Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rejnok ukazuje budoucnost legendární corvetty

aktualizováno 
Charakteristickou plaketu trnuchy, tedy druhu rejnoka, nese příď futuristického sporťáku Chevrolet Corvette C7. Bohužel, zatím se jedná jen o studii. Můžeme ale hádat, které prvky si budoucí generace legendárního supersportu ze studie vezme.

Chevrolet Corvette Stingray Concept | foto: GM

Chevrolet představil vizi nové corvetty již z kraje roku na autosalonu v Chicagu. Tenkrát ale především jako jednoho z hlavních hrdinů filmu Transformers. Nyní koncern General Motors, pod který Chevrolet patří, při příležitosti 50. výročí představení studie Stingray Racer, uvolnil nové fotografie současného konceptu Stingray.

Tisková zpráva není dlouhá, hlavní myšlenkou pro stvoření konceptu byla interní designérská výzva, v které se tvůrci pokusili skloubit klasické tvary corvetty s futuristickými prvky.

Chevrolet Corvette Stingray Concept

Jak se to tvůrcům povedlo, můžete posoudit z fotografií. A navíc si můžete sami pro sebe zasoutěžit a zkusit odhadnout, které prvky z konceptu do budoucí Corvetty výrobce použije. Možná to budou hlavní křivky konceptu, možná jen některé detaily, jako například vzhůru výklopné dveře.

Koncept nezanevřel na tradiční tvary druhé generace Corvetty, která nesla právě jméno Stingray (česky trnucha, což je druh rejnoka). Charakteristická pro ni byla dělená zadní okna s naznačenou hřbetní ploutví. Dělená okna si ponechal i nejnovější koncept, jen ona hřbetní ploutev je již téměř neznatelná.

Chevrolet Corvette Stingray Concept

Agresivní a dynamický design corvettě patří.  Jedno z nejryzejších amerických sportovních aut neoslní jen vysokým výkonem velkoobjemového motoru, ale i agilními jízdními vlastnostmi. A to nejsou u amerických sporťáků právě obvyklé vlastnosti.

Výrobce ke konceptu neuveřejnil žádné technické údaje, jen hovoří o použití moderního hybridního pohonu. Sedmá generace corvetty, na kterou má nový Stngray odkazovat, by se mohla začít vyrábět za dva roky. Současná šestá generace se prodává od roku 2005, špičková verze ZR1 je v nabídce Chevroletu od loňského roku.

Chevrolet Corvette patří ve výrobním programu Chevroletu k největším stálicím. První generace se objevila již v roce 1953. Druhá generace označená jako Stingray se začala nabízet o deset let později. Vzhledově nejagresivnější třetí generace přešla z šedesátých až do osmdesátých let a od roku 1984 nabízel Chevrolet čtvrtou generaci, která byla charakteristická tehdy módní hranatou karoserií.

Čtvrtá generace vydržela ve výrobním programu podobně dlouho jako generace předchozí, až do roku 1996. Top verze poslední šesté generace – model ZR1 oslní extrémními výkony. Výkon 476 kilowattů dokáže corvettu rozpohybovat až na 330kilometrovou rychlost. U nás je corvetta v současné době k dostání jen v rámci individuálního dovozu, nebo přes prodejce amerických a sportovních automobilů. Tuzemská nabídka značky Chevroletu reprezentuje především modely vzniklé spoluprací s převzatou automobilkou Daewoo.

Pokud byste si chtěli současnou šestou generaci Corvetty pořídit, musíte si připravit přibližně 1,4 milionu korun, verze ZR1 pak stojí téměř dvojnásobek.

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.