Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Re.volt: Sdílenou elektrickou myš neprohánějte ostrými zatáčkami

Potkáte je na ulici a můžete si je půjčit, ale není to hned. Cena je docela rozumná a jízda je silný zážitek. Otestovali jsme pro sdílené elektroautíčko Re.volt.
Re.volt je maličké vozítko, je dlouhé pouhých 2,5 metru, takže se dá zaparkovat...

Re.volt je maličké vozítko, je dlouhé pouhých 2,5 metru, takže se dá zaparkovat i kolmo k chodníku. | foto: Roman Švidrnoch, MF DNES

To žluté autíčko je generátor úsměvů. Během jízd po ulicích jsem jich nasbíral tolik, že čínské krabičce nemůže konkurovat žádný vůz, který jsem letos testoval. Možná i tím lidé oceňují průkopnictví takzvaného sdílení. Tuto ideu vozítko splňuje mnohem víc než zelené koloběžky, které brázdí Prahu už nějaký týden.

Do auta se vejdou dva lidé plus menší nákup, neprší na vás, zadarmo parkujete v modrých zónách – a hlavně ho můžete na rozdíl od mnohých „sdílených“ aut nechat jinde, než jste ho vyzvedli. Ovšem pořád jen v Praze – do jiných měst se Re.volt chystá možná až v příštím roce. Zatím provozuje „pilotních“ dvacet autíček.

Potíže s registrací

Když jsem ho zahlédl hned za rohem u „Kulaťáku“ v Dejvicích, napadlo mě s ním dojet do práce. Jenže tak snadno a rychle jako v případě elektrokoloběžky to nešlo. Nejdřív jsem se musel zaregistrovat, což chtělo trpělivost. Vyplnit na webu všechny údaje, vyfotit se s řidičákem a občankou na čele, to kvůli ověření identity. Odeslání ovšem aplikace nijak nepotvrdila. Žádná zelená fajfka, žádné OK, prostě nic – takže jsem usoudil, že to nefunguje. Až za pár dnů nečekaně přišlo potvrzení, že můžu jezdit.

Tak jsem to zkusil. Nemůžu říct, že bych se při pohledu na maličké vozítko  – dlouhé pouhých 2,5 metru, takže se dá zaparkovat i kolmo k chodníku – cítil úplně komfortně. Pln nedůvěry jsem ťukl v mobilu na odemknout – a opravdu, kolíčky ve dveřích vyskočily! Hurá. Sedl jsem dovnitř a měl pocit, že si vidím před nohy – vepředu není skoro žádný kufr.

Podle instrukcí jsem otočil maličkým ovladačem na palubní desce, v němž by málokdo hledal volič automatické převodovky, do polohy D. A šlápl na plyn. Opatrně. S malým škubnutím se stroj rozjel a okamžitě jsem využil výhody otočení na pětníku.

Raději pomalu

Jede to! A pěkně! Odpich je, jak už to u elektromobilů bývá, razantní, při sprintu od semaforů proháním i naftovou oktávku. Jen chvilku, pak mi ujede. Ale to už mám na tachometru (ne moc čitelném) padesátku.

Jízda je trochu zvláštní. Výkon motoru je doprovázen pískáním a šustěním, na elektromobil je autíčko opravdu hodně hlučné. A pak je tu rachtání – cosi uvolněného v kufru klepe i na hladké silnici, na kostkách se to pak mění ve staccato. Odpružení na běžnou jízdu stačí, auto je ovšem kvůli kratičkému rozvoru hodně uskákané. Po prvních zkušenostech se začínám bát retardérů, vyboulených i těch propadlých. Stačí větší prohlubeň a pružiny to už nezvládají, páteř dostane takovou pecku, že to cítím ještě pár dnů.

Re.volt je maličké vozítko, je dlouhé pouhých 2,5 metru, takže se dá zaparkovat i kolmo k chodníku.

Autíčko se docela dost naklání v zatáčkách, ale díky kolům v rozích karoserie nemám pocit, že by hrozilo překocení. Ovšem když v ostré zatáčce vezmu zprudka za řízení, autíčko má tendenci jít do smyku, takže hrát si na závodníka rozhodně nedoporučuji.

Zážitkem je jízda z kopce maximální rychlostí 80 kilometrů v hodině. Díky, podruhé už to zažít nechci, připadal jsem si jako vosa na bonbonu. Padesátka stačí! Naopak do kopce na „závody“ zapomeňte – plyn mám na podlaze, ale víc než povolený limit z vozítka nedostanu. Zvláštní je, jak je uvnitř slyšet všechno zvenku – když kdosi zatroubí, nadskočím. A když pak nadávám, protože nemůžu najít palubní počítač, abych zapsal požadovaný konečný stav baterie, je mě určitě slyšet ven.

Ale jo, klidně se revoltem zase svezu, je bezpečnější než skútr nebo kolo. Cena jízdy není nijak závratná, i když právě teď se zdražuje. Já ještě platil za hodinu ježdění 240 korun, tedy čtyři koruny za minutu, což je v porovnání s taxíkem láce. Nově je to šest korun, za hodinu tedy 360 korun. A nevýhodou je zatím pouze omezený prostor, v němž je nutné auto vrátit – uvnitř kruhu zhruba od Holešovic, Bubenče, Smíchova po Karlín a Žižkov.

Re.volt má chytrou palubní desku, instrukce jsou jasné a ovládání jednoduché, i...
V kabině sdíleného elektroautíčka Re.volt najdete podrobnou instruktáž, která...

Interiér sdíleného elektroautíčka Re.volt


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Cena niklu klesá, i když je důležitý pro výrobu baterií do elektroaut

Důl na nikl v ruském Norilsku (24. srpna 2021)

Výroba baterií do elektroaut se neobjede bez nejrůznějších kovů, mezi něž se řadí i nikl. Jeho...

Loni se ve světě poprvé prodalo přes deset milionů elektroaut. V Česku 7 000

ilustrační snímek

VIDEO Ve světě se loni poprvé prodalo více než deset milionů elektromobilů, což znamená meziroční nárůst...

Hotely volají po dobíjecích stanicích, počet hostů v elektromobilech roste

NE GREENWASHINGU! Britská rada pro reklamu (ASA) zakázala značkám BMW a MG...

VIDEO Rozvíjející se elektromobilita je patrná i na spotřebě u dobíjecích stanic. U těch, které v...

Etiopie v elektromobilitě předjela celý svět. Vyhlásila zákaz spalovacích aut

Etiopie nechce otálet, zákaz dovozu vozů se spalovacími motory prosazuje nyní.

Ekonomicky méně rozvinuté země se zpravidla stávají skládkou ojetých vozů ze zemí rozvinutých....

Vysílá Rádio Jerevan? Ne aby se někdo pokusil toto auto okopírovat!

Moderní techniku mají evidentně evokovat světlomety a koncová světla tohoto...

VIDEO Nový papírový model z „ábíčka“? Ne, to je návrh nového ruského auta, který zaregistroval tamní...

Tady nenakupujte. Ministerský seznam, kde prodávají předražené dálniční známky

Slovinská a rakouská dálniční známka

Na internetu existuje řada podvodníků, kteří přeprodávají dálniční známky. Bohužel je ve...

Blackoutem za udržitelnost. Utrechtu došla elektřina, pro auta bude na příděl

Poptávka po energii narůstá v Utrechtu výrazně rychleji, než provozovatelé sítě...

Informace o tom, že nizozemský Utrecht hodlá odpojit většinu z veřejně přístupných dobíjecích...

  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  16:11

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování

18. dubna 2024

Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...

Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku

18. dubna 2024

Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie
eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie

Milovníci kosmetiky pozor! Tento týden soutěžíme o pět velkých balíčků v celkové hodnotě 5000 Kč. Zapojte se do soutěže a vyhrajte lákavý balíček...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...