Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na obchvatu Prahy se pojede pomaleji kvůli hluku, jinak EU nepošle peníze

  11:00aktualizováno  11:00
Ministerstvo dopravy snížilo maximální povolenou na pražském okruhu mezi dálnicí D1 a Jesenicí a chystá vybudování protihlukových stěn. Zjistilo se, že pět let stará stavba nesplňuje hlukové předpisy, což může ohrozit proplacení příspěvku, který na stavbu přislíbila Evropská unie.

Pražský okruh (ilustrační snímek) | foto:  Radek Cihla, MAFRA

„Zpětné vyhodnocení vlivu změn na životní prostředí se dotklo třiadvaceti významných projektů navržených na spolufinancování z Operačního programu Doprava 2007-2013,“ vysvětluje ministerstvo dopravy.

Peníze z EU na dopravu

Operační program Doprava byl ve své době největší operační program v České republice - připadalo na něj 5,821 mld. EUR, tj. zhruba 22 % ze všech prostředků pro ČR z fondů EU pro období 2007-2013. Více zde

Změny projektů mezi procesem EIA (hodnocení dopadu stavby na životní prostředí) a realizací stavby by totiž mohly podle oficiálního prohlášení ministerstva negativně ovlivnit životní prostředí. Ministerstvo také přiznává, že důvodem jsou i hrozící komplikace v čerpání dotací. Na stavbu obchvatu totiž přispěla EU, ale peníze zatím nejsou dočerpané.

Musí se tedy přistoupit k takzvaným kompenzačním opatřením. „Nejvýznamnější se týká Pražského okruhu mezi dálnicí D1 a Jesenicí, kde se na několik měsíců snížila maximální povolená rychlost a chystá se vybudování protihlukových stěn.

„K překračování hlukových limitů na Pražském okruhu dochází především v Dobřejovicích, kde Ředitelství silnic a dálnic již začalo s přípravami výstavby dodatečných protihlukových opatření,“ vysvětluje ministerstvo dopravy.

Fotogalerie

„Proměnným dopravním značením jsme snížili maximální rychlost v těchto místech pro osobní automobily na 100 km/h a v nejbližších dnech dopravními značkami snížíme rychlost na 70 km/h také pro kamiony. Počítáme s tím, že výstavbu všech nezbytných protihlukových opatření na tomto úseku Pražského okruhu ukončíme nejpozději do konce června 2016,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Celkově vyhodnocení vlivu změn na životní prostředí Ministerstvo životního prostředí provádělo u 23 projektů, které dosud Evropské unie neproplatila.

„Snížení rychlostního limitu na Pražském okruhu by mělo přispět právě k profinancování této stavby z prostředků Operačního programu Doprava 2007 – 2013,“ uvádí ministerstvo dopravy v tiskovém prohlášení.





Nejčtenější

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Další z rubriky

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.