Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Laguna 1.8 je bezpečný vůz s rozvážným motorem

aktualizováno 
S vysvědčením nejbezpečnějšího vozu střední třídy přijel na trh Renault Laguna. Bravurně zvládl nezávislé nárazové zkoušky, pomohla i šestice airbagů, kterou zákazník dostává k laguně automaticky. Stejně tak systém ESP (výjimkou je jen nejslabší motor 1.6, k tomu je ESP za příplatek), který se stará o bezpečné chování podvozku. Silnou stránkou Renaultu Laguna je i vnitřní prostor, ovšem objem kufru představuje ve třídě spíš podprůměr. Výkony v testu MF DNES neoslnil benzinový motor 1.8.

Nezávislá testovací asociace Euro NCAP po nárazových zkouškách nového Renaultu Laguna konstatovala, že žádný z prozatím testovaných vozů nebyl tak bezpečný jako francouzská novinka. Laguna dostala od Euro NCAP pět hvězdiček, o stupínek níže zatím stojí kvarteto vozů složené z nového Audi A4, Hondy Accord, Saaba 9-3 a Volva S 40. Lídr českého trhu mezi vozy střední třídy, Volkswagen Passat, dostal hvězdičky tři.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Renault Laguna 
můžete koupit na www.automodul.cz

Zkouškou prošla starší verze passatu, již loni vystřídal zmodernizovaný model. (Výsledky nových zkoušek by asociace Euro NCAP měla oznámit v těchto dnech, AUTO MOTO je na svých stránkách přinese za týden.) Vedle Passatu je Laguna jedním z nejprostornějších vozů své kategorie. Tuto skutečnost dokázalo měření ve zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD).

Laguna je velkorysá jak do šířky, tak i do délky, na zadních sedadlech nabízí spolu s passatem více místa než nový Ford Mondeo, Toyota Avensis i Audi A4. Kabina testovaného Renaultu Laguna oplývala šedivou barvou, ale i nápaditostí. Tvarování palubní desky je přinejmenším zajímavé, dole uprostřed navíc čeká překvapení: do štěrbiny se vsouvá startovací karta velikosti své bankovní sestry.

Pod volantem tudíž není obvyklý klíček, ale tlačítko, jímž se auto startuje. Jízdní vlastnosti francouzské novinky jsou bezproblémové. Zárukou je systém ESP, který drží auto ve stopě i při krkolomných vyhýbacích manévrech. Lahůdkou je komfort na nerovnostech. Jako by francouzští konstruktéři lagunu vymysleli pro pražské silnice plné výmolů, přejezdů a kočičích hlav.

Kufr Renaultu Laguna má praktické velké víko, známé jako páté dveře. Objem prostoru pro zavazadla činí 430 litrů, konkurenti nabízejí více. Čtyři stovky objemových litrů však znamenají dostatek místa, rychlým a snadným sklopením zadních sedadel kufr ještě naroste.

Benzinový motor 1.8 pod kapotou testované laguny kroutil teprve svou první tisícovku kilometrů, což mohlo být příčinou jeho nevýrazných výkonů. Z klidu na 100 kilometrů zrychlil ve zkušebně ÚSMD za 14 vteřin. Při rychlosti 130 kilometrů v hodině je však příkladně tichý, bručením se projevuje při akceleracích. Syrové, a tím i někdy nepřesné bylo řazení rychlostních stupňů.

Spotřeba v záběhu dosahovala osmi litrů na dálnici a deseti až 12 litrů na 100 kilometrů při městských vyjížďkách. Handicapem Renaultu střední třídy je špatný výhled směrem dozadu. Parkovací zařízení za příplatek 14 500 korun je tedy pro Lagunu nanejvýš praktické.


Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 7
Převodovka 7
Spotřeba v testu 7

Karoserie a interiér
Prostor na př. sedadlech 9
Prostor na zad. sedadlech 9
Využití kufru 8
Výhled z vozu 6

Podvozek
Jízdní vlastnosti 9
Řízení a ovladatelnost 8
Tlumení nerovností 10
Brzdy 8
Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 13,6
Zrychlení 0-400 m (s) 19,0
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 13,1
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 25,9
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 26,4
Pramen: ÚSMD


Očima designéra
Laguna II je mírně futuristický a ve všech směrech kultivovaný automobil. Někoho snad bude dráždit avantgardní čelní maska, ale při dalších pohledech pozorovatelé ocení, že právě tímto prvkem laguna vybočuje z řady automobilové konfekce. Vůz neztrácí body ani v hodnocení vnitřního prostoru a ergonomie. Přitom interiér spíš než netradičními tvary zaujme svou stylistickou čistotou. Samostatnou kapitolou je elektronický klíč zapalování, který připomíná kreditní kartu. Tato třešnička na dortu má ale háček: svádí k uložení do zadní kapsy kalhot, kde po dosednutí hrozí její poškození
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce
Změna, kterou nová laguna přináší, bude zřejmě lákat významnou skupinu - střední manažery. Pravděpodobně také potvrdí nástup francouzských vozů ve vyšších třídách. Nový model má zcela jistě lepší předpoklady prodejního úspěchu než jeho předchůdce. Více než u nových aut se tento rozdíl projeví u ojetin, kde pokles ceny v závislosti na čase bude mírnější a možná se přiblíží německým výrobkům. Spolehlivost ovšem prověří až čas. I na tom bude záležet, zda v roce 2006 bude vůz k mání za předpokládaných zhruba 275 tisíc korun
Peter Kolník, autor je spolupracovníkem redakce

Renault Laguna 1.8

Renault Laguna 1.8 - zboku

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.