Renault Kangoo při vyhýbacím manévru.

Renault Kangoo při vyhýbacím manévru. | foto: ADAC

Renault Kangoo málem skončil při losím testu v kotrmelcích

  • 166
Test německého autoklubu ADAC skončil téměř převalením Renaultu Kangoo na bok. Podle automobilky je na vině nesprávně fungující stabilizační systém ESP, který se rozhodla upravit. V Česku však dovozce renaultů ESP nenabízí k novému kangoo vůbec.

Ani animované postavičky ze známého amerického seriálu o rodině Simpsonů, které vystupují v reklamě na Renault Kangoo, neochránily francouzský vůz před špatným výsledkem ve srovnávacím testu autoklubu ADAC.

Vysoké a jednoduše hranaté minivany představují stále oblíbenější alternativu k tradičním kombíkům. Vyšší karoserie a výše položené těžiště však mohou být zdrojem komplikací, míní ADAC. Renaultu Kangoo se v testu postavily vozy Volkswagen Caddy Life a Citroën Berlingo.

Zkušební technici zjistili, že se prostorný renault rozhodně nemůže pochlubit dobrým chováním při vyhýbavém manévru. Takzvaný losí test simuluje situaci, kdy se musí řidič náhle vyhnout překážce například v podobě dítěte, které bez varování vstoupí do vozovky. Poté se auto stejně rychle vrací kvůli protijedoucím vozům na pravou část vozovky. ADAC tento manévr zkouší při rychlosti 90 km/h.

Kangoo v tomto testu dopadlo skoro jako před mnoha lety Mercedes třídy A. Jeho tehdejší převrácení mělo za následek nástup stabilizačního systému ESP, který rozpozná počínající smyk a umí jej často zastavit.

Ale Renaultu Kangoo tentokrát nepomohlo ani ESP. V testu ADAC se ukázalo, že v extrémní situací hrozí převrácení tohoto auta. Stejnou zkouškou procházejí pod dohledem techniků z ADAC řady vozů, ale většina si s vyhýbacím manévrem poradí. To však nebyl případ Renaultu Kangoo.

Kangoo se při losím testu naklonilo a vnitřní kola se odlepila od silnice tak, že nebylo daleko k převrácení. ESP nedokázalo stabilizovat podvozek, jak se od něj očekává. ADAC udává, že kdyby nedošlo k bleskově rychlému manévru řidiče, auto by se položilo na bok. A upozorňuje: pokud by auto nemělo ESP nebo by vezlo na střeše náklad, riziko nehody by bylo ještě vyšší.

Na špatný výsledek testu reagoval Renault ujištěním, že ESP u kangoo upraví, aby zvládlo vyhýbací manévr bez rizika nehody. K úpravě softwaru pozvou servisy i ty zákazníky, kteří si auto pořídili už dříve. ESP jim nově nastaví zdarma.

České zastoupení Renaultu ESP nenabízí k modelu Kangoo ani za příplatek. Stanovisko importéra se redakci nepodařilo získat, slíbené odpovědi na otázky automobilka nedodala.