Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Thalia je typický velkým, ale hůř využitelným kufrem

aktualizováno 
Renault Thalia se pyšní zavazadlovým prostorem s objemem 510 litrů, což je ve třídě malých vozů rarita. Test MF DNES však naznačil, že využití úctyhodného kufru omezuje malé víko a rozměrná výztuha, která je za zadním sedadlem a brání jeho propojení s kabinou. Thalia 1.4 stojí v základní verzi 300 tisíc korun a ve výbavě nechybí dva čelní airbagy, ovšem za posilovač řízení se připlácí.
Thalia by se vlastně mohla jmenovat Renault Clio sedan. Ostatně - většina automobilek takovým způsobem své čtyřdveřové vozy odvozené od pětidveřových hatchbacků pojmenovává a pravděpodobně ani Škoda Auto nenazve sedana vycházejícího z fabie jinak. A právě tato nová škodovka, kterou Mladoboleslavští představí koncem tohoto měsíce, bude Renaultu Thalia velkým konkurentem.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Renault Thalia  
můžete koupit na www.automodul.cz

Dá se očekávat, že škodovácký sedan nabídne kufr podobných rozměrů jako francouzská novinka, která sjíždí z výrobních pásů továrny v Turecku. Pětisetlitrový prostor pro zavazadla v Renaultu Thalia lze porovnat se zavazadlovými prostory mladoboleslavských vozů, které jsou v nabídce už nyní: fabia kombi nabízí o něco méně (426 litrů, prodává se za cenu od 309 900 korun), zatímco octavia i v levnější pětidveřové verzi renaulta předčí (528 litrů, od 334 900 korun) a kombi je ještě výrazně lepší (548 litrů, od 409 900 korun). Obě škodovky přitom nad thalií vítězí rovněž v přístupu k zavazadlům, který u fabie kombi i octavie vede přes rozměrné páté dveře a navíc není složité rozšířit prostor pro rozměrnější náklad složením části nebo celých zadních sedadel. Naproti tomu renault nenabízí ani zadní dělené sedadlo, ani neumožňuje praktické propojení kufru s kabinou. Vnitřní prostor řadí francouzský automobil malé třídy k podprůměru. Vzadu je těsno - jak vyplynulo z výsledků měření v pražském Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) - pro kolena i pro hlavy pasažérů. Konkrétně oproti fabii ztrácí thalia v prostoru pro kolena pět centimetrů. Vnitřní prostor thalie je - jak konstatují technici ÚSMD - plně srovnatelný s modelem Clio, se kterým vůz sdílí stejný rozvor. Výhody Renaultu Thalia spočívají v jeho motoru a podvozku. Nejslabší nabízený motor 1.4 (55 kilowattů), jenž poháněl automobil v testu MF DNES, jezdí na benzin a dává francouzsko-tureckému výrobku zrychlení, které v akceleraci z klidu na stokilometrovou rychlost předčí Škodu Fabia 1.4 (50 kilowattů) o čtyři vteřiny. Spotřeba malého renaultu se během testu vyšplhala na devět litrů na sto kilometrů při jízdách po městě a mimo město se pohybovala kolem sedmi litrů na sto kilometrů. Ovšem motor thalie absolvoval při redakčním testu teprve svou první tisícovku kilometrů, takže se dá očekávat, že apetyt vozu bude po zajetí nižší. Zcela jednoznačně nelze hodnotit ani jízdní vlastnosti automobilu. Dovozce francouzské značky totiž dodal vůz do redakčního testu na letních pneumatikách, na kterých se na zimních silnicích spíš klouzal, než pevně držel stopu. Výborný dojem zanechalo chování podvozku malého renaultu při přejíždění nerovností. Ty thalia zvládala bez toho, aby omezila komfort cestujících. Martin Kovář, který v testech MF DNES posuzuje auta pohledem tělesně postiženého motoristy, ocenil u Renaultu Thalia objem kufru. "Prostor pro zavazadla je praktický, vozík se do něj vejde bez problémů. Dobrý je i přístup k zadním sedadlům přes široké dveře," říká Martin Kovář. "Minus naopak dávám okolnosti, že posilovač řízení je za příplatek, a horšímu přístupu ke klaksonu, který je neprakticky umístěný ve sdruženém ovladači pod volantem."

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka
Pružnost motoru 8
Převodovka 8
Spotřeba v testu -

Karoserie a interier
Prostor na př. sedadlech 8
Prostor na zad. sedadlech 6
Využití kufru 7
Výhled z vozu 8

Podvozek
Jízdní vlastnosti -
Řízení a ovladatelnost 7
Tlumení nerovností 9
Brzdy 8
Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 14,9
Zrychlení 0-400 m (s) 19,4
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 13,1
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 36,2
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 31,2
Pramen: ÚSMD

Očima designéra
Renault Thalia je typickým představitelem vozů pro země třetího světa, kde design není nejsledovanější hodnotou. Na vzhledu je to znát. Kufr přilepený na jinak osobité tvary sesterského modelu Clio působí násilně a dojem nezachrání ani jinak tvarované zadní světlomety. Také interiér už je za zenitem. Všudypřítomné tvrdé plasty studených barev nepůsobí útulně, přesto jim nelze upřít kvalitní zpracování. Thalia má zaujmout především cenou. To dokazuje například fakt, že na zadním víku kufru chybí čalounění stejně jako madlo, za jehož pomoci by řidič zavřel zavazadlový prostor, aniž by riskoval, že se poraní o ostré plechy vnitřních výztuh nebo zašpiní od karoserie.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce
Auta s karoserií sedan nejsou v malé třídě příliš obvyklá ani oblíbená. Zákazníci většinou upřednostňují praktičtější třínebo pětidveřové verze, pokud je výrobce nabízí. Nový Renault Thalia ovšem působí dojmem kompaktní minilimuzíny a má neobvykle velký zavazadlový prostor. To by spolu s relativně příznivou cenou přece jen mohlo přesvědčit víc kupců. Ojetina se však ztrátou na ceně vyrovná cliu jen v prvních dvou až třech letech, starší ročníky na tom budou hůř. Po pětiletém provozu se hodnota malé francouzské limuzíny sníží na přibližně 140 tisíc korun.
Peter Kolník, autor je spolupracovníkem redakce

Renault Thalia

Renault Thalia

Renault Thalia

Renault Thalia

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
První test v Česku: kombíková Insignia nabízí hodně muziky za dobré peníze

Není nejprostornější ani nejluxusnější, ale Opel Insignia Sports Tourer nabízí spoustu praktických vlastností za cenu, kterou zájemci o velké rodinné kombi...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.