Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Avantime: futuristická dodávka končí

  11:45aktualizováno  11:45
Neslavně končí "závodní dodávka", která momentálně reprezentuje pravděpodobně nejodvážnější a nejzajímavější vozidlo, na které mohou motoristé v současných showroomech narazit. Renault poprvé svůj koncept představil veřejnosti na ženevském autosalonu v roce 1999. Tehdy ovšem nikdo nepředpokládal, že se toto "kupé-MPV-kabriolet" o dva roky později dočká sériové výroby.

Avantime měl být vozem, který důstojně doveze automobilku Renault do nového století a tisíciletí. Můžeme říci, že tuto roli, společně s "kolegou" Vel Satisem, zvládl na výbornou. Ukázalo se však, že je pro 21. století příliš radikální a zákazníky neoslovil.  

Nedalo se očekávat, že by avantime lámal rekordy v prodejnosti, ale pouhých 4 661 prodaných vozů - z původně očekávaných minimálně 10 000, se však i na managery Renaultu ukázalo příliš málo. Proto se francouzská automobilka rozhodla v nejbližší době výrobu Renaultu Avantime ukončit.

Vinu na malé prodejnosti nese pravděpodobně i příliš vysoká cena začínající nad 1 milionem Kč, která sice chce poukázat na vyjímečnost avantimu, na druhou stranu však automobilka pravděpodobně špatně odhadla okruh zákazníků pro automobil s takto odvážným designem. Avantime řidiče klasicky pojatých vozů ve stejné cenové kategorii jednoduše neoslovil.

Že se po tuzemských silnicích prohání deset avantimů dokazuje, že i u nás existuje několik řidičů, které oslovuje spíše automobil než image značky. Blízký příbuzný avantimu Renault Vel Satis zřejmě zatím podobný osud nečeká. Devadesát tři vozů prodaných za loňský rok v ČR je pro největší model automobilky uspokojivým vysvědčením. Nekonvenční tvář avantimu nás však nadobro neopouští, Renault Mégane druhé generace z jeho designu mnohé přebírá. Jeho prodejní výsledky (200 prodaných vozů od uvedení do prodeje v ČR) naznačují, že i nekonvenční tvary na prověřených vozech si zákazníky přece jen najdou. 

Ceník Renaultu Avantime

motor/výbava Dynamique Privilege
2,0 16V Turbo 120 kW/165 k

1.180.000

-

2,2 16V dCi 110 kW/150 k

2.220.000

1.420.000

3,0 V6 24V 155 kW/210 k

-

1.460.000

Technické informace o Renaultu Avantime

 

2,0 16V Turbo Dynamique

 2,2 16V dCi Dynamique, Privilège 

3,0 V6 24V Privilège

objem motoru (cm3)

1998

2188

2946

výkon (kW/k)

120/165

110/150

152/210

max. toč. moment (Nm)

250

320

280

max. rychlost (km/h)

202

195

220

zrychlení 0-100 (s)

9,9

11,4

8,6

spotřeba (l/100km)(město/mimo/
kombinace)

12,6/7,3/9,2

9,7/5,9/7,3

15,9/8,9/11,3

objem nádrže (l)

80

80

80

délka/šířka/
výška (mm)

4642/2084/1627

4642/2084/1627

4642/2084/1627

rozvor (mm)

2702

2702

2702

objem zavaz. prostor (l)

530

530

530

Autor:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Triky na hmyz a trus na autě: neloupejte je nasucho, chemii otřete

Zaschlý trus na oknech či kapotě auta se čistí velmí těžce. Nikdy jej...

Řidiči bojují s každoroční letní otravou - hmyzem přilepeným na čelním skle a zaschlým ptačím trusem. Tyto nečistoty...

Najdete na iDNES.cz