Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Mégane: jeden z hitů trhu ojetin

  16:21aktualizováno  16:21
Renaulty Mégane přibývající v bazarech výmluvně připomínají, že model je na trhu už šestým rokem. Ani po čase však francouzský švihák na šarmu neztrácí, motoristům se líbí a jde poměrně dobře na odbyt v celé škále, která zahrnuje nejvšednější a nejrozšířenější pětidveřovou verzi se splývavou zádí, dvoudveřové kupé, kabriolet, sedan Classic, kombi a samozřejmě velkoprostorový Scénic.

Může se hodit

Velkou online nabídku automobilů značky Renault Mégane
včetně fotografií
můžete nalézt na serveru www.automodul.cz

Ten byl dokonce při mimořádném zájmu o něj na trhu ojetin loni do léta nadhodnocen, když se ve svém nejstarším ročníku 1997 a s motorem 1.6 prodával za 320 tisíc a víc, nicméně v současnosti jeho cena klesla na reálných zhruba 270 až 280 tisíc korun. O takřka sto tisíc levněji bývají k mání první obyčejné vozy se šikmou zádí ročníku 1995/1996, o rok mladší auta šplhají na dvěstětisícovou hranici. Asi 20 tisíc korun se připlácí za velmi žádaný kufrový Classic. Mégane je po všech stránkách kvalitnější než jeho předchůdce Renault 19. I tak se ovšem ve statistice německého TÜV propadl do podprůměru hodnocených, když se mu vytýkají hlavně nedostatky v účinnosti brzd a předčasně poškozený výfuk. Právě kvůli tomu nevyhoví u německé technické kontroly každý devátý teprve tříletý vůz. Naopak korozi zatím model nezná, němečtí odborníci u vozu oceňují také kvalitní řízení, zavěšení kol a nápravy vůbec, v čemž se poněkud liší od zkušeností tuzemských obchodníků s ojetinami. Ti totiž u nejstarších méganů shledávají na podvozku závady, což snad lze vysvětlit odlišnou kvalitou silnic ve srovnávaných zemích. Zdejší zkušenosti dál Renaultu Mégane ve starší verzi vytýkají - vedle už zmíněných neoddiskutovatelných potíží brzd - malá přední sedadla, horší výrobní zpracování, lehčí závady v elektrice a elektronice a také hlučnější motory. U vozů po loňské modernizaci však řada problémů zmizela. Nebo se ještě nestačila projevit? Nicméně v komplexním pohledu Renault Mégane působí dobře a jeho ojetiny lidé rádi kupují. Snad na to má vliv i skutečnost, že model patří ke generaci automobilů, která ve značné míře vyjela na silnice jako nově koupená u tuzemských dealerů. "Z ojetých méganů, které prodáváme, je sedmdesát procent vozů, které na silnice vyjely jako nové v Česku," upřesňuje Jiří Macoun z bazaru AAA Auto Praha. "Zájem je hlavně o sedany a pětidveřové modely se slabšími pohony 1.4 a 1.6, které mají najeto do sta tisíc kilometrů." Renault Mégane nabízí dostatek vnitřního prostoru i pohodlí, bezpečnost a úsporné motory, zvláště v benzinových verzích 1.4 a 1.6 a v 1.9litrovém turbodieselu. Také výbava je solidní - ze sériové výroby jsou třeba airbagy a od roku 1997 také ABS. Výhodou je dostatek servisů a náhradních dílů.

MINUSY
- hlučnější motory
- potíže s účinností a trvanlivostí brzd
- horší výrobní zpracování
- malá přední sedadla u starší verze
- hlučný a méně trvanlivý podvozek
- předčasně korodující výfuk
- závady v elektrice a elektronice u starších verzí

PLUSY
- prostorná, pohodlná a bezpečná karoserie
- úsporné motory
- komfortní pérování, které však neubírá na dobrých jízdních vlastnostech
- možnost výběru různě výkonných benzinových i naftových motorů
- šest karosářských variant, nepočítáme-li v Česku málo rozšířenou užitkovou verzi Van
- solidní výbava
- dostatek servisů a dostupných náhradních dílů
- zájem na trhu ojetin
- výborná antikorozní ochrana
- lákavý design

NEJVĚTŠÍ KONKURENTI

Pětidveřový Renault Mégane s motorem 1.6 z roku 1997 stojí zhruba 200 tisíc korun a nejobvyklejší konkurenci mu tvoří stejně staré vozy Fiat Brava 1.4 za 190 tisíc, Ford Escort 1.6 rovněž za 190 tisíc, Opel Astra 1.4 za 180 tisíc, Peugeot 306 1.4 za 200 tisíc, Volkswagen Golf 1.6 za 220 tisíc a Honda Civic 1.5 za 200 tisíc korun. "Kdybych si měl vybírat s ohledem na svoje dosavadní zkušenosti, zřejmě bych sáhl po japonském zástupci v dané nabídce - po Hondě Civic. Tato auta jsem poznal jako spolehlivá, nenáročná a na rozdíl od evropské klasiky také méně zajímající zloděje," říká Jiří Macoun, vedoucí nákupu největšího tuzemského bazaru AAA Auto Praha. "Ale objektivně vzato - pro zákazníka, který kromě kvality žádá automobil, na jehož koupi s přibývajícím časem co nejméně ztratí, je v dané cenové relaci podle mého názoru nejvhodnější Volkswagen Golf III. Renault Mégane je na tom podobně jako Fiat Brava: oba tyto vozy lidé kupují hlavně kvůli pěknému designu. Jako nové jsou mégane i brava bez problémů, ale během několika roků se projeví šrámy na jejich spolehlivosti, což se logicky promítá také do poklesu cen."

Renault Mégane z roku 1999

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Requiem za Pajero. Loučí se nebojácný off-road, končí bez náhrady

Mitsubishi Pajero

Na evropském trhu už o pravověrný off-road skoro nezavadíte. Doba hraje do not SUV a jejich odvozeninám. Výjimky tvoří...

Auto pro mladé miláčkem seniorů. V elektroverzi je to ideál do města

Kia Soul EV

Konverze klasické Kie Soul na elektromobil se povedla. Klíčové vlastnosti hranatého, vysokého a trochu legračního...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

Najdete na iDNES.cz