Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Reflexní vesta do povinné výbavy?

  17:16aktualizováno  17:16
Každého řidiče, který na silnici opravuje porouchané auto, by mohla podle Autoklubu ČR zvýraznit vesta nebo široká šerpa z reflexního materiálu.

Vestu by ale měli mít v povinné výbavě řidiči rozměrnějších vozidel, například autobusů nebo nákladních vozů. Všem ostatním řidičům by se měla do výbavy doporučit, řekl ČTK Václav Špička z autoklubu.


"Zvýraznění řidiče opravujícího vozidlo, zejména za snížené viditelnosti, je žádoucí," poznamenal. Autoklub je však podle něj pro určité zpřehlednění nynějších pravidel, která v případě povinného užití ochranných vest platí jen pro některé motoristy.


Vestu musejí mít ve výbavě všichni řidiči, kteří jsou na cestě v zájmu zaměstnavatele a kvůli poruše auta jsou nuceni vstoupit na vozovku. Vyplývá to z informací, které si autoklub vyžádal z Českého úřadu bezpečnosti práce.

Zaměstnavatel  může podle úřadu buď auta vestami vybavit a nařídit zaměstnancům, aby je používali, nebo jim zakázat, aby při poruše auto na
silnici opravovali. V takovém případě jim může dát pokyn, aby zavolali kvůli opravě odbornou firmu.


Vesty tedy nejsou podle Českého úřadu bezpečnosti práce povinnou výbavou vozidel a policii ani nepřísluší kontrolovat, zda je řidiči mají. U autoklubu budí rozpaky to, že se "neměří stejným metrem" všem motoristům.

Pokud jsou řidičům ukládány jiné povinnosti při cestách souvisejících se zaměstnáním a jiné při soukromých jízdách, jde o nesystémové opatření, míní Špička. Uvedl, že přitom může jít o stejné řidiče, vozidla, trasy i podmínky na silnici.

Autor:


Témata: policie, silnice, Autoklub


Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.