Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Moskvič má znovu ožít, pracuje na tom Renault

  10:33aktualizováno  10:33
Renault zmlsaný obrovským úspěchem Dacie chce oživit další značku známou v bývalém východním bloku. Agentura AFP zjistila, že francouzská automobilka pracuje na oživení značky Moskvič.

Koncern Renault-Nissan chce posílit pozici v Rusku. Francouzsko-japonský mamut už na velkém a velmi důležitém trhu působí s Ladou a nově také Datsunem. „Renault podal u ruských úřadů dokumenty potřebné k získání ochranné známky,“ řekl agentuře AFP mluvčí Renaultu, odmítl však přidat podrobnosti.

Šéf aliance Renault-Nissan Carlos Ghosn v roce 2012 prohlásil, že do roku 2016 bude mít automobilka 40 procent ruského trhu. Aktuální situace je ovšem kvůli hospodářské krizi a pádu rublu horší, Moskvič by měl tedy pomoci posílit prodeje. Za prvních devět měsíců spadly prodeje značek Renaultu na ruském trhu o třetinu.

Moskvič 2140 Kombi

Moskvič 2140 Kombi

V minulosti se už Renault a Moskvič potkali, v továrně v belgickém Volvoorde v šedesátých letech Renault vyráběl moskviče pro západoevropské trhy. V devadesátých letech se měl Renault podílet na modernizaci Moskviče, ale z projektu nakonec sešlo. A v bývalé moskevské továrně značky se dnes vyrábějí renaulty a dacie, projekt původně pojmenovaný Avtoframos se dnes nazývá Renault Russia.

Slavný Moskvič

Značka, která definitivně zanikla před pěti lety, byla založena v třicátých letech minulého století. Moskvič je jedna z nejslavnějších značek aut bývalého Sovětského svazu.

Fotogalerie

Leninovy saně, ruská „amerika“, moskal, vozy z Automobilových závodů Leninského Komsomolu dostávaly různá jména. Auto s nezaměnitelnou a velmi stylovou karoserií se stalo terčem mnoha vtipů a legend. Jezdil v něm vážený doktor Sova do nemocnice na kraj města, a toto auto se objevilo i v rallye.

Zdánlivě konzervativní automobilka má ve své historii několik velice pozoruhodných prototypů. Některé patřily k dobové technologické špičce a použitá technika často konkurovala tomu nejlepšímu ze západní automobilové produkce.

V 60. letech dvacátého století měl Moskvič dokonce namířeno do Formule 1.

Čtěte speciální přílohu o moskvičích




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sůl umí sežrat i nové auto. Postřik za pár tisíc podvozek ochrání

Ošetření podvozku je hodně špinavá a ne zrovna příjemná práce.

Zdálo se, že moru v podobě rzi se automobilky zbavily. Ale auta reznou stále, jen to není tolik vidět. Největším...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Čínské pneumatiky na cestě do Evropy. Linglongu pomáhají Španělé i Češi

Testuje se mimo jiné ovalita – pneumatika se roztočí a stroj zjistí, jestli...

Čínský výrobce pneumatik Linglong plánuje expanzi v Evropě. V Číně nyní otevírají nejmodernější testovací trať na...

Další z rubriky

Nápady Evropské komise ohrozí automobilky. Snížení emisí bude drahé

Měření emisí v reálném provozu

Evropský autoprůmysl podrobil kritice návrhy Evropské komise na snižování emisí. Upozorňuje, že stanovené cíle bude...

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Autofotka týdne: Nové doupě fracka světa aut a módy

Benzinku z padesátých let zrekonstruovali do moderní podoby ateliéru Lapo...

Lapo Elkann, italská celebrita, spoluvlastník Fiatu a prototyp zhýralce otevřel tento týden nové sídlo své značky...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.