Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Avantime: futuristická dodávka končí

  11:45aktualizováno  11:45
Neslavně končí "závodní dodávka", která momentálně reprezentuje pravděpodobně nejodvážnější a nejzajímavější vozidlo, na které mohou motoristé v současných showroomech narazit. Renault poprvé svůj koncept představil veřejnosti na ženevském autosalonu v roce 1999. Tehdy ovšem nikdo nepředpokládal, že se toto "kupé-MPV-kabriolet" o dva roky později dočká sériové výroby.

Avantime měl být vozem, který důstojně doveze automobilku Renault do nového století a tisíciletí. Můžeme říci, že tuto roli, společně s "kolegou" Vel Satisem, zvládl na výbornou. Ukázalo se však, že je pro 21. století příliš radikální a zákazníky neoslovil.  

Nedalo se očekávat, že by avantime lámal rekordy v prodejnosti, ale pouhých 4 661 prodaných vozů - z původně očekávaných minimálně 10 000, se však i na managery Renaultu ukázalo příliš málo. Proto se francouzská automobilka rozhodla v nejbližší době výrobu Renaultu Avantime ukončit.

Vinu na malé prodejnosti nese pravděpodobně i příliš vysoká cena začínající nad 1 milionem Kč, která sice chce poukázat na vyjímečnost avantimu, na druhou stranu však automobilka pravděpodobně špatně odhadla okruh zákazníků pro automobil s takto odvážným designem. Avantime řidiče klasicky pojatých vozů ve stejné cenové kategorii jednoduše neoslovil.

Že se po tuzemských silnicích prohání deset avantimů dokazuje, že i u nás existuje několik řidičů, které oslovuje spíše automobil než image značky. Blízký příbuzný avantimu Renault Vel Satis zřejmě zatím podobný osud nečeká. Devadesát tři vozů prodaných za loňský rok v ČR je pro největší model automobilky uspokojivým vysvědčením. Nekonvenční tvář avantimu nás však nadobro neopouští, Renault Mégane druhé generace z jeho designu mnohé přebírá. Jeho prodejní výsledky (200 prodaných vozů od uvedení do prodeje v ČR) naznačují, že i nekonvenční tvary na prověřených vozech si zákazníky přece jen najdou. 

Ceník Renaultu Avantime

motor/výbava Dynamique Privilege
2,0 16V Turbo 120 kW/165 k

1.180.000

-

2,2 16V dCi 110 kW/150 k

2.220.000

1.420.000

3,0 V6 24V 155 kW/210 k

-

1.460.000

Technické informace o Renaultu Avantime

 

2,0 16V Turbo Dynamique

 2,2 16V dCi Dynamique, Privilège 

3,0 V6 24V Privilège

objem motoru (cm3)

1998

2188

2946

výkon (kW/k)

120/165

110/150

152/210

max. toč. moment (Nm)

250

320

280

max. rychlost (km/h)

202

195

220

zrychlení 0-100 (s)

9,9

11,4

8,6

spotřeba (l/100km)(město/mimo/
kombinace)

12,6/7,3/9,2

9,7/5,9/7,3

15,9/8,9/11,3

objem nádrže (l)

80

80

80

délka/šířka/
výška (mm)

4642/2084/1627

4642/2084/1627

4642/2084/1627

rozvor (mm)

2702

2702

2702

objem zavaz. prostor (l)

530

530

530

Autor:




Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.