Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Značky na přání jsou přenosné, ale jen trochu. Přeprodat půjdou oklikou

  9:30aktualizováno  9:30
Nový systém umožňující přidělování registračních značek s textem na přání se teprve rozbíhá. Deset tisíc, které si zájemce připlatí za luxus mít „espézetku“ s textem podle přání, vyšší komfort při vyřizování rozhodně nepřinese. Například při koupi nového auta bude nutné dokonce navštívit registr vozidel dvakrát.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto:  David Neff, MAFRA

Mnohé zaujala informace na webu ministerstva dopravy, kde se se píše: „Značka je přenositelná, můžete ji použít na další svůj automobil, motocykl či moped, vždy ale pouze na jedno vozidlo.“ To se dá vyložit více způsoby. Správné vysvětlení je ale jen jedno. Bohužel není možné značky přenášet libovolně z auta na auto, jak to dělají třeba ve Švýcarsku, kde je registrační značka přidělená řidiči.

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Nemusíte běhat po autobazarech a autosalonech. Vybírejte v pohodlí domova z bohaté nabídky osobních aut nebo nákladních aut k prodeji na Automodul.cz.

Je to myšleno tak, že až auto, na kterém má majitel svou speciální „příplatkovou“ značku, dojezdí (například prodá), tak ji přenese na další auto. Značka je totiž sice registrovaná na jméno, ale zároveň bude zapsaná v technickém průkaze (malém i velkém) příslušného vozu. „Je to klasická změna v registru vozidel, změna evidenčního označení vozidla, takže když se rozhodnete značku používat na jiném vozidle, musíte na úřad přijít nahlásit změnu, která vám bude vyznačena opět do technického průkazu, jako při změně klasické registrační značky,“ popisuje Tomáš Neřold z ministerstva dopravy.

Je třeba upozornit, že přenesení značky z jednoho auta na další je nutné stihnout do tří měsíců, jinak značky propadají. Jak to udělat, když se na nové auto čeká někdy klidně půl roku, je otázka, asi bude třeba koupit nějakou „přechodnou“ nouzovku z bazaru.

„Jde o to, aby člověk, který si zaplatil zvláštní službu za 5 000 korun, měl možnost přenést si značku na další vozidlo, nemůže ji ale střídat na více svých vozech. To by znamenalo úplně jiné pojetí registrace vozidel, kdy už značka není vázána na vozidlo, ale na majitele,“ vysvětluje Neřold.

Ta zvláštní služba za desetitisícový příplatek - platí se pět tisíc za jednu tabulku registrační značky - ale neznamená víc komfortu. Naopak, při prodeji nebo dalších administrativních úkonech spojených s vozidlem to bude o fous složitější.

V případě prodeje vozu má původní majitel dvě možnosti: buď si značku ponechá pro jiné své vozidlo - to znamená, že při prodeji auta přijde se svou značkou na přání na úřad, kde si ji může nechat přeregistrovat na jiné auto a nový majitel tohoto vozidla tak přijde na úřad a požádá o přidělení nové registrační značky k zakoupenému vozidlu. Raději ani nepomyslet na variantu, že nový majitel také zatouží po značce na přání, na kterou se dva týdny čeká. Druhá varianta je, že se původní majitel rozhodne, že o svou značku již nemá zájem a automobil prodá i se značkou na přání. To nabídne prostor spekulantům se zajímavými značkami. Samotnou značku na přání totiž přeprodat nejde, ale když bude na autě, je to v pořádku. Ke značce VIP 11111 koupené od překupníka tak dostanete bonusem ještě nějaké auto, třeba starého žigulíka.

V případě registrace nového vozidla je podle Neřolda několik možností. Majitel takového vozidla si jej chce zaregistrovat rovnou se značkami na přání. S autem tedy nebude jezdit do doby, než značky na přání obdrží, následně si nechá na příslušném úřadu auto registrovat. V takovém případě řidič zaplatí 800 korun za registraci nového vozidla plus částku za značky na přání a obdrží techničáky a značky. Pokud majitel nemůže nebo nechce čekat 15 dní, než mu značku na přání dodají, auto si zaregistruje za 800 korun, dostane k němu techničáky a standardní značky, ty na úřadě odevzdá, až mu přijdou jeho značky na přání (za výměnu značek zaplatí ještě správní poplatek 50 korun).

„Fyzická ani právnická osoba registrační tabulku nevlastní,“ upřesňuje Tomáš Neřold z ministerstva dopravy. „Značku je třeba v tomto případě chápat pouze jako evidenční označení vozidla. Zároveň je značka vázána na vozidlo, na kterém je.“

„Ohledně dokladů a pojištění to funguje jako standardní registrační značka, vše budete mít zaznamenáno v technických průkazech a musíte případnou změnu RZ na autě samozřejmě hlásit na pojišťovně,“ upozorňuje Neřold.





Nejčtenější

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Ford Mondeo 2,0 TDCi  Titanium,DEMO VŮZ...
Ford Mondeo 2,0 TDCi Titanium,DEMO VŮZ...

r.v. 2015, naj. 34 254 km, diesel, 1. majitel
761 025 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.