Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Modrý uličník, zakladatel party dravých mrňousů

aktualizováno 
Renault 5 je jedním z nejslavnějších francouzských aut všech dob. Ve sbírce českého milovníka renaultů je parádní ostrá verze R5 Alpine, samozřejmě modrá.

Renault R5 Alpine | foto: Lukáš Hron, Mobil

Dnes se takovým autům říká hot-hatch. Tenhle uličník vyjel z Dieppe jako jeden z vůbec prvních reprezentantů této speciální automobilové čeledi. Malý pořádně řízný hatchback pro dovádění na okreskách v podání Renaultu se představil v roce 1976. „R-pětka“ první generace vyráběná v základních krotších verzích od roku 1972 dostala v provedení Alpine motor o objemu 1387 ccm.

Renault R5 Alpine

Kromě 92koňového atmosférického čtyřválce osazeného dvojitým karburátorem Weber (ve verzi Turbo získal motor přeplňováním o 15 koní víc) dostal upravený podvozek (typická francouzská konstrukce se zkrutnými tyčemi zůstala zachována) a interiér.

Fotogalerie

Řadový čtyřválec s maximem točivého momentu 114 newtonmetrů, které přenáší na přední třináctipalcová kola pětistupňový manuál, je uložený vpředu podélně. To bylo na auto s předním pohonem méně typické řešení, byl to pozůstatek konstrukce převzaté z předchůdce „pětky“, Renaultu 4.

Modrý osmimetrákový čertík s délkou 3,6 metru se uměl rozparádit až na 173 km/h.

Do posledního detailu zrenovovaný kousek ze sbírky Miroslava Kouta je z roku 1979. Na modré kapotě září podpis slavného Jeana Ragnottiho, který to s alpinkami uměl nejlépe.

Renault R5 Alpine




Nejčtenější

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: ze rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Další z rubriky

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Favorit
Otec navrhoval favorita, syn teď vymýšlí, jak se vypořádat s ekonormami

Petr Hrdlička přivedl coby šéfkonstruktér k životu Škodu Favorit v rekordním čase. Překonávat musel především nástrahy tehdejšího plánovaného hospodářství....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.