Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Quadro4 je kříženec auta a skútru, potřeboval by lepší motor a cenu

aktualizováno 
Více kol rovná se více bezpečí. Tento fakt potvrzují i statistiky počtu a následků nehod. Čtyřkolové Quadro4 slibuje kombinaci výhod aut i motorek. Naklání se v zatáčkách a snadno se protáhne provozem, ale zároveň nabízí podstatně vyšší stabilitu i brzdný účinek než klasické skútry.

Quadro4 | foto: Filip Tichý, Skútrmania

Bez pružin

Je to zvláštní pocit. Posadíte se na skútr, ale rozjede se s vámi čtyřkolka. To je asi nejvýstižnější popis z prvních kilometrů na Quadru4. U tohoto „čtyřkoláka“ v každý okamžik cítíte podstatně větší robustnost, stabilitu, ale také podstatně menší obratnost a větší neochotu skládat se do zatáček, než u klasických skútrů.

Quadro4

Quadro4 nabízí náklony až 45 stupňů, ovšem podpořené lepší trakcí dvou zadních kol. Jejich pohon obstarává variátor přímo na motoru, ze kterého jde výkon přes diferenciál pomocí dvou kevlarových řemenů na zadní kola.

Může vás zajímat

Benelli New 49X

Benelli New 49X

Cena 35.900,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Naklánění na obou nápravách je řešeno hydropneumatickým systémem HTS (Hydraulic Tilting System). Tento systém využívá soustavu pístů se vzduchem a olejem nejen k naklánění do stran, ale také k odpružení a odtlumení obou náprav. V celé soustavě tak není ani jedna pružina, všechno řeší kombinace olejových a vzduchových tlumičů.

Pohodlné parkování

Hned po rozjezdu je znát větší tuhost celého systému a jízda tak trošku připomínala jízdu na pracovní ATV čtyřkolce. V běžné, klidnější rychlosti je příjemně stabilní, s ladností vyřeší jakékoli nerovnosti nebo překážky na cestě a vzbuzuje sympatickou jistotu.

Ale když zrychlíte do svižnějšího tempa, pocítíte těžkopádnost podvozku, který se musí hodně nutit do zatáček. Na nějaké rychlé myšky při vyhýbání propadlému kanálu můžete rovnou zapomenout.

Quadro4

Poměrně velký odpor podvozku má na druhou stranu příjemný následek. Pokud zrovna nezastavíte v nějakém prudším náklonu, kdy se musíte nohou opřít podobně jako u klasické motorky, můžete nechat nohy na stupačkách a skútr v klidu rovně stojí. Po zaparkování pak stačí zatáhnout za páku před koleny a stroj se aretuje v rovné poloze. Pak ještě musíte zatáhnout za páku ruční brzdy a je bezpečně zaparkováno. Quadro4 nemá žádné stojánky ani centrální stojan a vlastně ani žádné nepotřebuje.

Výrobce Quadro Vehicles S.A. tyto stroje montuje ve Švýcarsku a odvážná konstrukce ukazuje na majetkové propojení s vývojovým centrem Marabese z Milána, které tvoří již déle než 25 let návrhy a koncepty pro známé značky. A je to znát i na designu, který zdařile drží krok se současnými módními trendy a například v oblasti nové přístrojovky je hodně atraktivní. Chytré je i řešení úložného prostoru pod výklopnou zadní polovinou sedla, kam se vejde otevřená přilba. Další schránky jsou pak u kolen řidiče, levá dokonce obsahuje i elektrickou zásuvku pro dobíjení mobilu či napájení navigace.

Quadro4
Quadro4

Menší nadšení při krátkém testu přinesl motor, který bych řadil mezi ty spíše průměrné. Vodou chlazený čtyřdobý jednoválec se čtyřmi ventily a vstřikováním paliva o zdvihovém objemu 346 ccm má výkon 30 koní při 7 500 ot./min a točivý moment 24,5 Nm při 5 000 ot./min, ale jeho hrubší projev prozrazuje starší konstrukci.

Fotogalerie

Takto exkluzivní stroj by si rozhodně zasloužil modernější agregát. Při rozjezdech se kvůli vyšší provozní hmotnosti kolem 280 kg a vyššímu odporu celé zadní nápravy s diferenciálem musí jezdec spokojit s nižší dynamikou. Klasické skútry vás nechají daleko vzadu, na druhou stranu od semaforů i tak vystartujete rychleji než auta.

Pneumatiky jsou na všech čtrnáctipalcových kolech stejné (110/80) a na každé kolo připadá jedna kotoučová brzda. Brzdový systém je přitom propojený, takže pravá páčka brzdí pouze předek, zatímco levá páčka a páka nožní brzdy aktivují všechna kola najednou. A právě díky čtyřem kolům je brzdění v jakékoli situaci naprosto jisté a bezpečné. Pocitově to připomíná již zmíněnou ATV čtyřkolku.

Vzhledem k tomu, že Quadro4 má nožní brzdu a je homologováno jako tříkolové vozidlo, k jeho řízení stačí řidičské oprávnění skupiny B na osobní automobil (po dosažení věkové hranice 21 let).

A právě z řad automobilistů asi přijde největší počet budoucích zákazníků tohoto modelu, protože ti nejvíce ocení jistotu a stabilitu čtyřkolového podvozku a fakt, že si nemusí pořizovat řidičské oprávnění na motocykly. Tato exkluzivní novinka přišla na trh právě teď, ovšem také za dost exkluzivní prodejní cenu 289 tisíc korun.

Technické údaje Quadro4

Typ motoru: čtyřdobý jednoválec se čtyřmi ventily a vstřikováním paliva
Zdvihový objem: 346 ccm
Výkon: 22,1 kW/7500 ot.
Točivý moment: 24,5 Nm/5000 ot.
Maximální rychlost: 120 km/hod
Převodovka: bezestupňový variátor + diferenciál
Odpružení/naklánění: hydraulicko-pneumatický náklonný systém HTS
Brzdy vpředu a vzadu: 4 x kotoučová brzda o průměru 240 mm
Pneu vpředu a vzadu: 110 / 80-14“
Suchá hmotnost: 257 kg
Objem nádrže: 15 litrů / 3 litry rezerva
Řidičské oprávnění: A1/B (osobní automobil)

Autoři:


Témata: Skútr

Nejčtenější

Po 67 letech si v Oregonu smí řidiči sami tankovat. Jsou zděšeni

(ilustrační snímek)

„V Oregonu žiji celý život a tankovat si benzin odmítám. To mají provádět jen proškolení lidé. Chystám se zaparkovat u...

Kritik elektromobilů v ráži: A komu chcete ty elektromobily prodat?

Volkswagen I.D. Buzz

Proč kupovat výrazně dražší auto, jež navíc nedosahuje kvalit toho, které už máte? Profesor Fritz Indra se v rozhovoru...



K plavkám bouchačka a gorila jezdí vpředu: tato pravidla fakt platí

(Ilustrační snímek)

V Saúdské Arábii ještě stále nesmí řídit ženy, zato na Aljašce může řídit každý, komu bylo čtrnáct. Někde musí před...

Ojeté Suzuki SX4: tak spolehlivé auto už asi nikdo nevyrobí

Suzuki SX4

Jednou z nejlepších odpovědí při hledání spolehlivého ojetého auta je Suzuki SX4. Ať už potřebujete pohon všech kol,...

V autolékárně jsou zbytečnosti. Ministerstvo prozkoumá, zda ji neupravit

(Ilustrační snímek)

Autolékárničky připomínají polní nemocnice a je v nich řada zbytečných věcí, míní dopravní a zdravotní experti. Lidé...

Další z rubriky

VIDEO: Česká naděje na Dakaru si přeje co nejtěžší závod

Ondřej Klymčiw: Napsal jsem Ježíškovi, aby byl Dakar co nejtěžší

Ondřej Klymčiw je jednou z největších českých nadějí na nadcházející jubilejní čtyřicáté Rally Dakar. Prvního ledna...

Hodiny před Dakarem: bingo a vykradené závodní stroje

Toto není bingo, ale logistický systém předávání techniky.

Do startu dakarské rallye zbývají dva dny. Závodní týmy se přesunuly do Peru a přebraly si od pořadatelů závodní i...

Českému dakaristovi žádná čtyřkolka nevyhovovala, tak si ji postavil

Čtyřkolky na Dakaru

Kategorie čtyřkolek má na Dakaru téměř rodinnou atmosféru, na startovní listině je přihlášeno jen 49 jezdců. Na doma...

Najdete na iDNES.cz