Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault přišel s čelním airbagem pro cestující vzadu

  14:37aktualizováno  14:37
Poté co inženýři automobilky Renault ohromili veřejnost svýmí nejnovějšími odvážnými modely předvádějí i na poli pasivní bezpečnosti rázný "tah na branku". Představení dvou nových typů airbagů, ukazuje blízkou budoucnost pasivní ochrany pasažérů. O tom, že žádná z automobilek nebere tuto oblast na lehkou váhu svědčí i částka 100 milionů Euro, které Francozská automobilka věnuje vývoji a testování bezpečnostních prvků svých vozů.

Úkolům spojeným s tímto ostře sledovaným odvětvím automobilového průmyslu se u Renaultu věnuje okolo  600 lidí, kteří za rok připraví a provedou asi 400 reálných barierových zkoušek a více než 4000 zkoušek virtuálních, mimo to spolupracují s experty koncernu PSA na  projektu LAB - laboratoři biomechaniky a lidského chování.

Základní filozofií, pro všechny automobily všech  modelových řad, je motto:"bezpečnost pro všechny" - cestující na sedadlech zadních i předních, děti i chodce. Proto jsou dnes hlavním objektem jejich bádání konstrukční  prvky, které jsou s to zadržet  cestující na svém místě a především ochránit jejich životy,  příkladem mohou být právě dva nové typy airbagů, které představuje Renault. První je airbag zabraňující podklouznutí řidiče a spolujezdce pod bezpečnostním pásem, druhý je pak čelní airbag pro cestující na zadních sedadlech.

První z nich slouží jako alternativa k dvoustupňovému předpínači bezpečnostních pásů, který nemůže být montován do třídveřových aut, kde by přítomnost druhého předpínače znemožňovala nastupování vzad. Stejného efektu, jako u pásů s předpínači,  při snaze udržet tělo řidiče ve správné pozici, francouzští inženýři dosáhli svým novým airbagem. Do sedáků předních sedadel  vložili  vzduchový vak sestávající ze dvou tenkých ocelových pásů sletovaných  po obvodu k sobě. V momentě nárazu se tento vak  naplní vzduchem a vytvoří bariéru  v pěnové výplni sedáků, která zabrání tělu v podklouznutí vpřed. Vak vytvořený z kovové folie se přizpůsobí sedací partii řidiče a zaručí tak zachování bezpečné pozice cestujícího vzhledem k bezpečnostnímu pásu. Zabrání tak poraněním břicha či páteře.

Čelní airbag určený pro zadní sedadla je nově umístěn  do vodorovného ramena bezpečnostního pásu. Vak, o objemu cca 60 litrů,  se v případě nárazu nafoukne  směrem vzhůru a chrání tak  horní část těla cestujícich na zadních sedadlech. Zamezí především poraněním o opěradla  předních sedadel. Pro ochranu proti poraněním způsobeným  tlakem bezpečnostního pásu  v momentě nárazu Renault vyvíjí systém , který mimo omezovač zátěže, který chrání na hrudník, obsahuje také druhý stupeň omezující tlak působící na břišní partie cestujícího. Nejen stále přísnější předpisy, ale i  přítomnost dětí na "palubě" přidává nové požadavky na bezpečnost. Zdůrazněme tři typy uchycení dětské sedačky. K už známému systému Easyfix, který je na  na  na trhu od r. 2000, příbyly kolébka Elios pro novorozence a model Duo pro děti od 6 měsíců do 4 let. Optimalizace jejich uchycovacích kroužků garantuje pevnější uchycení sedačky a minimalizuje tak nebezpečí během jízdy i pro nejmenší pasažéry.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.