Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Espace se brzy dočká nástupce

  8:02aktualizováno  8:02
Espace, který před lety dlouho udával směr stále populárnějšímu segmetu vanů, se představí v nové parádě. Studii jeho příští generace spatří návštěvníci na blížícím se ženevském autosalonu, přičemž na podzim bude možné koupit ve Francii první sériové vozy. Ostatní země se dočkají nástupce legendy, jež se vyrábí od roku 1984, až na počátku příštího roku.

A čím by měla novinka obohatit současný trh? Především pohodlím a variabilitou interiéru, tvrdí zástupci výrobce. Inženýři dbali na to, aby žádný cestující nebyl ochuzen o komfort, který automobil v hojné míře poskytne. Proto například pasažéři na zadních sedadlech budou moci plně regulovat přívod ventilace pomocí ovládání umístěného na zadních dveřích. Větší interiér v porovnání se scénicem také umožní pestřejší uspořádádní sedadel. Snadná by měla být i přeprava nejrůznějších nákladů. Nejenom kvůli mírně zvýšené pohotovostní hmotnosti, ale především díky zcela ploché podlaze vanu.

Po designové stránce nelze nejnovějšímu Renaultu odepřít příslušnost k současnému stylu značky. Přední partie na první pohled připomíná clio či nový manažerský Renault Vel Satis, boční profil zas jednoznačně asociuje kult předcházejících verzí espacu. Pouze u zádi upustili konstruktéři uzdu fantazii, čímž van získává moderní neotřelost. Na kolik se jim několikaletá designérská práce podařila se přesvědčíme již za deset dní v Ženevě nebo zhruba za rok na českých silnicích. Finální verze pro výrobu by se od snímků představené studie neměla lišit.

Zachována by tedy měla být i nezvyklá střecha s 2,16 metry čtverečními prosklené plochy. Tato hodnota umožňuje nebývale prosvětlení interiéru vozu, což ještě znásobuje dojem z jeho prostornosti. Tento prvek by prý v žádném případě neměl snížit bezpečnost posádky, i když při převrácení vozu je toto tvrzení diskutabilní.

Více informací o novince Francouzi zatím neposkytli. Snad je známo ještě to, že jedním z motorů se stane šestiválcový turbodiesel 3,0 dCi s technikou Common Rail a výkonem 130 kilowatt (177 k).

Zajímavou novinkou nové generace Renaultu Espace je střecha s neobvykle velkou prosklenou plochou.

Autor:



Nejčtenější



Další z rubriky

Čína zruší povinnou účast domácích značek na výrobě cizích aut

Výroba octavií v čínském Ningbo nedaleko Šanghaje. Zbrusu nová továrna otevřela...

Čína do roku 2022 zruší limity pro podíl zahraničních investorů ve firmách v automobilovém sektoru a umožní jim tak...

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Ignorování blokového čištění přijde draho, za odtah dáte až čtyři tisíce

Na čištění komunikací v Praze-Vršovicích upozorňují přenosné dopravní značky....

Stále více majitelů aut v Praze zapomíná přeparkovat své vozidlo při blokovém čištění komunikace. Z informací Technické...

Najdete na iDNES.cz