Renault Mégane II: atraktivní design, nepraktický interiér

  19:17aktualizováno  19:17

hodnocení iDNES 4/5

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Renault Mégane 
můžete koupit na www.automodul.cz

Třídveřový mégane, který prošel redakčním testem, byl v optimistické světle- modré metalíze oživující stále jednotvárněji stříbrný tuzemský vozový park. Spolu s příplatkovými spojlery a litými koly v kombinaci s nezvyklým designem oslovuje zejména řidiče, které už nudí stále se opakující obliny a prolisy konvenčních a konzervativních značek.

Řidič méganu II ocení nadprůměrné jízdní vlastnosti a komfort interiéru. Prostoru pro cestující na zadních sedadlech se však nedostává, o nepraktičnosti přístupu do zavazadlového prostoru nemluvě. Pro motoristy, kteří nechtějí svým vozem zapadnout do šedi denního provozu, je malý Renault ideální vůz za rozumnou cenu.

VNĚJŠÍ VZHLED* INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * MOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

VNĚJŠÍ VZHLED

Nevelké přední světlomety navazují na dvoudílnou mřížku chladiče a zasahují do boků vozu, rozměrné logo značky trůní uprostřed a zakončuje prolis relativně ploché kapoty. Po zhlédnutí ostře řezaných a v porovnání s celkovým vyzněním vozu konvenčních rysů předku, čeká na toho, kdo se méganem seznamuje, lehký šok.

Od prostředního sloupku karoserie už druhá generace méganu nepřipomíná nic, co lze na současných silnicích potkat. Svislé zadní sklo rázně ukončuje křivku relativně vysoké střechy, na něj navazuje „vystouplý zadek", to vše plně koresponduje s křivkami víka kufru a širokými boky.

Při pohledu zezadu dává mégane vzpomenout na dnes už legendární Renault 5 první generace. Prvek dokonale odlišující třídveřovou variantu od pětidveřové je třetí (C) sloupek, který u provedení s třemi dveřmi obnáší minimálně čtvrt metru čtverečního plechu. Velké neprosklené ploše v "skleněné" části karoserie pravděpodobně každý nepřijde na chuť.



Nejčtenější

Šéf VW ztratil nervy. Varuje před elektromobily a ohrožením autoprůmyslu

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu...

Šéf VW Diess se bouří proti WLTP a emisním limitům EU. Hřímá, že válečné tažení proti automobilům ohrozí existenci...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



ČR zkusí odbočení na červenou. Inspiruje se u Němců, ti ho možná zruší

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Když někteří němečtí dopravní experti slyší o zelené šipce, vidí rudě. Pozůstatek z dob NDR, který se z východního...

Miniauta nedávají smysl. Toyota a PSA dumají, co s fabrikou v Kolíně

Toyota Aygo

Poloviční auto se za poloviční peníze vyrobit nedá. Nejmenší modely vozů tedy nejsou v Evropě rozhodně prodejními...

Zemřel zachránce Renaultu a otec Twinga, nevyšla mu jen koupě Škody

Renault Twingo

Bez něj by dnes automobilové dějiny byly chudší o legendární miniauto Renault Twingo. A možná i o celou značku Renault....

Další z rubriky

Auto pro mladé miláčkem seniorů. V elektroverzi je to ideál do města

Kia Soul EV

Konverze klasické Kie Soul na elektromobil se povedla. Klíčové vlastnosti hranatého, vysokého a trochu legračního...

Když rolls svlékne střechu, je z něj výletní jachta na rozpálený asfalt

Rolls-Royce Dawn

Není osobitějšího krále automobilového světa. Rolls-Royce je esencí dokonalosti a stárne stejně dobře jako víno....

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Najdete na iDNES.cz