Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

aktualizováno 
Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru měla jako jediná takovou karoserii. Za netradiční variantu si však řádně připlatíte.

Range Rover SV Coupé | foto: Land Rover

Třídveřový Range Rover se vyráběl mezi lety 1970  až 1996. To se už vyráběla generace druhá a v té a následujících dvou už třídveřový model neexistoval. Land Rover několik třídveřáků v nabídce měl, namátkou Discovery nebo Freelander. Tři dveře dostal u Range Roveru až model Evoque, ale to je jiná liga než plnotučný Range Rover.

Fotogalerie

Oznámením modelu SV Coupé firma vzbudila na autosalonu v Ženevě velkou pozornost. Částečně tím, že je to po 22 letech třídveřový model. Zároveň se vůz vymyká běžné nabídce značky.

SV Coupé nebude pro každého. Firma vyrobí jen limitovanou sérii tohoto modelu, konkrétně 999 kusů. Všechny budou vznikat individuálně na přání zákazníků, výroba bude ruční. 

Range Rovery jsou drahá auta, základní model stojí 2,7 milionu korun a nejdražší Range Rover SVAutobiography Dynamic začíná na téměř pěti milionech. Nové kupé je ještě dražší. Základní konfigurace by vás stála 7,5 milionu korun a jelikož bude každé auto vyrobeno na přání, bude cena velmi pravděpodobně výrazně stoupat. 

Výrobu má na starosti divize SVO, tedy Special Vehicle Operations. Design je nezaměnitelný, takže příslušnost ke značce je jasná. Na druhou stranu, aby to ubrání dveří u mohutného auta nevypadalo jako z dílny tunerů, změnila se linie střechy. Ta směrem dozadu klesá po vzoru menšího modelu Evoque. Dveře jsou logicky delší a mají bezrámovou konstrukci. Designérům se úprava proporcí povedla, vypadá přirozeně. 

Ale pozor, kupé je jen čtyřmístné. I vzadu jsou jen dvě sedadla, navíc výrazně oddělená středovou konzolou, která se táhne celým interiérem. Především přední křesla jsou výrazně sportovně laděná, ačkoliv si kupé zachovává užitkové vlastnosti. Poháněná jsou všechna čtyři kola a auto se dokáže brodit až do 90 centimetrů. Praktickou stránkou je možnost tahat přívěsy do hmotnosti 3,5 tuny. V terénu lze využít tradiční nastavení podvozku Terrain Response.  

Pod dlouhou přední kapotou bude jediná pohonná jednotka, tady si milionáři vybírat nebudou. Dostanou pětilitrový osmiválec, který dopuje kompresor, takže produkuje 415 kW výkonu. To je dost na to, aby kupé zrychlilo na stovku za 5,3 sekundy a rozjelo se až na 266 kilometrů za hodinu. Spotřebu, která bude při dynamické jízdě enormní, majitelé zcela jistě řešit nebudou. Snadno se přehoupne přes dvacet litrů, při klidné jízdě v rámci limitů se dá dostat na něco přes polovinu. 

Interiér je přehlídkou luxusu. S ohledem na výrobu na přání je možné volit odstíny kůže na čalounění, a to včetně dvoubarevných variant s rozdílným barevným odstínem čalounění vpředu a vzadu. Dekory středového tunelu obstarává výdřeva z luxusních dýh a potah sedadel a dalších ploch je záležitostí speciální kůže. Semianilinová kůže je luxusnější než obyčejná pigmentovaná, má jemnější povrch, ale stále se dobře udržuje. 

Výbava obsahuje vše myslitelné, včetně bezpečnostních a asistenčních prvků nebo multimediálního systému s rozměrným displejem uprostřed palubní desky.     

Autor:

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Nové dvoukolové Formule 1 mají křídla a přes 215 koní

Novinka Ducati Panigale V4R

Vývoj materiálů, technologií a elektroniky stále posouvá hranice dnešních sportovních motocyklů. Za půl milionu si...

Další z rubriky

Re.volt: Sdílenou elektrickou myš neprohánějte ostrými zatáčkami

Re.volt je maličké vozítko, je dlouhé pouhých 2,5 metru, takže se dá zaparkovat...

Potkáte je na ulici a můžete si je půjčit, ale není to hned. Cena je docela rozumná a jízda je silný zážitek....

Soud nařídil zákazy starších dieselů v Essenu, nemohou ani na dálnici

Ilustrační snímek

Německý správní soud nařídil zavést zákazy jízdy starších naftových automobilů v některých částech západoněmeckého...

Rudá vlajka nad Mnichovem: značka Maových limuzín má designéra rollsů

Rudá vlajka

Hongqi, čínská luxusní značka koncernu FAW, otevírá v Mnichově designérské centrum. Místo pro slavnostní otevření...

Najdete na iDNES.cz