Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejslavnější skútr v novém: městský suverén Vespa Sprint

aktualizováno 
Kde jinde než v ulicích Říma může probíhat první redakční test pečlivě utajené novinky od legendární italské značky Vespa. Sprint se vyráběl od roku 1966 a výrobce teď opět sáhl do archivu a nový model založil na jeho historii. Ve všech směrech je to však moderní skútr.

Nová vespa nahrazuje v nabídce sportovně laděný model S řady LX. 

Sprint zaujme na první pohled především zvláštním světlem a nápadnými koly. Zatímco palubní deska a tvary světla jsou převzaté z původního Sprintu, tak kola jsou novinkou, a to doslova revoluční. Žádná Vespa s motorem 125 ccm totiž dosud neměla 12" kola a kdo jiný by měl být průkopníkem než sportovní model.

Vespa Sprint

Jako základ skútru slouží samonosná plechová karoserie, stejná jako u primavery, která loni nahradila model LX. Vespa se totiž snaží používat minimum plastu, a tak co jde, to je vyrobeno z plechu. V dnešní době se až nestačíme divit.

Může se hodit

Přemýšlíte s blížícím se létem o koupi skútru? Vyberte si ho z široké nabídky značek a modelů na Automodul.cz.

Skútr má nový komfortnější podvozek a hlavně se zlepšila ovladatelnost na nekvalitním povrchu, která u Vespy stála vždy trochu stranou. Skútr má také nové ovladače, jednoduchý palubní počítač a kromě hlavního světlometu všude LED diody. Zajímavě vypadají i pásky denního svícení, i když u vespy bych si je asi raději odpustil.

O pohon se stará nejnovější agregát od Piaggia. Má tři ventily na válec a vyniká především hladkým průběhem a silným zátahem. I když 11,6 koně nevypadá na papíře nijak oslnivě, věřte, že na svižný pohyb po městě to bohatě stačí. Spolu s inovovaným podvozkem sprintu je to velmi zajímavá kombinace.

Vespa Sprint

Okamžité souznění

Do ulic Říma vyrážíme za deště, což je v kombinaci s neuvěřitelným chaosem v ulicích a silnicemi, proti kterým je Jižní spojka závodní okruh, doslova vražedné. Ale skútr okamžitě padne jezdci do ruky a ten nad řízením nemusí moc přemýšlet. Podvozek pracuje perfektně a hlavně předvídatelně. Když jsem trefil první vyvrácenou dlažební kostku, měl jsem trochu nahnáno, ale vespa si jen poskočila a jelo se dál.

Čím déle jsme kličkovali Římem, tím lepší pocit jsem z řízení měl. Po krátkém čase jsem už dokázal držet krok i s místními. Pomáhal k tomu nejen výborný motor, který v krizových situacích dokázal skútr vystřelit dopředu, ale i brzdy, na kterých Piaggio pořádně zapracovalo.

Fotogalerie

Na předním kole je nový brzdič, který se nejen lépe dávkuje, ale má daleko vyšší účinnost. Zadní kolo brzdí klasický buben a na lehký skútr bohatě stačí. Vyzkoušet jsme mohli i maximálku, která se pohybuje okolo 110 km/hod, takže se nemusíte bát ani městského okruhu, kde nebudete zpomalovat provoz.

Praktická zábava

Záměrem Vespy bylo postavit skútr, který promění každodenní rutinu v zábavu. A po testovací jízdě, která nás provedla snad po celém centru Říma, můžu v klidu říct, že se to povedlo na výbornou.

Sprint je v rámci své kategorie opravdu zábavný a kromě praktického využití nabízí i hodně stylové svezení. A navíc si můžete být jisti, že vzbudí pozornost stejnou jako většina velkých motorek. Cena zatím není stanovena, ale s ohledem na cenu modelu Primavera můžeme očekávat nejméně částku kolem 100 tisíc korun u modelu 125ccm.

Autoři:


Témata: historie, Řím, Sprint


Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

KTM 1290 Super Adventure S
Rozmazluje a ponouká k lumpárnám. Crossover od KTM je univerzál

Proporce dakarského speciálu, obrovská hromada krouťáku a silou přetékající motor. Potřebuje člověk k pořádnému řádění na dvou kolech víc? Ne! Ale spousta...  celý článek

Harley-Davidson 2018
Harleye budou jezdit líp. Změny pro novou éru nejsou jen kosmetické

Ikonická americká značka vždy těžila z tradice a své dlouhé historie a k modernizacím přistupuje hodně opatrně. Pod označením Next Custom Revolution...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.