Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Laguna těžce pokořuje staršího bratra

  14:57aktualizováno  14:57
Jako by to ani nebyli sourozenci. Renault Laguna který v roce 1995 ve střední třídě nahradil Renault 21, je nesrovnatelně lepší než jeho starší bratr. Chválu francouzský elegán sklízí i na trzích, které tradičně fandí spíš německé dokonalosti a strohostí, tedy i v Česku. "Zatím není nic opravdu zásadního, co by se dalo Renaultu Laguna vytknout, " říká Aleš Kužel z bazaru AAA Auto Praha.
Renault Laguna

Renault Laguna těžce pokořuje staršího bratra | foto: AAA Auto Praha

Zatímco Renault 21 býval v žebříčcích německé technické kontroly TÜV hluboko v propadlišti, je laguna vždy v nadprůměru - jako nejlepší ze zástupců značky Renault. TÜV oceňuje kvalitní antikorozní ochranu, bezproblémové řízení i brzdy.

Může se hodit

Prodej nových u ojetých vozů Renault Laguna  
na on-line serveru www.automodul.cz

Naopak kritizuje méně trvanlivé brzdové hadičky a destičky, předčasně někdy už po třech letech - korodující či praskající výfuk a tradiční bolest renaultů, kterou jsou úniky oleje z motoru i převodovky. Při obecném pohledu zaslouží vůz absolutorium za elegantní design a nevšední prostory pro cestující i pro zavazadla.

Není bez zajímavosti, že některé verze kombi mají po vzoru předcházejícího modelu 21 Nevada - v zavazadlovém prostoru dvě nouzová sedadla navíc, a jsou tedy sedmimístné. Ač je Renault Laguna měkce pohodlný, má relativně bezpečné jízdní vlastnosti, byť to není automobil pro dravce.

Neoddiskutovatelný je komfort a solidní výrobní zpracování. K přednostem se řadí bohatá výbava včetně airbagů a ABS i v základním provedení. Kritika naopak směřuje k rychlému přehřívání interiéru, což je zásluha bohatě prosklené karoserie. Gaučovitě měkké sedačky hůř drží tělo při razantnější jízdě. Někteří řidiči tvrdí, že citlivější by mohlo být servořízení.

Renault Laguna začínal s nabídkou jen tří motorů - 1.8, 2.0 a 3.0, z nichž poslední typ stárnoucí koncepce jezdíval už v Renaultu 25 a vždy býval poměrně žíznivý. Brzy však laguně motory přibývaly a vedle čilých benzinových šestnáctiventilů už od 1.6 se do nabídky dostaly i tři diesely. "Pro automobil formátu Renaultu Laguna bych zvolil benzinový dvoulitrový šestnáctiventil nebo některý z francouzsky vyvedených turbodieselů - lhostejno, zda 2.2 dT nebo 1.9 dTI," radí Aleš Kužel.

 "Čtyřiadvacetiventilový šestiválcový třílitr je motorem v renaultech, s nimiž na dálnicích chytá dopravní policie spěchající řidiče. Má 140 kilowattů výkonu a spotřebu nejméně kolem 11 litrů benzinu na 100 kilometrů."

NEJVĚTŠÍ KONKURENTI

Renault Laguna s pětidveřovou karoserií, motorem 2.0, základním vybavením a ročníku výroby 1995 stojí zhruba 190 tisíc korun a na trhu ojetin mu konkurenci tvoří například stejně staré automobily Honda Accord 2.0 za 190 tisíc, Ford Mondeo 2.0 za 160 tisíc, Mazda 626 2.0 za 180 tisíc, Mitsubishi Galant 2.0 za 190 tisíc, Nissan Primera 2.0 za 170 tisíc, Opel Vectra 2.0 současného modelu za 200 tisíc a staršího modelu za 150 tisíc, Peugeot 406 2.0 za 230 tisíc, Toyota Carina 2.0 za 170 tisíc a Volkswagen Passat 2.0 za 185 tisíc korun. "Kdo bude vybírat z uvedené nabídky, nemůže podle mého názoru udělat chybu," říká vedoucí nákupu bazaru AAA Auto Praha Aleš Kužel. "Osobně bych se asi rozhodl pro sportovněji laděnou Hondu Accord, ale ani Renaultu Laguna bych se nebránil."

MINUSY
- bohatě prosklená karoserie, a tudíž přehřívání interiéru na slunci
- předčasně korodující či praskající výfuk
- úniky oleje z motoru a převodovky
- praskající žárovky v osvětlení
- méně citlivý posilovač řízení
- žíznivější benzinové motory z prvních let výroby modelu
- nemá sklon ke sportovní jízdě
- měkká přední sedadla s horším držením těla

PLUSY
- pěkný design
- dostatek prostoru pro cestující i pro zavazadla
- komfort, dobré jízdní vlastnosti
- solidní výrobní zpracování
- kvalitní antikorozní ochrana
- bezproblémové přední nápravy
- dobrá výbava i v základním provedení
- pestrý výběr motorů, kvalitní a úsporné diesely

Renault Laguna

Orientační ceny jetých Renaultů Laguna 2.0 s pětidveřovou karoserií:

ročník cena (Kč)
1994 175 000
1995 190 000
1996 210 000
1997 250 000
1998 320 000
1999 390 000

Příplatky:

špičkové vybavení Baccara 30 000 až 50 000


diesel 2.2 30 000
diesel 2.2 dT 40 000
diesel 1.9 dTl 40 000
starší motor 3.0 10 000
nový motor 3.0 20 000 až 30 000
motor 2.0 16V od r. v. 1996 10 000
klimatizace 5000 až 10 000

Autor:






Nejčtenější

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Kia Stinger
Žihadlo s pohonem zadních kol a šestiválcem je tady. Řídili jsme Stinger

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Má pohon zadních kol a pod kapotou podélně uložený benzinový šestiválec. Tahle kia je jedno z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.