Renault 5 ani ve stáří nedělá ostudu

  14:43
5. 1. 2000 - Byť od premiéry Renaultu 5 uplynulo už sedmadvacet let, nedělá ani dnes malý francouzský vůz svým majitelům ostudu. Na trhu ojetin zpravidla na kupce dlouho nečeká - samozřejmě nejedná-li se o výrobky první generace, vybavené sice trvanlivou, ale přece jen obstarožní technikou. Pozornosti se těší až modernizovaná auta od ročníku 1985, jejichž cena začíná u nejobvyklejších třídveřových verzí na pětadvacetitisícové hranici.

O deset tisíc dráž se obvykle nabízejí o tři roky mladší vozy ve třídveřové verzi, stejně starý diesel lze sehnat za 40 tisíc a pětidveřový benzinový vrstevník stojí kolem 45 tisíc korun. Automobily z roku 1992, kdy výroba Renaultu 5 ve Francii končila, jsou za 70 tisíc s třídveřovou a za 80 tisíc s pětidveřovou karoserií. K vyznavačům typu patří zvláště ženy a mladší řidiči. Naftových "pětek" není na tuzemských silnicích mnoho, a tak odborníci jako nejvhodnější doporučují auta s dynamickým a kvalitním 1,7litrovým motorem, který se uplatnil také u Renaultů 19 a 21. Solidní jsou i 1,4litrové motory, ale opatrněji s toutéž kubaturou turbo. Tyto vozy totiž trpí častými problémy v elektronice a v turbu, kroutí se a praskají jim hlavy motorů, které se rovněž přehřívají. Od ročníku 1990 je na místě požadovat pětistupňovou převodovku. K přednostem Renaultu 5 patří solidní užitné vlastnosti, přijatelný design a relativně nízká pořizovací cena ojetin, malá spotřeba a od roku 1988 také dobrá antikorozní ochrana. Naopak rizikové jsou "pětky" po haváriích - jedná se o relativně levná auta a úroveň klempířské práce tomu často odpovídá. K problémům patří úniky oleje z motoru i převodovky,při častějším ježdění po horších cestách praskají prachovky na poloosách a ty se pak snadno ničí. Některé motory bývají hlučné,potíže jsou se zavěšením předních kol. Německý TÜV řadí Renaulta 5 do podprůměru svých statistik a kritizuje zejména funkci nožních brzd, menší trvanlivost brzdových destiček, závady v osvětlení a předčasně korodující či praskající výfuk. Mnohé náhradní díly na Renaulta 5 lze pořídit z levnější druhovýroby či z vrakovišť, veškerý sortiment udržují ve skladech také značkoví prodejci. Ti součástky nabízejí v následujících cenách čelní sklo: 3292, přední blatník 1220, přední nárazník - 4149, přední světlomet - 2319 (s ovládáním z kabiny), přední brzdové destičky - 1450 a alternátor - 5968 (repasovaný), hodina značkového servisu se u mechanických prací pohybuje v průměru kolem 350 a u klempířských prací kolem 375 korun.

PLUSY

- i po letech přijatelný design
- solidní užitné vlastnosti
- nízká spotřeba
- relativně nízká pořizovací cena
- dostupné značkové i levnější náhradní díly
- trvanlivé brzdové hadice
- solidní antikorozní ochrana, zvláště od roku 1988

MINUSY              

- hlučné motory
- úniky oleje z motoru i převodovky
- poruchové motory 1,4 turbo
- korodující a praskající výfuky
- riziko nekvalitních klempířských oprav
- vůle v předních nápravách
- častější závady spojky
- málo trvanlivé prachovky na předních poloosách
- méně trvanlivé brzdové destičky

Největší konkurenti

Třídveřový Renault 5 ročníku výroby 1992 stojí kolem 70 tisíc korun a stejně starou konkurenci mu tvoří Škoda Favorit (5 dveří) - 55 000, Fiat Uno Logo - 60 000, Opel Corsa 60 000, Volkswagen Polo - 65 000, Citroën AX - 65 000, Peugeot 205 - 70 000, Suzuki Swift - 70 000, Ford Fiesta - 80 000, Renault Clio - 90 000, Toyota Starlet - 90 000, Peugeot 106 - 95 000 a Mazda 121 - 105 000 korun.

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...