Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové dacie: duster s korbou a ze sandera je low-cost dravec

  14:25aktualizováno  14:25
Veleúspěšná Dacia zažívá planetární úspěch. Značka jednoduchých, laciných vozů vlastněná Renaultem patří k nejúspěšnějším projektům autoprůsmyslu za poslední desetiletí. Na autosalonu v Argentině představuje SUV duster přepracované na praktický pick-up. Druhou novinkou je přiostřené sandero s dvoulitrovým motorem.

Renault Duster Oroch | foto: Renault

Duster vyráběný rumunskou Dacií se na velkém množství trhů prodává pod značkou Renaultu. A právě jihoameričtí zákazníci se mohou na Renault Duster Oroch, jak se pick-up jmenuje, těšit. V jižní Americe se ročně prodá na milion takových pick-upů.

Fotogalerie

Premiérově se oroch představuje na autosalonu v Buenos Aires. Čtyřdveřový pick-up s velkou kabinou pro pět a kratší korbou má stát na šestnáctipalcových kolech a pod kapotou budou atmosférické čtyřválce objemu 1,6 a 2,0 litru spalující benzin (a pravděpodobně také etanol, který je v jižní Americe oblíbený).

Uvedení na trh je naplánované na druhou polovinu letošního roku, výroba bude probíhat v jižní Americe. O cestě praktického provedení dusteru do Evropy se zatím spekuluje. Ashwani Gupta, šéf divize užitkových renaultů se nechal slyšet, že oroch jako první pick-up značky je dalším krokem v globální strategii automobilky.

Low-cost dravec

Čistě jihoamerickou záležitostí určitě zůstane přiostřená verze modelu Sandero. Dacia/Renault Sandero patří v Evropě k nejlacinějším vozům, v podání jihoameričanů ale umí být strojem se spojlery, dvojitou koncovkou výfuku a dalšími doplňky. 

Renault Sandero RS

Sandero RS dostává pod kapotu atmosferický čtyřválcový dvoulitr s výkonem 107 kW (145 koní). Motor spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou. Je to vůbec první model z dílny divize Renault Sport vyvinutý a vyráběný mimo Evropu. Ladiči také nejrychlejší dacii přitvrdili podvozek, posílili brzdy (na obou nápravách jsou kotoučové), upravili řízení a přenastavili ESP. Zahájení prodeje naplánovali na příští rok, s cestou nového RS do Evropy se nepočítá. 





Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.