Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault 25: laciný komfort s rizikem

aktualizováno 
28. 6. 2000 - Komfortní, pohodlný, bohatě vybavený... Ale také poměrně žíznivý, ke stáru nepříliš spolehlivý a v servisu drahý. Taková je vizitka Renaultu 25, který se představil v roce 1983 a do premiéry jeho následovníka, jímž se před osmi lety stal model Safrane, reprezentoval francouzskou firmu v automobilové vyšší střední třídě. Na zdejším trhu ojetin se hlavně kvůli horším ze zmíněných vlastností propadl do cenového podprůměru. Například exemplář z poloviny osmdesátých let se dá koupit už od 15 tisíc korun v horším stavu a za 25 tisíc v solidní kondici.
Auta ročníku 1989 bývají za 50 tisíc a obyčejněji vybavené Renaulty 25 ze závěru jejich výroby v roce 1993 stojí kolem 75 tisíc korun. Zhruba deset tisíc korun se připlácí za špičkové provedení Baccara a o 20 tisíc korun je dražší turbodiesel, jediný úsporný motor typu. Renaulty 25, zvláště v modernizované verzi od ročníku 1989 nezůstávají v bazarech či v inzertních rubrikách bez zájmu. Vozy typicky francouzsky měkké v podvozku i v čalounění kupují vyznavači pohodlí, cestující zvláště na dlouhých trasách. Nebo lidé, kteří nechtějí či nemohou při koupi auta složit větší částky a raději platí víc až v provozu. U jetého Renaultu 25 je třeba počítat asi s desetilitrovou spotřebou na volných silnicích a od 13 do 16 litrů na 100 kilometrů auto bere ve městě. Ve stáří Renault 25 dost citelně ztrácí na spolehlivosti a k zásadním problémům přitom patří hlavně jeho elektrovýbava, která je v typu zvlášť bohatá, a tudíž široce riziková. Za zmínku přitom stojí fakt, že model mohl mít už v polovině osmdesátých let velmi pokrokový palubní počítač, někdy dokonce i mluvící. Motory sice vydrží dost, ale jsou od základu hlučné a někdy se přehřívají. K jejich problémům patří také nevyrovnaný chod a rovněž elektronický management. Z převodovek často uniká olej, kvůli málo trvanlivým a praskajícím manžetám odcházejí poloosy. Ve výčtu nevýhod nemůže chybět ani poměrně drahý servis. K přednostem jednoho z nejlevnějších velkých automobilů na zdejším trhu ojetin patří kromě zmíněného komfortu a bohaté výbavy také jeho bezpečnost. Renault 25 je k mání s benzinovými motory 2.0, 2.2, 2.5 V6 a 2.85 V6 s výkony od 76 do 118 kilowattů (103 až 160 koní) a s turbodiesely 2.1 o výkonech 51 a 63 kilowattů (70 a 85 koní).

PLUSY
- nízká cena ojetin
- zájem na trhu jetých vozů zvlášť o modernizovaný model
- komfort, pohodlí, bezpečnost
- bohatá výbava
- úsporné turbodieselové motory

MINUSY
- menší spolehlivost ve stáří
- poruchová elektrovýbava
- méně trvanlivé poloosy
- dražší náhradní díly a servis
- vyšší spotřeba benzinových motorů
- hlučné motory, někdy s nevyrovnaným chodem
- úniky oleje

Největší konkurenti

Renault 25 s motorem 2.0 ročníku 1992 stojí zhruba 65 tisíc korun a hlavní stejně starou dvoulitrovou konkurenci mu tvoří Opel Omega za 100 tisíc, Ford Scorpio za 105 tisíc, Peugeot 605 za 120 tisíc, Citroën XM za 95 tisíc, Alfa Romeo 164 za 95 tisíc, Audi 100 za 175 tisíc a Mercedes 124 za 190 tisíc korun. "Při jistotě, že nabízený vůz je v pořádku, a bez ohledu na prestiž není Renault 25 špatná volba. Kvalitní posouzení technického stavu je ale u tohoto modelu natolik náročné, že bych i při všech zkušenostech s auty přizval k případné koupi specialistu," říká Tomáš Pánek, vedoucí nákupu největšího autobazaru v zemi AAA Auto Praha. "Ve zmíněné nabídce představuje špičku Mercedes 124 a Audi 100. Tato auta ale stojí zhruba dvaapůlkrát tolik, co Renault 25."

Renault 25

Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.