Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Espace se brzy dočká nástupce

  8:02aktualizováno  8:02
Espace, který před lety dlouho udával směr stále populárnějšímu segmetu vanů, se představí v nové parádě. Studii jeho příští generace spatří návštěvníci na blížícím se ženevském autosalonu, přičemž na podzim bude možné koupit ve Francii první sériové vozy. Ostatní země se dočkají nástupce legendy, jež se vyrábí od roku 1984, až na počátku příštího roku.

A čím by měla novinka obohatit současný trh? Především pohodlím a variabilitou interiéru, tvrdí zástupci výrobce. Inženýři dbali na to, aby žádný cestující nebyl ochuzen o komfort, který automobil v hojné míře poskytne. Proto například pasažéři na zadních sedadlech budou moci plně regulovat přívod ventilace pomocí ovládání umístěného na zadních dveřích. Větší interiér v porovnání se scénicem také umožní pestřejší uspořádádní sedadel. Snadná by měla být i přeprava nejrůznějších nákladů. Nejenom kvůli mírně zvýšené pohotovostní hmotnosti, ale především díky zcela ploché podlaze vanu.

Po designové stránce nelze nejnovějšímu Renaultu odepřít příslušnost k současnému stylu značky. Přední partie na první pohled připomíná clio či nový manažerský Renault Vel Satis, boční profil zas jednoznačně asociuje kult předcházejících verzí espacu. Pouze u zádi upustili konstruktéři uzdu fantazii, čímž van získává moderní neotřelost. Na kolik se jim několikaletá designérská práce podařila se přesvědčíme již za deset dní v Ženevě nebo zhruba za rok na českých silnicích. Finální verze pro výrobu by se od snímků představené studie neměla lišit.

Zachována by tedy měla být i nezvyklá střecha s 2,16 metry čtverečními prosklené plochy. Tato hodnota umožňuje nebývale prosvětlení interiéru vozu, což ještě znásobuje dojem z jeho prostornosti. Tento prvek by prý v žádném případě neměl snížit bezpečnost posádky, i když při převrácení vozu je toto tvrzení diskutabilní.

Více informací o novince Francouzi zatím neposkytli. Snad je známo ještě to, že jedním z motorů se stane šestiválcový turbodiesel 3,0 dCi s technikou Common Rail a výkonem 130 kilowatt (177 k).

Zajímavou novinkou nové generace Renaultu Espace je střecha s neobvykle velkou prosklenou plochou.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.