Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault přišel s čelním airbagem pro cestující vzadu

  14:37aktualizováno  14:37
Poté co inženýři automobilky Renault ohromili veřejnost svýmí nejnovějšími odvážnými modely předvádějí i na poli pasivní bezpečnosti rázný "tah na branku". Představení dvou nových typů airbagů, ukazuje blízkou budoucnost pasivní ochrany pasažérů. O tom, že žádná z automobilek nebere tuto oblast na lehkou váhu svědčí i částka 100 milionů Euro, které Francozská automobilka věnuje vývoji a testování bezpečnostních prvků svých vozů.

Úkolům spojeným s tímto ostře sledovaným odvětvím automobilového průmyslu se u Renaultu věnuje okolo  600 lidí, kteří za rok připraví a provedou asi 400 reálných barierových zkoušek a více než 4000 zkoušek virtuálních, mimo to spolupracují s experty koncernu PSA na  projektu LAB - laboratoři biomechaniky a lidského chování.

Základní filozofií, pro všechny automobily všech  modelových řad, je motto:"bezpečnost pro všechny" - cestující na sedadlech zadních i předních, děti i chodce. Proto jsou dnes hlavním objektem jejich bádání konstrukční  prvky, které jsou s to zadržet  cestující na svém místě a především ochránit jejich životy,  příkladem mohou být právě dva nové typy airbagů, které představuje Renault. První je airbag zabraňující podklouznutí řidiče a spolujezdce pod bezpečnostním pásem, druhý je pak čelní airbag pro cestující na zadních sedadlech.

První z nich slouží jako alternativa k dvoustupňovému předpínači bezpečnostních pásů, který nemůže být montován do třídveřových aut, kde by přítomnost druhého předpínače znemožňovala nastupování vzad. Stejného efektu, jako u pásů s předpínači,  při snaze udržet tělo řidiče ve správné pozici, francouzští inženýři dosáhli svým novým airbagem. Do sedáků předních sedadel  vložili  vzduchový vak sestávající ze dvou tenkých ocelových pásů sletovaných  po obvodu k sobě. V momentě nárazu se tento vak  naplní vzduchem a vytvoří bariéru  v pěnové výplni sedáků, která zabrání tělu v podklouznutí vpřed. Vak vytvořený z kovové folie se přizpůsobí sedací partii řidiče a zaručí tak zachování bezpečné pozice cestujícího vzhledem k bezpečnostnímu pásu. Zabrání tak poraněním břicha či páteře.

Čelní airbag určený pro zadní sedadla je nově umístěn  do vodorovného ramena bezpečnostního pásu. Vak, o objemu cca 60 litrů,  se v případě nárazu nafoukne  směrem vzhůru a chrání tak  horní část těla cestujícich na zadních sedadlech. Zamezí především poraněním o opěradla  předních sedadel. Pro ochranu proti poraněním způsobeným  tlakem bezpečnostního pásu  v momentě nárazu Renault vyvíjí systém , který mimo omezovač zátěže, který chrání na hrudník, obsahuje také druhý stupeň omezující tlak působící na břišní partie cestujícího. Nejen stále přísnější předpisy, ale i  přítomnost dětí na "palubě" přidává nové požadavky na bezpečnost. Zdůrazněme tři typy uchycení dětské sedačky. K už známému systému Easyfix, který je na  na  na trhu od r. 2000, příbyly kolébka Elios pro novorozence a model Duo pro děti od 6 měsíců do 4 let. Optimalizace jejich uchycovacích kroužků garantuje pevnější uchycení sedačky a minimalizuje tak nebezpečí během jízdy i pro nejmenší pasažéry.

Autor:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Dieselgate snížila v ČR prodej nových dieselů, u ojetin zájem nepolevuje

Turbodiesel řady EA 189

Aféra dieselgate s podvodným softwarem u naftových vozů koncernu VW způsobila v Česku pokles prodeje nových dieselů za...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

Němci měli velké oči. Milion elektromobilů u nich v roce 2020 jezdit nebude

Mercedes-Benz EQC

Milion elektromobilů na německých silnicích do roku 2020 pravděpodobně jezdit nebude. Poradci berlínské vlády nově...

Najdete na iDNES.cz