Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Mégane kombi - měkký a prostorný

aktualizováno 
- Mégane je snad nejměkčí auto nižší střední třídy. A nejde jen o dojem z podvozku, který každou zatáčku protíná v náklonu, ale i o pocity z měkkých sedadel. U kombíků pozorně sledovaný kufr je u Méganu průměrný ve velikosti při nesklopených sedadlech, po jejich srovnání se zemí se odkrývá nejvíce prostoru v této kategorii - tisíc šest set litrů.

Kufr Renaultu má i praktický čtvercový otvor a hranu jen 555 milimetrů nad zemí. Samozřejmostí je v nižší střední třídě zadní dělené sedadlo v poměru 1/3 ku 2/3. V interiéru se vznáší duch francouzského pohodlí. Každé usednutí do sedaček připomíná situaci, kdy se televizní divák uvelebí v pohodlném křesle před obrazovkou. Přesto mají sedadla takové boční vedení, které tělo řidiče i spolujezdce v zatáčce bezpečně zadrží. Nezvykle působí volant, který je trochu vyosený do vodorovné polohy. Naopak na svou třídu je místa pro zadní cestující požehnaně,a to jak v prostoru pro kolena, tak i pod stropem Renaultu. Hlavně více místa pro kolena přivítají ti, kteří potřebují na zadních sedadlech převážet i dospělé cestující. V elký konkurent Méganu Škoda Octavia Combi v tomto ohledu tolik komfortu pasažérům nedopřeje. Mladoboleslavský vůz zase nabízí o osmašedesát litrů prostoru pro zavazadla více. Šířkou kabiny patří Mégane k tomu lepšímu ve své třídě. Pérování francouzského kombíku vybočuje z řady dnes přece jen tvrdších konkurentů. Mégane sice v zatáčkách drží přesně zvolenou jízdní stopu, ale nevyhne se náklonům. Mnohem nepříjemnější jsou ale přejezdy příčných nerovností, kde ani měkké odpružení nezabrání citelným nárazům. Brzdná dráha je podle měření v nezávislé zkušebně ÚSMD příznivě krátká, malé vylepšení by mohlo dostat nepříliš přesné řazení rychlostních stupňů. Pod kapotou testovaného vozu se skrýval šestnáctiventilový motor 1,6 s výkonem sto deset koní, který v nabídce tuzemského importéra značky Renault nemá silnějšího náhradníka. Motor slušně zabírá již od nízkých otáček a dodává vozu dobrou pružnost. T o vše při nízké spotřebě paliva. Při pomalé jízdě mimo město se dá spotřeba bez potíží stlačit pod šest litrů benzinu na sto kilometrů, při využívání síly motoru šplhá spotřeba nahoru asi o litr a půl naturalu na sto kilometrů a ve městě jen výjimečně přesahuje desetilitrovou hranici. Výbornou si Mégane zaslouží za příslib bezpečnosti. Nejenže vítězí v nezávislých nárazových testech jako nejbezpečnější vůz své třídy,navíc už i v prodejnách v Čechách a na Moravě není možné pořídit model Mégane bez kvarteta airbagů a brzdového bezpečnostního systému ABS. Ve výbavě nejluxusnější verze RXE se skví i palubní počítač, který stejně jako u předešlého testovaného Méganu ukazoval trochu jiné údaje,než ukázal displej kalkulačky při výpočtu průměrné spotřeby na testovacím okruhu.

 Měření MF DNES

Zrychlení 0-100 km/h (s)  11,6
Zrychlení 0-400 m (s)  18,1
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s)  10,7
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s)  21,4
Brzdná dráha z 80 km/h (m)  29,5
Pramen: ÚSMD

Prognóza odhadce
Po hubenějších letech se Renault výrazně prosazuje i v České republice. Především je to Opel, u jehož Astry Caravan m ůže nastat odliv části potenciálních kupců z řad rodin s dětmi právě k levnějšímu a měkčímu francouzskému vozu s neoddiskutovatelným šarmem a nyní i výbornými jízdními vlastnostmi. Naopak tendence v Čechách působících firem s německým zázemím kupovat spíše německá auta je také zřetelná. Pozinkované plechy, lepší protikorozní ochrana spodku a dutin spolu s moderní technikou dávají dobrý předpoklad toho, abyste i po pěti letech našli v autobazaru slušný ojetý vůz za příznivou cenu: cca 155.000 Kč.
Peter Kolník, autor je spolupracovníkem redakce

Očima designéra
Francouzi se vždy snaží dát i tak funkční karoserii, jakou je kombi, tvarový svéráz. A právě boční pohled je u Méganu kombi lahodně plavný. Křivkově dozadu stoupající boční linie odlehčuje danou hmotnost karoserie a rohová oblost zadních sloupků má v sobě živý pohyb. Tomu napomáhá navazující svižné vykrojení dveří k zadním sedadlům a čisté spojení linie střechy s bočními okny. Navíc se karoserie půdorysně dozadu zužuje,takže lze hovořit o příkladné tvarové lehkosti figury kombi. Většími koly a zmohutněním přední části karoserie včetně přetvarování předního »otvorování« pro světla, i vstup vzduchu k motoru se stala tato lehkonohá kombi - kreace jak praktickým, tak esteticky hodnotným automobilem s výraznou dávkou osobitosti.
Pavel Hušek, autor je spolupracovníkem redakce



Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.