Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Clio vyhrál u většiny porotců

  12:17aktualizováno  12:17
- Renault Clio 1,4 RT v testu vyhrál u všech pěti zástupců motoristické veřejnosti. Řidiče se zkušenostmi od čtyř let do několika desetiletí zaujal designem, pohodlím a vybavením, ale definitivně je přesvědčil jízdními vlastnostmi i v extrémních podmínkách zkušební trasy uzavřeného letiště. Následující řádky uvádějí připomínky laické komise.
Třiačtyřicetiletý Vladimír Petruš má za sebou 23 roků praxe za volantem a zhruba 400 tisíc kilometrů. Deset let působil jako technický komisař při motoristických závodech, vlastní Škodu Felicii s 1,3litrovým motorem a považuje se za člověka se sklonem ke sportovní jízdě.
"Největší překvapení mi Renault Clio přichystal tím, jak se i na zimních pneumatikách, které ho proti konkurentům znevýhodnily, dal pěkně a s přehledem ovládat. Patřím k vyznavačům malých aut a Clio naprosto splnilo moje představy. Pokud bych měl francouzskému vozu něco vytknout, tak by mi asi lépe vyhovovalo poněkud přesnější a tvrdší řazení. Líbila se mi i Mazda 121, která měla - na rozdíl od ostatních, prakticky nových vozů - za sebou přes čtyřicet tisíc kilometrů zřejmě perné služby, a přesto zůstala celkově tichá a v jízdě naprosto poslušná. Přetáčela se jen v opravdu extrémních situacích. Volkswagen Polo se pěkně vodil a měl přesné řízení, ovšem při plném obsazení mu chyběly koně. V prostoru řidiče je málo místa - kolenem jsem narážel do středového panelu. Toto auto s dobrými jízdními vlastnostmi je tvrdší při přejíždění příčných nerovností a asi bych s ním nechtěl jet k moři, zatímco s Cliem bych se i na dlouhou cestu vydal. Felicia s 1,6litrovým motorem je pružnější než ta, kterou důvěrně znám, ale při obsazení čtyřmi lidmi se na testovací dráze nepříjemně nakláněla. Kritizuji i zastaralé sedáky se špatným držením těla. Airbag u spolujezdce výrazně omezuje odkládací prostory. Kdybych si jako kupec měl vybrat srdcem, zvolil bych Renault Clio. Veden rozumem bych přemýšlel o Mazdě s tříletou zárukou. "
Jan Čenský je herec, je mu sedmatřicet let, autem jezdí od osmnácti a nyní najede 70 000 kilometrů ročně. Vlastní Nissana Primeru combi.
"Na první místo dávám Renaulta Clio, pak Mazdu 121. Protože jsem v minulosti byl velmi spokojen s několika Golfy, moc jsem se těšil na Polo. Ten mě ale zklamal, čekal jsem od jeho jízdních vlastností i výbavy víc. Malý vůz bych si už nekoupil, nanejvýš jako druhé auto do rodiny."
Dvaadvacetiletá referentka Martina Klapková řídí auto čtvrtým rokem. Krátce vlastní nového Forda Fiestu, předtím jí sloužila Škoda 100.
"Nejlépe se mi jezdilo s Renaultem Clio, následuje Mazda 121. Mile mě překvapil Volkswagen Polo, hlavně proto, že poslouchal v zatáčkách. U Felicie se mi hůř držel volant a řadicí páka. U Clia i Mazdy mi vadí, že musím otevírat kufr klíčkem a přitom zhasínat motor. A proč jsem dala přednost Fiestě s roční zárukou před stejnou Mazdou 121 s tříletou zárukou? Rozhodla pověst značky Ford."
Ladislav Hynek je zaměstnán v Ústavu pro výzkum motorových vozidel, je mu třiašedesát let. Za čtyřicet pět roků absolvoval přes milion kilometrů, kromě jiného jako zkušební řidič. Jezdí se Škodou Octavia.
"Malá auta nemám rád, ale kdybych si měl z testovaných vybrat, volil bych mezi Cliem a Mazdou 121. Nakonec bych se rozhodl pro Renaulta, který je pohlednější, pěkně dílensky zpracovaný a lépe mi padl do ruky. Přitom si uvědomuji, že hodnocení není zcela objektivní, když Clio jako jediný z předvedených vozů měl ABS. Pro mladé kluky, kteří se potřebují vyřádit, by asi byla zajímavější Mazda 121. Před Volkswagenem Polo, který je starý, strohý, německy jednoduchý a hlučný od vozovky, bych zařadil rovněž starou, ale z celé čtveřice hodnocených automobilů nejprostornější Škodu Felicii. V předvedené verzi mi ale připadá moc drahá."
Podnikatel Michal Kolář, kterému je sedmadvacet let, má za sebou devět roků řidičské praxe a 200 000 najetých kilometrů. Jeden měsíc je majitelem Audi A6, předtím vlastnil Volkswagen Passat.
"Celkově u mě vítězí Renault Clio. Pokud se týká samotných jízdních vlastností, mám za nejlepší Mazdu 121, za níž následuje Clio a Škoda Felicia, nakonec u mě zůstává Volkswagen Polo. Přitom nehodnotím jen teoreticky - před časem jsem malý vůz pořizoval pro manželku. Samozřejmě jsem bral v úvahu výhodu tříleté záruky u Mazdy, ale nakonec jsem před stárnoucím autem upřednostnil nový model Renaulta Clio. Mazda 121 mi v interiéru připadá papírová a považuji ji za dopravní prostředek, zatímco Clio má srdce."

-prostor vzadu -přístup na zadní sedadla

+vnitřní prostor +objem kufru +ceny náhradních dílů +cena nového vozu +levné havarijní pojištění +největší servisní síť

-jízdní komfort -vnitřní hluk -pomalý nástup brzd -chybějící cirkulace vzduchu -žádný airbag ve standardní výbavě

+nadčasový design +image značky Volkswagen

-cena -slabší motor -chybějící cirkulace vzduchu -žádný airbag ve standardní výbavě -posilovač řízení za příplatek

+vnitřní prostor +objem kufru +ceny náhradních dílů +cena nového vozu +levné havarijní pojištění +největší servisní síť

-jízdní komfort -vnitřní hluk -pomalý nástup brzd -chybějící cirkulace vzduchu -žádný airbag ve standardní výbavě

+výborné jízdní vlastnosti +vybavení interiéru +airbag u řidiče +možnost dokoupit boční airbagy

Autor:






Nejčtenější

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferrari 458 4,5 SPIDER
Ferrari 458 4,5 SPIDER

r.v. 2012, naj. 22 200 km, benzín
4 999 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.