Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

U Peugeotu a Citroënu byla razie kvůli emisím

  10:00aktualizováno  10:00
Francouzský úřad pro stíhání podvodů vykonal v rámci pokračujícího vyšetřování emisí v automobilovém průmyslu prohlídku v automobilové skupině PSA Peugeot Citroën. Francouzský výrobce automobilů uvedl, že jeho vozidla splňují emisní normy ve všech zemích, kde působí.

Citroën s Peugeotem své diesely označují zkratkou HDi | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Skupina PSA se ve čtvrtek „v rámci vyšetřování vedeného v současnosti proti emisím znečišťujících látek v automobilovém sektoru“ stala cílem návštěvy vyšetřovatelů, uvedl podnik v prohlášení. S vyšetřovateli prý plně spolupracuje.

Úřad pro stíhání podvodů upřesnil, že vyšetřuje „anomálie“ v emisích, které prý byly zjištěny u tří testovaných vozidel. Prohlídka však nijak nepředjímá závěry vyšetřování.

Nejmenovaný představitel automobilky sdělil, že razie pokračuje ve čtyřech centrech pro vývoj a výzkum, napsala agentura Reuters. Vyšetřovatelé prý zabavili počítače a diskové jednotky. Kanceláře byly uzavřeny.

Vyšetřování emisí se rozběhlo po vypuknutí skandálu kolem měření emisí u největšího evropského konkurenta skupiny PSA, firmy Volkswagen.

Francouzská vláda v zemi nařídila testy různých značek. U konkurenčního Renaultu testy ukázaly překročení norem oxidu uhličitého a oxidů dusíku. Vláda však zdůraznila, že v autech není systém umožňující manipulovat s výsledky měření emisí. Na rozdíl od Volkswagenu, který loni připustil, že tímto softwarem je po celém světě vybaveno asi 11 milionů jeho naftových aut.

Britská vláda dnes oznámila, že povolené limity pro emise oxidů dusíku překročilo v reálném provozu všech 37 modelů aut, které testovalo tamní ministerstvo dopravy. Ale pouze Volkswagen prý měl inkriminované zařízení, které umožňuje obcházet výsledky měření (více o britských testech (čtěte zde).

Japonská automobilka Mitsubishi Motors tento týden oznámila, že našla důkazy, podle kterých její zaměstnanci podváděli u některých modelů při testech, které mají zjistit spotřebu paliva. Manipulace se týká asi 625 tisíc vozů. Čtěte více.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.