Autofotka týdne: Slavný koncept je na skok v Praze

  9:30aktualizováno  9:30
Minh Au Truong opečovává koncepty v designcentru Renaultu: leští je, dotankovává - dnes spíš hlavně nabíjí, občas je provětrá krátkou, pomalou a opatrnou projížďkou. Do Prahy přivezl jeden z nejslavnějších konceptů francouzské značky posledních let, Dezir je rudý elektrosporťák jako z akčního filmu, Renault ho představil v roce 2010.

Koncept Renault Dezir na výstavě Designblok 2018 | foto: Renault

Teď je hvězdou tradičního pražského salonu designu. Na pražské holešovické výstaviště dorazil unikát v ceně desítek milionů na výstavu Designblok ukrytý v bezpečí nenápadného nákladního auta. A pak už přišly chvíle Minh Au Truonga: Dezir opatrně vyvézt z nástavby náklaďáku a pak s ním pomalu dojet do expozice.

Koncept Renault Dezir na výstavě Designblok 2018

Takové koncepty, to jsou spíš sochy než auta, moc toho nenajezdí a jízdní vlastnosti u nich nejsou to nejdůležitější. Koncepty ukazují nápady pro budoucnost, v případě Deziru dalekou. I když, to platilo před osmi lety, kdy se představil. Dnes jsou některé nápady, které tehdy přivezl, možná blíž, než se  zdálo.

Dezir má krásná jednadvacetipalcová kola, která se do podběhů taktak vejdou, a také podvozek jen pár centimetrů nad zemí. S poloměrem otáčení 18 metrů to znamenalo náročné manévrování mezi sloupy a opatrné překonávání sebemenších schodů a spár na cestě do expozice v průmyslovém paláci holešovického výstaviště.

Koncept Renault Dezir na výstavě Designblok 2018
Koncept Renault Dezir na výstavě Designblok 2018
Koncept Renault Dezir na výstavě Designblok 2018
Koncept Renault Dezir na výstavě Designblok 2018

V designcentru Renaultu pracuje 450 lidí, z nich je 60 designérů, k nim přidejte řemeslníky, počítačové experty, ergonomy, úředníky a pak Minh Au Truonga, který se o už postavené a představené koncepty stará. Jako jeden z mála může a umí každý z nich řídit a zná je do detailu.

Když po desítkách minut Dezir zaparkoval na správné místo, prozradil, že právě tento rudý koncept patří k nejoblíbenějším konceptům Laurense Van den Ackera, šéfdesignérské hvězdy studia Renaultu (rozhovor s ním čtěte zde).

Fotogalerie

DeZir (désirer je francouzsky toužit) byl první koncept z Ackerova skicáku, který představil po svém příchodu do Renaultu od Mazdy.

Na délku má jen něco přes 4,2 metru, při osobním setkání ovšem působí jako mnohem větší vůz.

Konstruktéři jeho rozmáchlou zvlněnou karoserii postavili z kevlaru, a tak má pouhých 830 kilogramů. V útrobách má schovaný elektromotor vypůjčený z Nissanu Leaf. Dezir zdobí skvělý aerodynamický koeficient Cx=0,25 a hlavně systém rekuperace kinetické energie Kers (setrvačník známy z Formulí 1). Více o Renaultu Dezir čtěte zde.

Na Designbloku, jehož je Renault jedním z partnerů, letos značka slaví 120 let od svého vzniku. Je to jedinečná příležitost vidět špičkový automobilový koncept v Česku, vyjma domácí Škody do tuzemska tyto unikáty automobilky nevozí. Venkovní expozice před průmyslovým palácem pak nabídne pohled do historie francouzské automobilky.

Renault 5 připomíná slavnou historii francouzské značky na výstavě Designblok...
Renault 8 připomíná slavnou historii francouzské značky na výstavě Designblok...
Renault Floride připomíná slavnou historii francouzské značky na výstavě...
Renault 16 připomíná slavnou historii francouzské značky na výstavě Designblok...

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Nákup auta v zahraničí: za nový vůz se DPH platí v Česku

Koupě špatné ojetiny může pořízení auta značně prodražit 1

Když si koupíte v Německu nebo v jiné unijní zemi nové auto, měli byste se připravit na to, že vás čeká daňové kolečko....

Další z rubriky

Rudá vlajka nad Mnichovem: značka Maových limuzín má designéra rollsů

Rudá vlajka

Hongqi, čínská luxusní značka koncernu FAW, otevírá v Mnichově designérské centrum. Místo pro slavnostní otevření...

Devět z deseti reflexních pásek nevyhovuje předpisům

reflexní páska

Devět z deseti reflexních pásek, které letos zkontrolovala Česká obchodní inspekce, nesplnilo předpisy. Pásky...

Soud nařídil zákazy starších dieselů v Essenu, nemohou ani na dálnici

Ilustrační snímek

Německý správní soud nařídil zavést zákazy jízdy starších naftových automobilů v některých částech západoněmeckého...

Najdete na iDNES.cz