Renault Twingo Concept: Malý velký renault podruhé

aktualizováno 
Největší francouzská automobilka se na domácí půdě pochlubila velkou novinkou – konceptem nového twinga. Samozřejmě přichází ozdoben kvanty sportovních doplňků, avšak i bez nich to twingu II sluší. Po třinácti letech výroby se tedy může twingo I chystat na odpočinek a nástupce zřejmě nebude vůbec špatný!

Renault Twingo | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

3,6 dlouhý, 1,7 široký a 1,4 m vysoký vozík bude delší a širší než stávající twingo, které se bez větších úprav vyrábí již neuvěřitelných 13 let.

Znovu výhradně třídveřový minivůz opustil hlavně kvůli bezpečnosti jednoprostorovou koncepci; příď je krátká, ale přeci jen vystupuje z obrysu a skrývá jednoduchou techniku kvůli udržení nízké ceny.

O pohon se postarají tři zážehové dvanáctistovky – základní (60 koní),
šestnáctiventilová (75 koní) a překvapivě také přeplňovaná (99 koní a 145 Nm), která také, spolu se šestistupňovou převodovkou, číhá pod kapotou vystaveného konceptu.

Jednoduché a přátelské tvary se kvůli pařížskému autosalonu převlékly do závodní kombinézy. Sedmnáctipalcová kola, velké spoilery, malá závodnická zrcátka, velké koncovky výfuku a lakování ve dvou odstínech světlé modři s motivy kostiček startovní vlajky by nedělaly ostudu ani na startovním roštu rallye. Uvnitř pak čeká čtveřice anatomických sedaček a sada sportovních doplňků.

I přes sportovní vizáž však twingo přináší především pohodu pro všední den. Interiér poskytuje absolutní maximum z malého půdorysu, spoustu odkládacích prostor a přístrojový štít, znovu umístěný uprostřed palubní desky, zřejmě jen pro koncept osazený klasickými analogovými přístroji. Provozní údaje, které se nevešly na hlavní přístrojovku, zobrazí menší modul na sloupku řízení, podobně jako u Citroënu C4.

Ozvláštněním je výsuvná obří obrazovka multimediálního rozhraní – té se u  sériového Twinga také zřejmě dočkáme jen stěží.

Renault znovu dokázal starou pravdu, že spolu s Fiatem je skutečným specialistou na malá auta právě on. Bát o své pozice by se měl začít nejen domácí Citroën C2, ale i kolíňata (Toyota Aygo, Peugeot 107, Citroën C1) a celá paleta asijských minivozů. Twingu nelze než popřát dalších úspěšných 13 let!

Autoři:


Nejčtenější

Šéf VW ztratil nervy. Varuje před elektromobily a ohrožením autoprůmyslu

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu...

Šéf VW Diess se bouří proti WLTP a emisním limitům EU. Hřímá, že válečné tažení proti automobilům ohrozí existenci...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



ANALÝZA: Elektromobilita poleze do peněz všem, výrobcům, státu i lidem

Nabíjení elektromobilu Renault Twizy

Elektrifikace aut nás nemine. Vozidla na baterie tu jsou s námi dlouho jako ta se spalovacím motorem, ale prosadit se...

Nejslavnější československý motocykl vznikl ilegálně a předběhl celý svět

Jawa 250 Pérák na dobovém prospektu

Ač tomu dnes nic nenasvědčuje, tak Československo bývalo svého času motocyklovou velmocí. A za náš nejslavnější...

Češi se mají lépe, stále víc však kupují auta na dluh

Ilustrační snímek

Čím dál víc nových i ojetých aut v Česku se prodává na splátky. Firmy to tak dělají již delší dobu, nyní však roste i...

Další z rubriky

Corolla je zpátky s velkým kufrem. Místo dieselů má hybrid

Toyota Corolla

Po dvou generacích Aurisu se Toyota vrací k osvědčenému jménu Corolla. Kombi musí v nabídce nahradit nejen předchozí...

OBRAZEM: Škoda Vision RS v plné parádě. Koncept ukazuje nástupce Rapidu

Škoda Vision RS

Jen pár hodin před zahájením pařížského autosalonu odhalila Škoda podobu svého nejnovějšího konceptu. Auto odhalující...

Mercedes B prokoukl, vypadá zase víc jako hatchback

Mercedes třídy B

Nová generace Mercedesu B prolíná světy MPV a kompaktních hatchbacků. Ačkoliv neztratila nic ze své praktičnosti, má...



Najdete na iDNES.cz