Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Twingo 2 - posílená bezpečnost

  11:41aktualizováno  11:41
- Na první pohled se nové Twingo oproti svému předchůdci takřka neliší, vnějšek vozu má jen upravené přední světlomety a pár detailů. Žádné revoluční změny neprodělal ani podvozek nebo motor, a tak si možná mnozí nezasvěcení položí otázku, v čem je vlastně Twingo 2 nové. Odpověď zní: v bezpečnosti. Miniautomobily totiž v případě nárazu příliš bezpečí posádce neskýtají, deformační zóny jsou minimální a riziko zranění pasažérů velké. Konstruktéři Renaultu to proto vzali z gruntu. Kromě sériově montovaného airbagu pro řidiče se za příplatek necelých patnáct tisíc korun dodává do Twinga nejen airbag spolujezdce, ale i na tuto třídu nepříliš obvyklé boční airbagy. Za dalších čtyřiadvacet tisíc korun má řidič k dispozici ABS.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Renault můžete koupit
na www.automodul.cz

Svým pojetím Twingo oslovuje hlavně mladé motoristy. Patří do městského provozu, kde naplno ukazuje svoje přednosti malého vozu s dobrou manévrovatelností. Při cestách za město vyžaduje pevnou ruku, dokážou jej totiž zaskočit nerovnosti tuzemských silnic. Jízdní vlastnosti jsou spíš průměrné, dvanáctistovkový motor s výkonem třiačtyřiceti kilowattů má v městském provozu spotřebu lehce nad sedm litrů.
Před šesti lety bylo Twingo designérskou bombou, za své tvary se však nemusí stydět ani dnes. Bohatě prosklená karoserie umožňuje řidiči dobrý výhled do všech stran, nácvik si však žádá parkování. Hodně skosená příď řidiče klame v pozitivním slova smyslu, většinou mu zbývá víc než dvacet centimetrů od vozu před Twingem. Boční dveře jsou hodně dlouhé, na přeplněných parkovištích tak může mít řidič a jeho spolujezdec problémy s vystupováním. Na druhou stranu budou spokojeni cestující na zadních sedadlech, kterým se nastupuje bez větších problémů. Twingo je homologováno jen pro čtyři cestující, přičemž všichni si užijí dostatečného prostoru. Svůj podíl na tom má i zadní sedadlo, posuvné o sedmnáct centimetrů - buď je víc místa pro posádku, nebo pro zavazadla. Kufr patří svým objemem k průměru, v rámci co největší tuhosti karoserie má však příliš vysoko položenou nakládací hranu. K záporům lze počítat i absenci vnitřního madla, při zavírání se motorista vždy zašpiní.
Interiér vozu neprodělal převratnou inovaci, nové je jen barevné pojetí. Je stejně nezvyklé jako celý vůz, z šedivého plastu přímo vystupují žluté ovládací prvky ventilace, mlhových světlometů, stahování oken, kliček dveří a otvírání schránky před spolujezdcem. Ta má ve víku dvojitý držák na nápoje, který však není v praxi zrovna stoprocentní. Ocenění zaslouží nová pohodlná přední sedadla s dobrým bočním vedením, stejně jako dostatek odkládacích prostor. Kromě již zmiňované uzamykatelné schránky před spolujezdcem má posádka k dispozici prostorné poličky pod palubní deskou a velké schránky ve dveřích.
Kaplička s přístroji zůstala beze změny na samém středu palubní desky, rychlost ukazují místo klasického budíku velké digitální číslice. Digitální jsou i hodiny a ukazatel stavu paliva. Před řidičem je jen několik varovných kontrolek, u kterých je pochopitelně lepší, když nesvítí. Chybí otáčkoměr a vzhledem k tomu, že ve vyšších obrátkách je motor Twinga hlučnější, mají zvlášť řidičky sklony trápit ho podtáčením.
Svoje největší trumfy ukazuje Twingo 2 ve městě. Motor mu uděluje dostatečnou dynamiku k rychlé akceleraci z křižovatky, v přeplněných ulicích řidiči ocení malé rozměry a dobrý rejd. Přestože je Twingo minivozem, má komfortní podovozek, který umí filtrovat i nerovnosti pražských vozovek. Za městem už je dvanáctistovka řidiči málo, to je k poznání hlavně na dálnici. Ani podvozek si nelibuje v rychle projížděných zatáčkách, na tom má svůj podíl nejen jeho měkčí nastavení, ale i úzké pneumatiky. Na testovacím okruhu s třetinovým zastoupením městského, normálního a dálničního provozu polykal motor Twinga 5,9 litru naturalu na každých sto kilometrů, městský a dálniční provoz odčerpával z nádrže v průměru sedm a půl litru benzinu.
Při jízdě ve městě a hlavně při parkování budou zvlášť řidičky postrádat posilovač řízení. Ten je za příplatek a jen pro dražší verzi Pack. Zatímco Twingo 2 Base stojí 254 900 korun, verze Pack je o patnáct tisíc korun dražší. V ceně je navíc elektrické ovládání oken, zrcátek a centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Pack má i bohatší příplatkovou výbavu, Twingo tak může mít klimatizaci i skleněnou nebo plátěnou otevírací střechu.

Hodnocení AUTO MOTO

MOTOR A PŘEVODOVKA
Výkonová charakteristika/Kultivovanost chodu 7
Pružnost 6
Řazení/odstupňování převodovky 8
Spotřeba v testu 8

KAROSERIE A INTERIÉR
Prostor na předních sedadlech 9
Prostor na zadních sedadlech 1) 8
Využití zavazadlového prostoru 2) 6
Výhled z vozu 3) 7
Vybavení interiéru 8

PODVOZEK
Jízdní vlastnosti (v běžném provozu) 7
Jízdní vlastnosti (v krajních mezích) 5
Řízení a ovladatelnost 5
Tlumení nerovností 8
Brzdy 8

Poznámka: Daný vůz byl hodnocen v kontextu ke konkurentům v jeho třídě s odpovídajícím objemem a výkonem motoru. Hodnocení je stupnicí od 1 (zcela nevyhovující) do 10 (špičkový). Hodnocení je výsledkem testovacích jízd dvou různých řidičů/redaktorů MF DNES. Většina testovacích jízd se uskutečnila při obsazení jednou nebo dvěma osobami. 1) Prostor nad hlavou, ve výšce ramen a beder, prostor pro nohy při krajních polohách předního sedadla a pasažéra vysokého 170 a 185 cm. 2) Využití prostoru, variabilita, snadnost nakládání, vstupní otvor. 3) Vpřed i vzad.

Testovaný vůz

Model

Renault Twingo 2 Pack

Výkon motoru (kW/k)

44/60

Točivý moment (Nm)

93

Spotřeba (l/100 km) *

7,5/5,1/6,0

Zrychlení 0-100 km/h (s)

13,4

Max. rychlost (km/h)

151

Objem zavazadlového prostoru (l)

168
Výbava porovnávaných vozů

Airbag řidič/spolujezdec

ano/14 900*

ABS

24 000

El. stahování předních oken

ano

Centrální zamykání

ano

Klimatizace

35 000

Cena (Kč)

269 900

Poznámka: *airbag spolujezdce + boční airbagy, **město/mimo město/kombinace, ***v paketu centrální zamykání a elektrické stahování oken.

bezpečnostní výbava

absence madla u víka kufru

V interiéru jsou nápadné barevně odlišené kličky dveří, schránky před spolujezdcem a další ovladače.

Design Renaultu Twingo je i po šesti letech nadčasový.

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia Sports Tourer
První test v Česku: kombíková Insignia nabízí hodně muziky za dobré peníze

Není nejprostornější ani nejluxusnější, ale Opel Insignia Sports Tourer nabízí spoustu praktických vlastností za cenu, kterou zájemci o velké rodinné kombi...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.