Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Kangoo málem skončil při losím testu v kotrmelcích

aktualizováno 
Test německého autoklubu ADAC skončil téměř převalením Renaultu Kangoo na bok. Podle automobilky je na vině nesprávně fungující stabilizační systém ESP, který se rozhodla upravit. V Česku však dovozce renaultů ESP nenabízí k novému kangoo vůbec.

Renault Kangoo při vyhýbacím manévru. | foto: ADAC

Ani animované postavičky ze známého amerického seriálu o rodině Simpsonů, které vystupují v reklamě na Renault Kangoo, neochránily francouzský vůz před špatným výsledkem ve srovnávacím testu autoklubu ADAC.

Vysoké a jednoduše hranaté minivany představují stále oblíbenější alternativu k tradičním kombíkům. Vyšší karoserie a výše položené těžiště však mohou být zdrojem komplikací, míní ADAC. Renaultu Kangoo se v testu postavily vozy Volkswagen Caddy Life a Citroën Berlingo.

Zkušební technici zjistili, že se prostorný renault rozhodně nemůže pochlubit dobrým chováním při vyhýbavém manévru. Takzvaný losí test simuluje situaci, kdy se musí řidič náhle vyhnout překážce například v podobě dítěte, které bez varování vstoupí do vozovky. Poté se auto stejně rychle vrací kvůli protijedoucím vozům na pravou část vozovky. ADAC tento manévr zkouší při rychlosti 90 km/h.

Kangoo v tomto testu dopadlo skoro jako před mnoha lety Mercedes třídy A. Jeho tehdejší převrácení mělo za následek nástup stabilizačního systému ESP, který rozpozná počínající smyk a umí jej často zastavit.

Ale Renaultu Kangoo tentokrát nepomohlo ani ESP. V testu ADAC se ukázalo, že v extrémní situací hrozí převrácení tohoto auta. Stejnou zkouškou procházejí pod dohledem techniků z ADAC řady vozů, ale většina si s vyhýbacím manévrem poradí. To však nebyl případ Renaultu Kangoo.

Kangoo se při losím testu naklonilo a vnitřní kola se odlepila od silnice tak, že nebylo daleko k převrácení. ESP nedokázalo stabilizovat podvozek, jak se od něj očekává. ADAC udává, že kdyby nedošlo k bleskově rychlému manévru řidiče, auto by se položilo na bok. A upozorňuje: pokud by auto nemělo ESP nebo by vezlo na střeše náklad, riziko nehody by bylo ještě vyšší.

Na špatný výsledek testu reagoval Renault ujištěním, že ESP u kangoo upraví, aby zvládlo vyhýbací manévr bez rizika nehody. K úpravě softwaru pozvou servisy i ty zákazníky, kteří si auto pořídili už dříve. ESP jim nově nastaví zdarma.

České zastoupení Renaultu ESP nenabízí k modelu Kangoo ani za příplatek. Stanovisko importéra se redakci nepodařilo získat, slíbené odpovědi na otázky automobilka nedodala. 

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.