Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault svolává k opravě téměř 695 tisíc scéniků

  9:34aktualizováno  9:34
Francouzská automobilka Renault svolává po celém světě vozy k opravě problému s automatickou parkovací brzdou. Mluvčí německého zastoupení automobilky dodala, že u svolávaných vozů se může v mimořádných případech tato brzda neúmyslně aktivovat během jízdy. K opravě firma pozve i majitele stovek aut v České republice.

Renault Scénic Conquest | foto: Renault

V Česku se podle mluvčí zastoupení francouzské značky Jitky Skaličkové svolávací akce týká zhruba 1 700 vozů Scénic II vyrobených v letech 2003 až 2005. "Celá akce přeprogramování trvá přibližně 20 minut," uvedla.

Renault Scénic druhé generace má parkovací brzdu ovládanou elektricky, namísto klasické mechanické "páky" ji řidič ovládá tlačítkem. Do servisů míří podle německého automagazínu Auto Motor und Sport přesně 694 956 aut vyrobených od 20. června 2005. Svolávací akce začala už začátkem června letošního roku.

Zprávy o svolávání automobilů k opravám se dostaly do centra pozornosti poté, co byla největší světová automobilka Toyota Motor nucena svolat po celém světě k opravě přes osm milionů automobilů kvůli problémům s nechtěným zrychlováním. Japonská Toyota byla přitom dosud pověstná kvalitou svých vozů.

Renault loni prodělal přes tři miliardy eur (více než 77 miliard Kč) po zisku téměř 600 milionů eur v předchozím roce. Firmu podobně jako konkurenci zasáhl pokles poptávky po automobilech v důsledku světové hospodářské krize.

Autoři: ,


Témata: oprava, Renault, Toyota, Zisk


Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Volkswagen Caddy 1.9 č.67.
Volkswagen Caddy 1.9 č.67.

r.v. 2002, naj. 262 000 km, diesel
69 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.