Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Moskvič má znovu ožít, pracuje na tom Renault

  10:33aktualizováno  10:33
Renault zmlsaný obrovským úspěchem Dacie chce oživit další značku známou v bývalém východním bloku. Agentura AFP zjistila, že francouzská automobilka pracuje na oživení značky Moskvič.

Koncern Renault-Nissan chce posílit pozici v Rusku. Francouzsko-japonský mamut už na velkém a velmi důležitém trhu působí s Ladou a nově také Datsunem. „Renault podal u ruských úřadů dokumenty potřebné k získání ochranné známky,“ řekl agentuře AFP mluvčí Renaultu, odmítl však přidat podrobnosti.

Šéf aliance Renault-Nissan Carlos Ghosn v roce 2012 prohlásil, že do roku 2016 bude mít automobilka 40 procent ruského trhu. Aktuální situace je ovšem kvůli hospodářské krizi a pádu rublu horší, Moskvič by měl tedy pomoci posílit prodeje. Za prvních devět měsíců spadly prodeje značek Renaultu na ruském trhu o třetinu.

Moskvič 2140 Kombi

Moskvič 2140 Kombi

V minulosti se už Renault a Moskvič potkali, v továrně v belgickém Volvoorde v šedesátých letech Renault vyráběl moskviče pro západoevropské trhy. V devadesátých letech se měl Renault podílet na modernizaci Moskviče, ale z projektu nakonec sešlo. A v bývalé moskevské továrně značky se dnes vyrábějí renaulty a dacie, projekt původně pojmenovaný Avtoframos se dnes nazývá Renault Russia.

Slavný Moskvič

Značka, která definitivně zanikla před pěti lety, byla založena v třicátých letech minulého století. Moskvič je jedna z nejslavnějších značek aut bývalého Sovětského svazu.

Fotogalerie

Leninovy saně, ruská „amerika“, moskal, vozy z Automobilových závodů Leninského Komsomolu dostávaly různá jména. Auto s nezaměnitelnou a velmi stylovou karoserií se stalo terčem mnoha vtipů a legend. Jezdil v něm vážený doktor Sova do nemocnice na kraj města, a toto auto se objevilo i v rallye.

Zdánlivě konzervativní automobilka má ve své historii několik velice pozoruhodných prototypů. Některé patřily k dobové technologické špičce a použitá technika často konkurovala tomu nejlepšímu ze západní automobilové produkce.

V 60. letech dvacátého století měl Moskvič dokonce namířeno do Formule 1.

Čtěte speciální přílohu o moskvičích





Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.