Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Quadro4 je kříženec auta a skútru, potřeboval by lepší motor a cenu

Více kol rovná se více bezpečí. Tento fakt potvrzují i statistiky počtu a následků nehod. Čtyřkolové Quadro4 slibuje kombinaci výhod aut i motorek. Naklání se v zatáčkách a snadno se protáhne provozem, ale zároveň nabízí podstatně vyšší stabilitu i brzdný účinek než klasické skútry.
Quadro4

Quadro4 | foto: Filip Tichý, Skútrmania

Bez pružin

Je to zvláštní pocit. Posadíte se na skútr, ale rozjede se s vámi čtyřkolka. To je asi nejvýstižnější popis z prvních kilometrů na Quadru4. U tohoto „čtyřkoláka“ v každý okamžik cítíte podstatně větší robustnost, stabilitu, ale také podstatně menší obratnost a větší neochotu skládat se do zatáček, než u klasických skútrů.

Quadro4

Quadro4 nabízí náklony až 45 stupňů, ovšem podpořené lepší trakcí dvou zadních kol. Jejich pohon obstarává variátor přímo na motoru, ze kterého jde výkon přes diferenciál pomocí dvou kevlarových řemenů na zadní kola.

Naklánění na obou nápravách je řešeno hydropneumatickým systémem HTS (Hydraulic Tilting System). Tento systém využívá soustavu pístů se vzduchem a olejem nejen k naklánění do stran, ale také k odpružení a odtlumení obou náprav. V celé soustavě tak není ani jedna pružina, všechno řeší kombinace olejových a vzduchových tlumičů.

Pohodlné parkování

Hned po rozjezdu je znát větší tuhost celého systému a jízda tak trošku připomínala jízdu na pracovní ATV čtyřkolce. V běžné, klidnější rychlosti je příjemně stabilní, s ladností vyřeší jakékoli nerovnosti nebo překážky na cestě a vzbuzuje sympatickou jistotu.

Ale když zrychlíte do svižnějšího tempa, pocítíte těžkopádnost podvozku, který se musí hodně nutit do zatáček. Na nějaké rychlé myšky při vyhýbání propadlému kanálu můžete rovnou zapomenout.

Quadro4

Poměrně velký odpor podvozku má na druhou stranu příjemný následek. Pokud zrovna nezastavíte v nějakém prudším náklonu, kdy se musíte nohou opřít podobně jako u klasické motorky, můžete nechat nohy na stupačkách a skútr v klidu rovně stojí. Po zaparkování pak stačí zatáhnout za páku před koleny a stroj se aretuje v rovné poloze. Pak ještě musíte zatáhnout za páku ruční brzdy a je bezpečně zaparkováno. Quadro4 nemá žádné stojánky ani centrální stojan a vlastně ani žádné nepotřebuje.

Výrobce Quadro Vehicles S.A. tyto stroje montuje ve Švýcarsku a odvážná konstrukce ukazuje na majetkové propojení s vývojovým centrem Marabese z Milána, které tvoří již déle než 25 let návrhy a koncepty pro známé značky. A je to znát i na designu, který zdařile drží krok se současnými módními trendy a například v oblasti nové přístrojovky je hodně atraktivní. Chytré je i řešení úložného prostoru pod výklopnou zadní polovinou sedla, kam se vejde otevřená přilba. Další schránky jsou pak u kolen řidiče, levá dokonce obsahuje i elektrickou zásuvku pro dobíjení mobilu či napájení navigace.

Quadro4
Quadro4

Menší nadšení při krátkém testu přinesl motor, který bych řadil mezi ty spíše průměrné. Vodou chlazený čtyřdobý jednoválec se čtyřmi ventily a vstřikováním paliva o zdvihovém objemu 346 ccm má výkon 30 koní při 7 500 ot./min a točivý moment 24,5 Nm při 5 000 ot./min, ale jeho hrubší projev prozrazuje starší konstrukci.

Takto exkluzivní stroj by si rozhodně zasloužil modernější agregát. Při rozjezdech se kvůli vyšší provozní hmotnosti kolem 280 kg a vyššímu odporu celé zadní nápravy s diferenciálem musí jezdec spokojit s nižší dynamikou. Klasické skútry vás nechají daleko vzadu, na druhou stranu od semaforů i tak vystartujete rychleji než auta.

Pneumatiky jsou na všech čtrnáctipalcových kolech stejné (110/80) a na každé kolo připadá jedna kotoučová brzda. Brzdový systém je přitom propojený, takže pravá páčka brzdí pouze předek, zatímco levá páčka a páka nožní brzdy aktivují všechna kola najednou. A právě díky čtyřem kolům je brzdění v jakékoli situaci naprosto jisté a bezpečné. Pocitově to připomíná již zmíněnou ATV čtyřkolku.

Vzhledem k tomu, že Quadro4 má nožní brzdu a je homologováno jako tříkolové vozidlo, k jeho řízení stačí řidičské oprávnění skupiny B na osobní automobil (po dosažení věkové hranice 21 let).

A právě z řad automobilistů asi přijde největší počet budoucích zákazníků tohoto modelu, protože ti nejvíce ocení jistotu a stabilitu čtyřkolového podvozku a fakt, že si nemusí pořizovat řidičské oprávnění na motocykly. Tato exkluzivní novinka přišla na trh právě teď, ovšem také za dost exkluzivní prodejní cenu 289 tisíc korun.

Technické údaje Quadro4

Typ motoru: čtyřdobý jednoválec se čtyřmi ventily a vstřikováním paliva
Zdvihový objem: 346 ccm
Výkon: 22,1 kW/7500 ot.
Točivý moment: 24,5 Nm/5000 ot.
Maximální rychlost: 120 km/hod
Převodovka: bezestupňový variátor + diferenciál
Odpružení/naklánění: hydraulicko-pneumatický náklonný systém HTS
Brzdy vpředu a vzadu: 4 x kotoučová brzda o průměru 240 mm
Pneu vpředu a vzadu: 110 / 80-14“
Suchá hmotnost: 257 kg
Objem nádrže: 15 litrů / 3 litry rezerva
Řidičské oprávnění: A1/B (osobní automobil)

Autoři:
Témata: Skútr
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche

15. dubna 2024

Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...

Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu

20. dubna 2024

Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...

Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT

20. dubna 2024

O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...