Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Kangoo: všestranná služba bez komfortu

aktualizováno 
Veselá, optimistická tvář Renaultu Kangoo není jediným důvodem obliby automobilu, který se nestydí za svůj základ v dodávkovém vozidle, naopak, udělal z toho svoji hlavní přednost.
Veselá, optimistická tvář Renaultu Kangoo není jediným důvodem obliby automobilu, který se nestydí za svůj základ v dodávkovém vozidle, naopak, udělal z toho svoji hlavní přednost. Kromě motoristů, kterým se vysloveně líbí, totiž jeho osobní verzi kupují z velké většiny lidé, kteří potřebují prostorné, a přitom provozně relativně nenáročné auto. Jsou to rekreační sportovci, rybáři, modeláři... a samozřejmě drobní řemeslníci či různí jiní podnikatelé, kterým kangoo slouží k práci přes den a pro rodinu ve volném čase.

Renault Kangoo totiž při délce necelých čtyř metrů poskytuje v pětimístném osazení kufr o velikosti 0,5 metru krychlového, ovšem jede-li jen s předními sedačkami, nebo je od základu v užitkové verzi, zvětšuje se úložná plocha až na 2,7 kubíku. Za hlavní přednost malého vozu - poměrně bohatý prostor majitelé platí především nižším jízdním komfortem ve srovnání s automobilovou klasikou, neboť podvozek osobní verze kangoo se nijak neliší od užitkového provedení. Také výbava interiéru je skromná a v celém komplexu se určitě nejedná o žádný výkřik nejmodernější techniky. Nicméně tomu, kdo nemá o poslání vozidla přemrštěné iluze, Renault Kangoo splní to, co splnit má. Se slabším z benzinových motorů 1.2 o výkonu 43 kilowatty (60 koní) sice dynamikou poněkud zaostává, ovšem při klidnějším ježdění bez nejtěžších nákladů se vejde se spotřebou do sedmi litrů na 100 kilometrů. Verze 1.4 (55 kilowattů/75 koní) je doporučovanější, leč za nejlepší volbu odborníci považují jednu ze dvou dieselových verzí 1.9. Buď obyčejnou s výkonem 47 kilowattů (64 koní), nebo turbo s 59 kilowatty (80 koní). Při zájmu o jetý Renault Kangoo by potenciální kupec měl počítat s tím, že se setká také s kusem, který za sebou bude mít vskutku pernou službu. "Lidé k nám dali do prodeje také vozy, které měly i při nejslabších motorech 1.2 na kontě čtvrt milionu kilometrů," říká Aleš Kužel z bazaru AAA Auto Praha. Doplňuje, že zmíněná auta sice ještě nedosloužila, ovšem jejich minulost byla znát - hlavně v interiéru, na přední nápravě a na převodovce. A další perspektiva byla nejasná. Právě na přední nápravě lze nejdřív očekávat závady, kontrolu zaslouží výfuk a brzdy. Jinak Kangoo - pokud se týká poruch těží z jednoduchosti a také vzhledem k mládí ještě nestačil vstoupit do povědomí jako vůz se zásadnějšími problémy.

Největší konkurenti

Základní provedení Renaultu Kangoo s motorem 1.2 ročníku výroby 1998 stojí zhruba 230 tisíc korun a na trhu ojetin zmíněnému vozu tvoří největší konkurenci například Peugeot Partner 1.4 a Citroën Berlingo 1.4 po 240 tisících, Seat Inca 1.4 za 210 tisíc a Volkswagen Caddy 1.4 za 220 tisíc korun. "Z hlediska kvality nejsou mezi zmíněnými automobily zásadní rozdíly," říká Aleš Kužel, vedoucí nákupu bazaru AAA Auto Praha. "Volba by se tedy měla nést hlavně v duchu toho, jak se komu který model líbí. Já osobně považuji za nelepší možnost Volkswagen Caddy či většího Peugeota Partner. Vždy bych volil pětimístnou variantu s dieselovým motorem, za který by se ale připlácelo zhruba 20 tisíc až 30 tisíc korun. Renault Kangoo má veselejší design a kvalitní motory." (hč)

Renault Kangoo
Orientační ceny základního modelu s benzinovým motorem 1.2

ročník cena (Kč)

1997 210 000
1998 230 000
1999 250 000
2000 280 000

příplatky
motor 1.9 D 20 000
odpočitatelná DPH 10 000 až 20 000

srážky
pouze 2 místa - 30 000

-

* nižší jízdní komfort
* jednoduchá výbava
* méně pokroková technika
* menší bezpečnost ve srovnání s klasickými automobily
* možnost koupě hodně opotřebovaného exempláře, který podnikateli sloužil k práci i k rodinnému využití

+

* velký vnitřní prostor
* nevšední design
* široké využití
* zájem na trhu ojetin
* bohatá síť servisů a prodeje náhradních dílů
* možnost odpočtu DPH pro podnikatele
* kvalitní a úsporné benzinové i naftové motory

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.