Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Scénic slaví dvacetiny. Na startu je nový s vyšším podvozkem

aktualizováno 
Jeden ze zakladatelů kategorie MPV střední velikosti, Renault Scénic, míří na autosalon do Ženevy v nové generaci. Francouzská značka si premiéru oblíbeného modelu naplánovala na výročí dvaceti let představení prvního Scénicu.

Nový Renault Scénic | foto: Renault

Scénic, jehož design je dílem slavné stylistky Anne Asensiové, v polovině devadesátých let okouzlil rodiny. Vajíčkovitý vůz, který tehdy ještě patřil do modelové řady Mégane, se tehdy dokonce pyšnil titulem Evropského auta roku 1997. Do dneška se ve třech generacích prodalo na pět milionů scéniců.

Renault Scénic
Renault Scénic Conquest
Renault Grand Scénic

Předchozí tři generace scénicu

Evropou se přehnala vlna MPV, která je však teď už na ústupu. Rodiny totiž raději usedají do módních SUV. Pohledný nový Scénic, který se teď chystá do Ženevy na premiéru ve čtvrté generaci, by mohl zase zájem občerstvit.

Může se hodit

Líbí se Vám Renault Scénic? Vyberte si z bohaté nabídky aut na prodej na Automodul.cz.

Šéf Renaultu Carlos Ghosn odhalí novinku oblečenou od designérského kouzelníka Laurense van den Ackera v úterý 1. března. Vzhled navazuje na aktuální produkci Renaultu, hlavně na veleúspěšné malé SUV Captur, některé linky odkazují na nový Espace. Pamětníci vzpomenou, že nějak takto vypadal koncept R-Space, který Renault představil na autosalonu v Ženevě ročníku 2011.

Nový Renault Scénic

Automobilka zatím o novince neprozradila téměř nic a ukázala jen dvě fotky. Scénic má prý dostat obrovité otevírací prosklení střechy a na cestu si posvítí LED předními lampami.

Fotogalerie

Auto stojící na modulární platformě koncernu Renault-Nissan má oproti předchůdci prodloužený rozvor, zkrácený zadní převis a zvětšenou světlou výšku. To ho lehce posouvá k dnes módním crossoverům, které jsou stylovější podčeledí SUV. Technicky je Scénic stále sbratřený s Meganem, který v nové generaci vstoupil tento týden na český trh. To znamená čtyři motory s objemy od 1,2 do 1,6 litru a snad také příplatkovou lepší zadní nápravu s aktivním natáčením kol.

Dá se čekat, že krátkou verzi časem doplní v Česku mnohem žádanější prodloužené provedení „Grand Scénic“.




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

SsangYong Rexton

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong...

Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Elektrická tříkolka Nobe

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro...

Maedismus je učení mistra tužky, který umí zhmotnit rychlost mazd

Studie Mazda Vision Coupe

Maeda je jméno, na které mazdisté přísahají. Šéfdesignér Ikuo Maeda je superstar hirošimské automobilky a právě on dal...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.