Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

U Peugeotu a Citroënu byla razie kvůli emisím

  10:00aktualizováno  10:00
Francouzský úřad pro stíhání podvodů vykonal v rámci pokračujícího vyšetřování emisí v automobilovém průmyslu prohlídku v automobilové skupině PSA Peugeot Citroën. Francouzský výrobce automobilů uvedl, že jeho vozidla splňují emisní normy ve všech zemích, kde působí.

Citroën s Peugeotem své diesely označují zkratkou HDi | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Skupina PSA se ve čtvrtek „v rámci vyšetřování vedeného v současnosti proti emisím znečišťujících látek v automobilovém sektoru“ stala cílem návštěvy vyšetřovatelů, uvedl podnik v prohlášení. S vyšetřovateli prý plně spolupracuje.

Úřad pro stíhání podvodů upřesnil, že vyšetřuje „anomálie“ v emisích, které prý byly zjištěny u tří testovaných vozidel. Prohlídka však nijak nepředjímá závěry vyšetřování.

Nejmenovaný představitel automobilky sdělil, že razie pokračuje ve čtyřech centrech pro vývoj a výzkum, napsala agentura Reuters. Vyšetřovatelé prý zabavili počítače a diskové jednotky. Kanceláře byly uzavřeny.

Vyšetřování emisí se rozběhlo po vypuknutí skandálu kolem měření emisí u největšího evropského konkurenta skupiny PSA, firmy Volkswagen.

Francouzská vláda v zemi nařídila testy různých značek. U konkurenčního Renaultu testy ukázaly překročení norem oxidu uhličitého a oxidů dusíku. Vláda však zdůraznila, že v autech není systém umožňující manipulovat s výsledky měření emisí. Na rozdíl od Volkswagenu, který loni připustil, že tímto softwarem je po celém světě vybaveno asi 11 milionů jeho naftových aut.

Britská vláda dnes oznámila, že povolené limity pro emise oxidů dusíku překročilo v reálném provozu všech 37 modelů aut, které testovalo tamní ministerstvo dopravy. Ale pouze Volkswagen prý měl inkriminované zařízení, které umožňuje obcházet výsledky měření (více o britských testech (čtěte zde).

Japonská automobilka Mitsubishi Motors tento týden oznámila, že našla důkazy, podle kterých její zaměstnanci podváděli u některých modelů při testech, které mají zjistit spotřebu paliva. Manipulace se týká asi 625 tisíc vozů. Čtěte více.

Autoři: ,




Nejčtenější

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Další z rubriky

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.