Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec zelených nálepek na registrační značce. V Česku opět s problémy

  13:04aktualizováno  14:07
Od 1. ledna už technici na stanicích technické kontroly po testu emisí nelepí zelenou nálepku na registrační značku, ale do papírového protokolu. „Nová pravidla pro Stanice technické kontroly připomínají Kocourkov,“ stěžují si technici.

Na registrační značky budou technici na STK lepit už jen červenou nálepku. | foto: Rádio Impuls

„Je to logický krok, na emisní kontrolu jde auto ještě před technickou. Bez ní na technickou kontrolu nemůže, pokud má tedy auto červenou známku osvědčující technickou způsobilost, znamená to, že prošlo i emisemi,“ vysvětluje pro iDNES.cz jeden z techniků. Zelená známka se tedy lepí už jen do protokolu o kontrole.

Šéf Profesní komory STK Jiří Rejmon Rádiu Impuls řekl, že na uprázdněné místo mají lepit krycí bílý papírový štítek. Ten ale kontrolní stanice nemají. Ministerstvo dopravy jim nic nedodalo. Motoristé tak prý mohou jezdit se starou zelenou nálepkou anebo se značkou poškozenou seškrábáním nálepky. Podle Rajmona ale za to může policista udělit pokutu.

„Samozřejmě jsme v České republice, někdy ty výklady jsou trochu absurdní. Neměl by to tak nikdo posuzovat, protože při tom sloupávání často dojde k nějakému menšímu poškození pod nálepkou. To je pravda, tomu se nedá úplně zabránit,“ potvrzuje Jiří Rajmon.

Podle zjištění Rádia Impuls mají dopravní policisté zatím pokyn tento přestupek řidičům tolerovat. Stanice technické kontroly nemají tušení, proč stát tuto novinku zavedl a proč o ní motoristy neinformoval.

Nové opatření

Po provedení měření ve stanici měření emisí nebude na zadní tabulku registrační značky vylepena zelená nálepka a nebude vydáno osvědčení o měření emisí (kartička), vydán bude pouze protokol o měření emisí, který bude předložen před provedením kontroly technického stavu silničního vozidla ve stanici technické kontroly.

Termíny a platnost pravidelných technických prohlídek se nemění.

Zdroj: stránky města Třebíč




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

Duroplastová pomsta za Sudety slaví na VŘSR šedesátiny

Trabant 500, fotografie z dobového prospektu (1961)

Ať se to někomu líbí či nelíbí, malý východoněmecký Trabant s dvoutaktním motorem a duroplastovou karosérií udělal díru...

Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Opel Insignia první generace

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina...

OBRAZEM: Nejslavnější auto světa v ulicích Addis Abeby

Siyum Haile, 72, a retired United Nations (UN) employee and Jehovah's Witness,...

Volkswagen Brouk v původní podobě přežil ve výrobě od konce druhé světové války až do roku 2003. Dnes je auto, které...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.