Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault DeZir: elektrosporťák jako z akčního filmu

  10:38aktualizováno  10:38
Na domácí autosalon do Paříže si Renault připravil snový sporťák DeZir, který dokazuje, že elektromobily nemusí být nudné pomalé krabice ploužící se bzučivě městem. Atraktivní kabát skrývá pohon zadních kol a vlastně už sériovou techniku, která se začne brzy prodávat.

Renault DeZir | foto: Renault

DeZir (désirer je francouzsky toužit) má ukázat nový designový směr značky, čerstvě určovaný Laurensem Van den Ackerem, který přišel malovat nové renaulty od Mazdy. Narostl něco přes 4,2 metru, je ale neobvykle lehký. Konstruktéři jeho rozmáchlou zvlněnou karoserii postavili z kevlaru a tak má pouhých 830 kilogramů.

Renault DeZir

Na koncept s klasickým pohonem už dnes skoro nenarazíte, i dezir tak má v útrobách schovaný raději elektromotor vypůjčený z Nissanu Leaf, který se na vybraných trzích začíná prodávat.

Kompletní zpravodajství z pařížského autosalonu ZDE

Velké "Z" nemá ve jméně náhodou. Odkazuje na "Zero Emission" auta, která Renault chystá na rok 2012. Stopadesátikoňový elektromotor, který pohání zadní jedenadvacetipalcová kola, vyvine 226 newtonmetrů kroutícího momentu a rozjede elektrosporťák až na stoosmdesátku. Mnohem zajímavější je ale hodnota zrychlení z nuly na stovku: pět sekund.

Renault DeZir

Za zajímavými výkony je i dobrý aerodynamický koeficient Cx=0,25 a hlavně systém rekuperace kinetické energie Kers (setrvačník známy z Formulí 1), který protáhl dojezd až na 160 kilometrů. Ze zásuvky se li-ion baterie nabijí za osm hodin. Speciální rychlonabíječka (třífázová, 400 V) naplní baterky na 80 procent kapacity za 20 minut. Nabízí se ještě třetí varianta, kterou už má Renault vymyšlenou pro sériové elektromodely: ve speciálních servisních místech prázdnou baterii jednoduše vymění za nabitou.

Renault DeZir

Občas se objeví spekulace o oživení bájné značky Alpine. DeZiru by tahle značka rozhodně slušela a sám by jí ostudu také neudělal...

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Kia cee´d AKČNÍ CENA NA...
Kia cee´d AKČNÍ CENA NA...

r.v. 2014, naj. 54 000 km, diesel
264 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.