Diskuze

Renault Fluence oblékl batoh plný elektřiny

V roce 2020 chce Renault asi desetinu vyrobených vozů živit z baterií. Rozmachuje se tedy k velké elektroofenzivě. Už v příštích dvanácti měsících uvede na trh čtveřici automobilů, které se budou tankovat ze zásuvky. První elektrické modely Fluence Z.E. a Kangoo Z.E. startují.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Joe Davola

22. 11. 2011 18:00
Kapacita v kW/h, spotřeba v kW/h (v textu)

???

Co máte z fyziky pane redaktore? Držte se raději poetických termínů jako "plavnější dojem". Ty technické vám opravdu nejdou.

0 0
možnosti

VařícípolévkaGazpacho

22. 11. 2011 13:24
A ta elektřina pro to auto

padá někde jen tak sama od sebe z nebe ?

0 0
možnosti

potooczech

22. 11. 2011 10:45
Hmm

Jinak samozřejmě největší problém je se získáváním lithia. Jednak ho není zrovna mnoho. Polovina známých zásob leží v Bolivii, což je odhadem jen kolem 5 milionů tun,to není mnoho.

Jeho získávání z rudy není zrovna ekologický proces nebo energeticky levný proces. Stejně tak likvidace baterií, které vydrží jen necelých 1000 nabíjecích cyklů také není zrovna ekologická záležitost.

Navíc pokud vám baterie reálně vydrží nějakých 800 nabíjecích cyklů a vy na ni před na nabitím ujedete vždy jen kolem 150km, pak se dá odhadnout, že zhruba po 120 tisících ujetých kilometrech je budete muset vyměnit.

Vzhledem k tomu, že je to prakticky nejdražší část auta tak je to docela problém. Problém je to i v tom, že běžný atm. spalovací motor vydrží nějakých 300-500 tisíc kilometrů. Přeplňované o nějakých 20% méně.

Kupte si tedy auto za 600 tisíc, kde po 120000km budete měnit baterky, které tvoří polovinu ceny auta,kdy na plné nabití ujede 180 km a postupně stále méně jak budou baterie stárnout.

0 0
možnosti

Modrý a zelený blesk

22. 11. 2011 11:20
Re: Hmm

A opět nesmysly. Stačí jen to vaše "přeplňované vydrží méně." Proboha proč? Turbo je spotřebka, to doufám nepočítáte. Není nutné používat Li-Ion, NiMH mají mnohem příznivější parametry a navíc jdou snadno zrecyklovat.

Nikdo vám elektrické auto nenutí, co vás nutí se tu takhle ztrapňovat?

0 0
možnosti

potooczech

22. 11. 2011 10:28
Hmm

Vozidlo poháněné čistě na elektřinu bez spalovacího motoru je k ničemu. Jestli má něco smysl, tak hybrid, kde zdrojem el. energie je spalovací motor pracující při stálých otáčkách, kdy k efektivnímu prodloužení dojezdu stačí i malý motor s nízkým výkonem.

Elektrická auta mají řadu omezení. Jednak podle tabulkových hodnot nejsou zrovna svižná. Mají nízkou maximální rychlost. A hlavně i přes tato omezení mají velmi nízký dojezd zpravidla mezi 120-200km na jedno nabití. K maximální hodnotě dojezdu navíc musíte jezdit hodně ekonomicky a pro dálniční provoz se takové auto nehodí prakticky vůbec. Díky váze baterií je takový vůz zbytečně těžký, neohrabaný. Dobíjení baterií je pak otázka hodin, což je při slabém dojezdu obrovské mínus.

Běžný vůz se spalovacím motorem má podstatně větší dojezd 500-1000km na jednu nádrž. Dotankování je přitom otázka 5 minut a jedete dál.

Navíc za cenu přes 600 tisíc navíc člověk očekává universální rodinný vůz a ne jen auto do města, co nikam dál nedojede.

0 0
možnosti

potooczech

22. 11. 2011 10:31
Re: Hmm

Na popojíždění po městě a v zácpách či jako nákupní tašku nepotřebujete auto za 600 tisíc, ale malou Fabii řádově za třetinovou cenu. Se kterou navíc můžete v klidu vyjet i mimo město nebo na dálnici a nemusíte se strachovat, zda dojedete tam a ještě pak domu bez přenocování někde u zásuvky.

0 0
možnosti

TTRX - bratranec děda Vševěda

21. 11. 2011 17:41
Rendla na baterky si může koupit jedině sado-masochista

;-D

0 0
možnosti

radaumacher

21. 11. 2011 18:09
Re: Rendla na baterky si může koupit jedině sado-masochista

Skutečně jen bratranec...

0 0
možnosti

luban12

21. 11. 2011 17:38
Auto na baterie je jen "pokus-omyl"

Dnešní spalovací motory jsou hodně úsporné,s dobrým využitím paliva a tudíž je z nich i málo škodlivin. Pokud se elektrika vyrábí v uhelných elektrárnách,tak je to možná horší. Další škodlivé látky budou z likvidace baterií a celé elektroniky v autě.Ve finále to dopadne stejně jako s PB, cena za elektriku se zvýší celkově pro všechny i pro domácnosti. A to nemluvím o rozdílu v nákupní ceně auta,malém dojezdu,problému s "tankováním",  podstatně menším výkonem a nejdražší část auta baterie, nevydrží ani zdaleka tolik kilometrů kolik vydrží dnešní motory, v zimě se raději netopí,aby auto dojelo co nejdál...Takže klady,nebo zápory?

0 0
možnosti

Modrý a zelený blesk

21. 11. 2011 20:53
Re: Auto na baterie je jen

Spalovací motory samozřejmě úsporné jsou: při stálé rychlosti. Ve městě to naprosto neplatí, nárůst ve spotřebě pozná každý. Elektroniky v autě je požehnaně, akumulátory lze obvykle recyklovat, něteré systémy, pravda, ne. Podstatně menší výkon je bohatě vyvážen průběhem momentu a stoprocentní přetížitelností. Baterie vydrží klidně 20 let, záleží na systému. V zimě postačí odpadní teplo z měniče, pro fajnšmekry malý bufík.

Klady či zápory? Jak pro koho a jak kde.

0 0
možnosti

katano

21. 11. 2011 17:07
je to jen studie, která se seriově vyrábět NEBUDE

Než Renault bude elektroautomobily seriově vyrábět, tak už bude mít koncern VW obsazený trh, včetně Škodovek. :-P

0 0
možnosti

václav xxl

22. 11. 2011 10:20
Re: je to jen studie, která se seriově vyrábět NEBUDE

Vtipálku, pokud vím, tak VW má již taky koncept, kdy v golfu naplnili kufr bateriemi a přidali motory ,ale to je jen pro srandu králíkum. Nezapomeň že Renault investuje do vývoje na rozdíl od koncernu VW, který investuje do reklamy a nesmyslných testů .

0 0
možnosti

B_B_Lobo

21. 11. 2011 10:15
dotace

dotovat automobil at uz jakkoliv je jakekoliv je ekonomicky nesmysl a jen libive gesto ekofasistum. prodej a provoz automobilu musi statu vydelavat, pokud ne, tak je to cesta do pekla. kazde vozidlo generuje statu desetitisice korun z provozu.

0 0
možnosti

Modrý a zelený blesk

21. 11. 2011 20:58
Re: dotace

Jo aha, proto se na smrdutý popelnice muselo vypisovat v půlce Evropy šrotovné, že?

0 0
možnosti

themonitors

21. 11. 2011 10:14
Nevěřím elektroautomobilům

S elektroauty je to stejný jako kdybychom chtěli, aby každá druhá ženská byla blondýna anebo každej druhej chlap byl programátor. lithium-iontové články jsou kamenem úrazu - lithia je na zemi sakra málo a už teď se kvůli němui vedou války. Elektroautomobilová revoluce nebude dokud se lidstvo nenaučí ukládat energii efektivně, což nějaké baterie nezachrání.

0 0
možnosti

Funk

21. 11. 2011 9:34
Fuj to je ale škaredý...

0 0
možnosti

timur_a_jeho_hemeroidy

22. 11. 2011 18:02
Re: Fuj to je ale škaredý...

Máš pravdu předsedo ;-D, ženské totok mám rád někde úpně jinde než na kapotě auta.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...