Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Fluence: ležérní oblek

  17:16aktualizováno  17:16
Automobilový svět ještě ani pořádně nevstřebal novinku Renaultu v podobě nového auta pro celý svět - Dacia Logan a Francouzi už přicházejí s další lahůdkou. Renault Fluence si rozhodně nehraje na praktičnost, užitečnost a střídmost, jako každá správná studie je hlavně pastvou pro oči.

Odborníci spekulují o tom, že právě takhle by mohl vypadat model, který ve stávající nabídce francouzské automobilky chybí - velké kupé.

Vzpomínáte na fuego?

Stejně jako počátkem 80. let nesplňovalo čtyřmístné kupé Renault Fuego klasické představy o tom, jak má vypadat auto své kategorie (natruc všem vyznavačům klasiky ještě v roce 1983 dostalo  pod kapotu turbodiesel a stalo se tak pravděpodobně prvním podobně zaměřeným autem, které spalovalo naftu), tak i dnes nenechávají osobité a netradiční tvary moderních Renaultů nikoho chladným - ať už v pozitivním, či negativním slova smyslu. 

Studie fluence, která by si výrobu bezesporu zasloužila, by mohla na fuego důstojně navázat.

Jen vystartovat

Nekonečně dlouhá příď s přimhouřenýma kočičíma očima světel, která vidí za roh (natáčejí se společně s koly), namísto mřížky chladiče velké výdechy po obou stranách masky a uprostřed trůnící logo značky... šéfdesignér Renaultu Patrick Le Quément vyučuje, jak má vypadat agresivní a zároveň čistý design.

Do zadních partií se designérům podařilo nacpat vše, co na sportovních kupé publikum vzrušuje. Svaly boků, ukrývající obrovská dvaadvacetipalcová kola, jsou zvýrazněny horizontálními plochami. Souhra křivek, ploch a oblin vrcholí uprostřed, kde zadní sklo vytváří protáhlý "nos".  Proporce dotahují podlouhlá světla a uprostřed zasazená dvojitá koncovka výfuku.

Protáhlý "čumák" je vysoký akorát tak, aby se do něj vešel motor a kola. Za téměř vodorovnou plochou kapoty z pontonu karoserie nenuceně vyrůstá A-sloupek a dává vzniknout nízké, přísně aerodynamicky tvarované, kabině. Na tu pak navazuje krátká oblá záď ve které se všechny křivky, měkce probíhající celou délkou karoserie, seběhnou.

Co na tom, že se fluence zboku lehce podobá Nissanu 350Z, vše přece zůstává v rodině. Od sportovního sporťáku sbratřené automobilky, si studie nevypůjčila jen myšlenku, ale i motor.

Pod kapotu inženýři poskládali 280 koní (206kW), rozložených do šesti válců tříapůlllitru. Šestiválec rozjede jedenapůltunové auto z nuly na 100 km/h za 6,5 sekundy. Fuego mělo kdysi pod kapotou turbodiesel, i fluence musí mít "něco extra": 365 Nm kroutícího momentu přenáší šestistupňová automatická převodovka na přední (!?) kola.

Studie, kterou se Renault  pochlubil na výstavě Louis Vuitton classic, je dlouhá 4,6 metru, 1,89 metru široká a 1,39 metru nízká. Od jedné nápravy ke druhé je to 2,75 metru.

V luxusním interiéru potaženém vybranou kůží se cestuje ve čtyřech. Boky anatomicky tvarovaných křesel se dají sklápět pro lehčí nastupování a vystupování. Interiér poslouchá posádku na slovo, jednotlivé "polštáře" sedadel jsou nastavitelné podle požadavků řidiče. Společně se sedadly se také posunují loketní opěrky ve dveřích.

Pohodlně a v luxusu musí cestovat i zavazadla, řekli si návrháři. Kufr o objemu 396 litrů proto oblékli do kůže. Kufr se chlubí tím nejzajímavějším na celém voze. Jeho víko se totiž, po zmáčknutí příslušného čudlíku, nezvedne klasickým obloukem směrem vzhůru, ale naopak se posune šikmo-vzhuru nad střechu vozu. Řešení s diskutabilní praktičností a využitelností, ale s velkou dávkou originality.

Peugeot 406 Coupé pomalu ale jistě míří do důchodu a renaultisté už předlouho vyhlížejí velké, sportovní kupé... že by předávání štafety? 

Renault Fluence si rozhodně nehraje na praktičnost, užitečnost a střídmost, jako každá správná studie je hlavně pastvou pro oči.

Odborníci spekulují o tom, že právě takhle by mohl vypadat model, který ve stávající nabídce francouzské automobilky chybí - velké kupé.

Do zadních partií se designérům podařilo nacpat vše, co na sportovních kupé publikum vzrušuje.

Profil fluence má stejné proporce, které čekáme u sportovního vozu.

Protáhlý "čumák" vysoký akorát tak, aby se do něj vešel motor a 22 palcová kola. Po téměř vodorovné ploše kapoty z pontonu karoserie nenuceně vyrůstá A-sloupek a dává vzniknout nízké, přísně aerodynamicky tvarované, kabině.

Pod kapotu inženýři poskládali 280 koní (206kW), rozložených do šesti válců tříapůlllitru. Šestiválec rozjede jedenapůltunové auto z nuly na 100 km/h za 6,5 sekundy.

V luxusním interiéru potaženém vybranou kůží se cestuje ve čtyřech. Boky anatomicky tvarovaných křesel se dají sklápět pro lehčí nastupování a vystupování.

Interiér poslouchá posádku na slovo, jednotlivé "polštáře" sedadel jsou nastavitelné podle požadavků řidiče. Společně se sedadly se také posunují loketní opěrky ve dveřích.

Studie, kterou se Renault pochlubil na výstavě Louis Vuitton classic, je dlouhá 4,6 metru, je 1,89 metru široká a 1,39 metru nízká. Od jedné nápravy ke druhé je to 2,75 metru.

Pohodlně a v luxusu musí cestovat i zavazadla, řekli si návrháři. Kufr o objemu 396 litrů proto oblékli do kůže.

Zavazadlový prostor ukrývá to nejzajímavější na celém voze. Víko kufru se totiž, při zmáčknutí příslušného čudlíku, nezvedne klasickým obloukem směrem vzhůru, ale naopak, posune se šikmo-vzhuru nad střechu vozu.

Peugeot 406 Coupé pomalu ale jistě míří do důchodu a renaultisté už předlouho vyhlížejí velké, spotovní kupé... že by předávání štafety?

Řešení s diskutabilní praktičností a využitelností, ale s velkou dávkou originality.

Autoři: ,


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Další z rubriky

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

Autofotka týdne: Nejkrásnější a nejrychlejší Aston Martin

Aston Martin DBS Superleggera

Aston Martin představuje speciální provedení svého modelu DBS. Superleggera je další novinkou, kterou ikonická britská...

Najdete na iDNES.cz