Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault 21 Nevada: prostorný kombi s horší pověstí

aktualizováno 
9. 8. 2000 - Renault 21 Nevada představuje v automobilové střední třídě velmi prostorný kombi, který existuje dokonce i v sedmimístné verzi. Nejzadnější sedadla sice příliš komfortu neskýtají, leč nejednoho potenciálního kupce uchvátí. Méně radosti naopak dělá design poplatný polovině osmdesátých let, kdy model vznikal, a hlavně pověst podprůměrně spolehlivého vozu, která typ provází zvláště v jeho stáří. Právě horší z vlastností zařadily nevadu do kategorie levnějších kombíků: například exemplář z premiérového roku výroby 1986 s nejslabším benzinovým motorem 1.7 a v solidním stavu stojí zhruba 35 tisíc a automobil v horší kondici lze pořídit už za 20 tisíc korun.
Nevada ročníku 1990 bývá za 70 tisíc a o tři roky mladší vozy z finále výroby se cenou pohybují kolem 100 tisíc korun. Asi 15 tisíc se připlácí za poslední dobou stále žádanější naftové verze a až o 20 tisíc korun dražší jsou turbodiesely. Jako většina renaultů má i kombi Nevada hlučnější motory, a to od začátku až do jejich konce. K pohonům a převodovkám dál jako typická bolest patří úniky oleje, motory rovněž mívají problémy s přehříváním. U starších ojetin lze očekávat vůle v přední nápravě, potíže bývají s poloosami. Poruchová je elektroinstalace a modelu se nevyhýbá ani koroze, která nejdřív začíná na zadních blatnících kolem kol a na spodku pátých dveří. Majitel staršího Renaultu 21 Nevada by se měl přichystat na určité komplikace při shánění náhradních dílů. Vůz vyjel ve více druzích a například benzinové motory jsou jinak uložené než diesely. Při nákupu součástí u dealerů, v druhovýrobě i na vrakovištích je třeba mít k dispozici čísla karosérie a zvláště u levnějších neznačkových zdrojů není vyloučeno, že vše žádané nebude k mání. Na oficiální značkové půdě jsou díly i práce pro Renault 21 Nevada bez komplikací, ale poměrně drahé. Bohatě rozšířený kombi Nevada je k mání s benzinovými motory 1.7, 2.0 a 2.2 s výkony od 70 do 100 kilowattů (95 až 136 koní) a s diesely či turbodiesely 1.9 a 2.2 s výkony od 48 do 65 kilowattů (65 až 88 koní). U prvních je třeba počítat se spotřebou od sedmi litrů (klidná jízda venku) do 12 litrů na sto kilometrů ve městě. Naftové verze jsou o dost úspornější a spokojí se s pěti až osmi litry paliva na stovku kilometrů.

PLUSY
- prostorná a pohodlná karoserie
- úsporné naftové motory
- nižší cena při koupi ojetiny
- zájem na trhu ojetin, zvláště o dieselové verze

MINUSY
- hlučnější motory
- poruchová elektroinstalace
- koroze zvláště u starších vozů
- méně trvanlivá přední náprava
- pověst podprůměrně spolehlivého vozu
- design poplatný polovině osmdesátých let
- úniky oleje z motoru a převodovky
- drahé originální náhradní díly a značkový servis
- víc provedení, a proto komplikovanější shánění náhradních dílů

Největší konkurenti

Renault 21 Nevada s benzinovým motorem 1.7 ročníku výroby 1990 stojí zhruba 70 tisíc korun a největší stejně starou konkurenci mu tvoří Volkswagen Passat kombi 1.8 za 110 tisíc, Peugeot 405 Break 1.6 za 100 tisíc, Ford Sierra kombi 1.6 za 70 tisíc, Fiat Tempra kombi 1.6 za 85 tisíc a Mazda 323 1.6 za 70 tisíc korun. "Osobně bych z uvedené nabídky zřejmě upřednostnil Volkswagen Passat kombi, byť oproti VW-standardu není tak spolehlivý," říká Tomáš Pánek, šéf nákupu největšího tuzemského autobazaru AAA Auto Praha. "Kdybych se měl rozhodnout pro Renault 21 Nevada, asi by mě musel někdo kompetentní hodně přesvědčovat, i když si uvědomuji, že právě nevada je třeba ve srovnání s Fordem Sierra spolehlivější. Na podobnou úroveň, jako má Renault Nevada, řadím Fiat Tempra kombi."

Renault 21 Nevada kombi

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.