Renault Traffic

Renault Traffic | foto: Renault

Dvakrát stejná dodávka: Renault Trafic a Opel Vivaro nanovo

  • 1
Dodávky obměňují automobilky s poloviční rychlostí než osobáky. Renault Traffic a jeho dvojče se vyrábějí už třináct let. Na výměnu je tedy pravý čas.

Oblíbené dodávky se představují v novém provedení. Vivaro a traffic mají ještě trojče v podobě Nissanu Primastar.

První traffic představil Renault v roce 1980 (po modelu Estafette), od té doby jich prodal na 1,6 milionu. Generaci vyráběnou od roku 2001 nabízí i Opel jako model Vivaro.

Trafic nabídne 2 výšky, 2 délky (první má délku přibližně 5 metrů, druhá je asi o 40 centimetrů delší), dodávkové provedení, další s prodlouženou kabinou, minibus, celkem je to 270 verzí. Opel u vivara udává, že v obou variantách délky je auto téměř o 22 centimetrů delší než předchůdce.

Bližší technické specifikace zatím značky tají, prozradily jen to, že pod kapotou nahradí stávající dvoulitrový turbodiesel motor o objemu 1,6 litru. Čtyřválec z produkce Renaultu, který pohání přední kola, bude k mání ve dvou provedeních: slabší bude osazený jedním turbodmychadlem s variabilní geometrií,  silnější  "twin-turbo" se sekvenčním přeplňováním dvojicí turbodmychadel. Německý magazín Auto Bild uvádí čtyři výkonové varianty motorů od 90 do 140 koní.

Výrobu nové generace trafficu obstará továrna v Sandouville. Vivaro se bude vyrábět v britském Lutonu, na místním trhu se bude nabízet pod tradiční značkou Vauxhall.

Francouzský Renautl je v "udávání" svých dodávek ostatním automobilkám velmi aktivní, vždyť malé kangoo se prodává i jako Mercedes Citan.

"Německé" auto

"Druhá generace modelu Opel Vivaro, která se na trhu objeví v létě tohoto roku, poprvé přináší ceněnou designérskou filozofii ´sochařského umění v kombinaci s německou precizností´ i do segmentu lehkých užitkových vozů," píše Opel v tiskové zprávě k nové dodávce. Paradoxem je, že vivaro z velké části vyvinul francouzský Renault, bude mít francouzský motor a vyrábět se bude v Británii.