Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Mégane II má verzi sedan a kombi

  16:35aktualizováno  16:35
Na autosalonu v Barceloně byly včera představeny dvě nové karosářské varianty Renaultu Mégane II - sedan a kombi. Podrobné informace o nových modelech včetně oficiálních fotografií přinesl motoristický magazín www.autorevue.cz.Test mégane II: atraktivní design, nepraktický interiér

Potemnělá světla, mlha, dramatická hudba. Taková atmosféra předcházela okamžiku, kdy před novináři zaplněný sál předstoupili dva noví členové úspěšné rodiny vozů Renault Mégane – Renault Mégane kombi a Renault Mégane sedan. Dlouho očekávaná tisková konference se uskutečnila při příležitosti konání barcelonského autosalonu.

Rozhodnutí, proč byly nové modely představeny právě v průběhu autosalonu v Barceloně, vysvětloval na tiskové konferenci generální ředitel automobilky Louis Schweitzer. Ten ve svém úvodním projevu připomněl, že Renault má ve Španělsku silné postavení, vlastní v něm výrobní kapacity a okupuje přední příčky prodejnosti. To vše byly hlavní důvody, které nasměrovaly světovou premiéru dvou nových vozů právě do Španělska.

Design z rodiny Méganů
Hlavním úkolem designérů bylo navrhnout automobil, který by jednoznačně zapadal do rodiny Méganů. Vedení automobilky od počátku nekompromisně vyžadovalo co nejmenší odchylky od tvarů Méganu II, což se na nových karosářských variantách tohoto futuristického Francouze opravdu podepsalo. Dlužno podotknout, že urputná práce designérů nakonec kýžené ovoce přinesla. Pod tlakem vedení vznikly vozy, které sdílí více jak 80 % komponent z výchozím modelem Renault Mégane II, přesto však budí dojem zcela nových automobilů.

Linie vozu byly striktně dodrženy a protažení vozu, ať už verze sedan či kombi se obešlo bez zbytečných přehmatů a chyb. Netradiční tvary Méganu II přetrvaly a žijí i s novými karosářskými variantami dál svým zaběhlým životem. V interiéru se dramatické změny neodehrály. Případného majitele čeká standardní uspořádání všech ovládacích prvků včetně materiálů, z nichž je celá palubní deska vyrobena.

Prostoru na rozdávání
Každé představení vozu se nese v duchu chvály a silných slov. Představení Méganu ve verzích sedan a kombi nebylo v tomto směru žádnou výjimkou. Vyzdvižen byl nejen inspirativní design, ale také unikátní vnitřní prostor. Nutno podotknout, že co do prostoru nebyla slova chvály v žádném případě slovy neopodstatněnými. Na rozdíl od většiny vozů v této kategorii, využívají totiž obě nové karosářské varianty Méganu delší podvozek. Ten oproti hatchbacku narost o 61 mm, což ocení zejména pasažéři na zadních sedadlech.

Díky delšímu podvozku si budou právě oni vychutnávat 230 mm prostoru v oblasti kolen, což je také nejvíce v této třídě. Prodlužování zasáhlo také zadní převis. Ten narostl o 2 mm na celkových 230 mm. Zavazadlový prostor o objemu 520 litrů má být dalším lákadlem zákazníků. Díky zvětšeným pátým dveřím, by měl být přístup k zavazadlům ještě o něco komfortnější.

Nabídka motorů
Oba Mégany budou pohánět jak benzínové, tak i dieselové agregáty, které budou zkombinovány s novou generací převodovek. Nabídka zážehových jednotek obsáhne motory o objemech 1.4 l, 1.6 l a 2.0 l s výkony 72 kW/98 k, 84 kW/115 k a 100 kW/136 k. Pro milovníky nafty budou nachystány motory s výkony 59 kW/80 k a 74 kW/100 k pro motor 1.5 dCi a 88 kW/120 k pro silnější 1.9 dCi. Druhý ze zmiňovaných dieselů se pochlubí také vyšším točivým momentem 300 Nm. Budoucí majitelé vozu budou moci volit mezi pěti či šestistupňovou manuální převodovkou. Pro motory 1.6, 2.0 a stokoňový 1.5 dCi bude k dispozici také automatická převodovka Proactive. 

Bezpečnost zaručena
Renault se pochopitelně rád chlubí výsledkem Méganu II v testech Euro NCAP. 5 hvězdiček za ochranu cestujících je jistě pěkným výsledkem, zároveň však i velikým závazkem. Renault tomuto závazku u nových modelů dostál zpevněním karosérie. Na bezpečnost posádky budou dále dohlížet systém ABS, ESP druhé generace, brzdový asistent či systém kontrolující optimální tlak v pneumatikách. 

Velká očekávání
Renault si od obou nových Méganů hodně slibuje. Automobilka předpokládá veliký zájem. Verze sedan má oslovit zejména zákazníky ze severu Evropy a Itálie, kde je obliba právě této karosářské varianty tradičně vysoká, verze kombi má naopak nalézt zákazníky mimo západní Evropu. Výroba nových modelů se rozdělí mezi španělský a turecký závod. Ve Španělsku se bude vyrábět verze sedan, v Turecku přijdou na svět zase tisíce kombíků. Dle slov Louise Schweitzera má prodej dvou nových karosářských variant pokrýt zhruba dvacet procent z celkového prodeje Méganů.

Na otázku zda nebudou nové modely ztěžovat pozici Renaultu Laguna, reagoval Louise Schweitzer zdrženlivým ne. Vyjádřil názor, že model Laguna je určen jiným zákazníkům, a že tedy nepředpokládá vzájemnou konkurenci.

Stáhněte si tapetu Renaultu Mégane:




800 x 600

800 x 600

1024 x 768

1024 x 768

 




800 x 600

800 x 600

1024 x 768

1024 x 768

Renault Mégane

Renault Mégane

Renault Mégane

Renault Mégane

Renault Mégane

Renault Mégane

Renault Mégane

Renault Mégane

Renault Mégane

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Fiat Ducato 3,0 plachta č.90.
Fiat Ducato 3,0 plachta č.90.

r.v. 2011, naj. 393 000 km, diesel
325 490 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.