Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Fluence: ležérní oblek

  17:16aktualizováno  17:16
Automobilový svět ještě ani pořádně nevstřebal novinku Renaultu v podobě nového auta pro celý svět - Dacia Logan a Francouzi už přicházejí s další lahůdkou. Renault Fluence si rozhodně nehraje na praktičnost, užitečnost a střídmost, jako každá správná studie je hlavně pastvou pro oči.

Odborníci spekulují o tom, že právě takhle by mohl vypadat model, který ve stávající nabídce francouzské automobilky chybí - velké kupé.

Vzpomínáte na fuego?

Stejně jako počátkem 80. let nesplňovalo čtyřmístné kupé Renault Fuego klasické představy o tom, jak má vypadat auto své kategorie (natruc všem vyznavačům klasiky ještě v roce 1983 dostalo  pod kapotu turbodiesel a stalo se tak pravděpodobně prvním podobně zaměřeným autem, které spalovalo naftu), tak i dnes nenechávají osobité a netradiční tvary moderních Renaultů nikoho chladným - ať už v pozitivním, či negativním slova smyslu. 

Studie fluence, která by si výrobu bezesporu zasloužila, by mohla na fuego důstojně navázat.

Jen vystartovat

Nekonečně dlouhá příď s přimhouřenýma kočičíma očima světel, která vidí za roh (natáčejí se společně s koly), namísto mřížky chladiče velké výdechy po obou stranách masky a uprostřed trůnící logo značky... šéfdesignér Renaultu Patrick Le Quément vyučuje, jak má vypadat agresivní a zároveň čistý design.

Do zadních partií se designérům podařilo nacpat vše, co na sportovních kupé publikum vzrušuje. Svaly boků, ukrývající obrovská dvaadvacetipalcová kola, jsou zvýrazněny horizontálními plochami. Souhra křivek, ploch a oblin vrcholí uprostřed, kde zadní sklo vytváří protáhlý "nos".  Proporce dotahují podlouhlá světla a uprostřed zasazená dvojitá koncovka výfuku.

Protáhlý "čumák" je vysoký akorát tak, aby se do něj vešel motor a kola. Za téměř vodorovnou plochou kapoty z pontonu karoserie nenuceně vyrůstá A-sloupek a dává vzniknout nízké, přísně aerodynamicky tvarované, kabině. Na tu pak navazuje krátká oblá záď ve které se všechny křivky, měkce probíhající celou délkou karoserie, seběhnou.

Co na tom, že se fluence zboku lehce podobá Nissanu 350Z, vše přece zůstává v rodině. Od sportovního sporťáku sbratřené automobilky, si studie nevypůjčila jen myšlenku, ale i motor.

Pod kapotu inženýři poskládali 280 koní (206kW), rozložených do šesti válců tříapůlllitru. Šestiválec rozjede jedenapůltunové auto z nuly na 100 km/h za 6,5 sekundy. Fuego mělo kdysi pod kapotou turbodiesel, i fluence musí mít "něco extra": 365 Nm kroutícího momentu přenáší šestistupňová automatická převodovka na přední (!?) kola.

Studie, kterou se Renault  pochlubil na výstavě Louis Vuitton classic, je dlouhá 4,6 metru, 1,89 metru široká a 1,39 metru nízká. Od jedné nápravy ke druhé je to 2,75 metru.

V luxusním interiéru potaženém vybranou kůží se cestuje ve čtyřech. Boky anatomicky tvarovaných křesel se dají sklápět pro lehčí nastupování a vystupování. Interiér poslouchá posádku na slovo, jednotlivé "polštáře" sedadel jsou nastavitelné podle požadavků řidiče. Společně se sedadly se také posunují loketní opěrky ve dveřích.

Pohodlně a v luxusu musí cestovat i zavazadla, řekli si návrháři. Kufr o objemu 396 litrů proto oblékli do kůže. Kufr se chlubí tím nejzajímavějším na celém voze. Jeho víko se totiž, po zmáčknutí příslušného čudlíku, nezvedne klasickým obloukem směrem vzhůru, ale naopak se posune šikmo-vzhuru nad střechu vozu. Řešení s diskutabilní praktičností a využitelností, ale s velkou dávkou originality.

Peugeot 406 Coupé pomalu ale jistě míří do důchodu a renaultisté už předlouho vyhlížejí velké, sportovní kupé... že by předávání štafety? 

Renault Fluence si rozhodně nehraje na praktičnost, užitečnost a střídmost, jako každá správná studie je hlavně pastvou pro oči.

Odborníci spekulují o tom, že právě takhle by mohl vypadat model, který ve stávající nabídce francouzské automobilky chybí - velké kupé.

Do zadních partií se designérům podařilo nacpat vše, co na sportovních kupé publikum vzrušuje.

Profil fluence má stejné proporce, které čekáme u sportovního vozu.

Protáhlý "čumák" vysoký akorát tak, aby se do něj vešel motor a 22 palcová kola. Po téměř vodorovné ploše kapoty z pontonu karoserie nenuceně vyrůstá A-sloupek a dává vzniknout nízké, přísně aerodynamicky tvarované, kabině.

Pod kapotu inženýři poskládali 280 koní (206kW), rozložených do šesti válců tříapůlllitru. Šestiválec rozjede jedenapůltunové auto z nuly na 100 km/h za 6,5 sekundy.

V luxusním interiéru potaženém vybranou kůží se cestuje ve čtyřech. Boky anatomicky tvarovaných křesel se dají sklápět pro lehčí nastupování a vystupování.

Interiér poslouchá posádku na slovo, jednotlivé "polštáře" sedadel jsou nastavitelné podle požadavků řidiče. Společně se sedadly se také posunují loketní opěrky ve dveřích.

Studie, kterou se Renault pochlubil na výstavě Louis Vuitton classic, je dlouhá 4,6 metru, je 1,89 metru široká a 1,39 metru nízká. Od jedné nápravy ke druhé je to 2,75 metru.

Pohodlně a v luxusu musí cestovat i zavazadla, řekli si návrháři. Kufr o objemu 396 litrů proto oblékli do kůže.

Zavazadlový prostor ukrývá to nejzajímavější na celém voze. Víko kufru se totiž, při zmáčknutí příslušného čudlíku, nezvedne klasickým obloukem směrem vzhůru, ale naopak, posune se šikmo-vzhuru nad střechu vozu.

Peugeot 406 Coupé pomalu ale jistě míří do důchodu a renaultisté už předlouho vyhlížejí velké, spotovní kupé... že by předávání štafety?

Řešení s diskutabilní praktičností a využitelností, ale s velkou dávkou originality.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Kia cee´d AKČNÍ CENA NA...
Kia cee´d AKČNÍ CENA NA...

r.v. 2014, naj. 54 000 km, diesel
264 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.