Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Mégane: jeden z hitů trhu ojetin

  16:21aktualizováno  16:21
Renaulty Mégane přibývající v bazarech výmluvně připomínají, že model je na trhu už šestým rokem. Ani po čase však francouzský švihák na šarmu neztrácí, motoristům se líbí a jde poměrně dobře na odbyt v celé škále, která zahrnuje nejvšednější a nejrozšířenější pětidveřovou verzi se splývavou zádí, dvoudveřové kupé, kabriolet, sedan Classic, kombi a samozřejmě velkoprostorový Scénic.

Může se hodit

Velkou online nabídku automobilů značky Renault Mégane
včetně fotografií
můžete nalézt na serveru www.automodul.cz

Ten byl dokonce při mimořádném zájmu o něj na trhu ojetin loni do léta nadhodnocen, když se ve svém nejstarším ročníku 1997 a s motorem 1.6 prodával za 320 tisíc a víc, nicméně v současnosti jeho cena klesla na reálných zhruba 270 až 280 tisíc korun. O takřka sto tisíc levněji bývají k mání první obyčejné vozy se šikmou zádí ročníku 1995/1996, o rok mladší auta šplhají na dvěstětisícovou hranici. Asi 20 tisíc korun se připlácí za velmi žádaný kufrový Classic. Mégane je po všech stránkách kvalitnější než jeho předchůdce Renault 19. I tak se ovšem ve statistice německého TÜV propadl do podprůměru hodnocených, když se mu vytýkají hlavně nedostatky v účinnosti brzd a předčasně poškozený výfuk. Právě kvůli tomu nevyhoví u německé technické kontroly každý devátý teprve tříletý vůz. Naopak korozi zatím model nezná, němečtí odborníci u vozu oceňují také kvalitní řízení, zavěšení kol a nápravy vůbec, v čemž se poněkud liší od zkušeností tuzemských obchodníků s ojetinami. Ti totiž u nejstarších méganů shledávají na podvozku závady, což snad lze vysvětlit odlišnou kvalitou silnic ve srovnávaných zemích. Zdejší zkušenosti dál Renaultu Mégane ve starší verzi vytýkají - vedle už zmíněných neoddiskutovatelných potíží brzd - malá přední sedadla, horší výrobní zpracování, lehčí závady v elektrice a elektronice a také hlučnější motory. U vozů po loňské modernizaci však řada problémů zmizela. Nebo se ještě nestačila projevit? Nicméně v komplexním pohledu Renault Mégane působí dobře a jeho ojetiny lidé rádi kupují. Snad na to má vliv i skutečnost, že model patří ke generaci automobilů, která ve značné míře vyjela na silnice jako nově koupená u tuzemských dealerů. "Z ojetých méganů, které prodáváme, je sedmdesát procent vozů, které na silnice vyjely jako nové v Česku," upřesňuje Jiří Macoun z bazaru AAA Auto Praha. "Zájem je hlavně o sedany a pětidveřové modely se slabšími pohony 1.4 a 1.6, které mají najeto do sta tisíc kilometrů." Renault Mégane nabízí dostatek vnitřního prostoru i pohodlí, bezpečnost a úsporné motory, zvláště v benzinových verzích 1.4 a 1.6 a v 1.9litrovém turbodieselu. Také výbava je solidní - ze sériové výroby jsou třeba airbagy a od roku 1997 také ABS. Výhodou je dostatek servisů a náhradních dílů.

MINUSY
- hlučnější motory
- potíže s účinností a trvanlivostí brzd
- horší výrobní zpracování
- malá přední sedadla u starší verze
- hlučný a méně trvanlivý podvozek
- předčasně korodující výfuk
- závady v elektrice a elektronice u starších verzí

PLUSY
- prostorná, pohodlná a bezpečná karoserie
- úsporné motory
- komfortní pérování, které však neubírá na dobrých jízdních vlastnostech
- možnost výběru různě výkonných benzinových i naftových motorů
- šest karosářských variant, nepočítáme-li v Česku málo rozšířenou užitkovou verzi Van
- solidní výbava
- dostatek servisů a dostupných náhradních dílů
- zájem na trhu ojetin
- výborná antikorozní ochrana
- lákavý design

NEJVĚTŠÍ KONKURENTI

Pětidveřový Renault Mégane s motorem 1.6 z roku 1997 stojí zhruba 200 tisíc korun a nejobvyklejší konkurenci mu tvoří stejně staré vozy Fiat Brava 1.4 za 190 tisíc, Ford Escort 1.6 rovněž za 190 tisíc, Opel Astra 1.4 za 180 tisíc, Peugeot 306 1.4 za 200 tisíc, Volkswagen Golf 1.6 za 220 tisíc a Honda Civic 1.5 za 200 tisíc korun. "Kdybych si měl vybírat s ohledem na svoje dosavadní zkušenosti, zřejmě bych sáhl po japonském zástupci v dané nabídce - po Hondě Civic. Tato auta jsem poznal jako spolehlivá, nenáročná a na rozdíl od evropské klasiky také méně zajímající zloděje," říká Jiří Macoun, vedoucí nákupu největšího tuzemského bazaru AAA Auto Praha. "Ale objektivně vzato - pro zákazníka, který kromě kvality žádá automobil, na jehož koupi s přibývajícím časem co nejméně ztratí, je v dané cenové relaci podle mého názoru nejvhodnější Volkswagen Golf III. Renault Mégane je na tom podobně jako Fiat Brava: oba tyto vozy lidé kupují hlavně kvůli pěknému designu. Jako nové jsou mégane i brava bez problémů, ale během několika roků se projeví šrámy na jejich spolehlivosti, což se logicky promítá také do poklesu cen."

Renault Mégane z roku 1999

Autor:



Nejčtenější



Další z rubriky

Ford slaví dvacetiny Focusu jeho „nejlepší“ verzí, autem pro chytrý svět

Ford Focus

Přesně před dvaceti lety představil Ford světu Focus. Byla to revoluce, dodnes nezestárl vzhledem ani použitelností,...

Mikro hot-hatch. Stokoňová Kia Picanto je zábavný mrňous

Kia Picanto

Picanto je nejmenší a nejlevnější kia. Městské mini přijíždí v drsňácké verzi X-Line. Za jednoduchou techniku se...

BMW 7 nastupuje k policii, vyzkoušeli jsme superlimuzínu

BMW M760Li xDrive

Politici, které chrání a vozí policie, přesednou do nových limuzín. Ochranná služba kupuje pět BMW řady 7. Ministerské...

Najdete na iDNES.cz