Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Twingo Concept: Malý velký renault podruhé

aktualizováno 
Největší francouzská automobilka se na domácí půdě pochlubila velkou novinkou – konceptem nového twinga. Samozřejmě přichází ozdoben kvanty sportovních doplňků, avšak i bez nich to twingu II sluší. Po třinácti letech výroby se tedy může twingo I chystat na odpočinek a nástupce zřejmě nebude vůbec špatný!

Renault Twingo | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

3,6 dlouhý, 1,7 široký a 1,4 m vysoký vozík bude delší a širší než stávající twingo, které se bez větších úprav vyrábí již neuvěřitelných 13 let.

Znovu výhradně třídveřový minivůz opustil hlavně kvůli bezpečnosti jednoprostorovou koncepci; příď je krátká, ale přeci jen vystupuje z obrysu a skrývá jednoduchou techniku kvůli udržení nízké ceny.

O pohon se postarají tři zážehové dvanáctistovky – základní (60 koní),
šestnáctiventilová (75 koní) a překvapivě také přeplňovaná (99 koní a 145 Nm), která také, spolu se šestistupňovou převodovkou, číhá pod kapotou vystaveného konceptu.

Jednoduché a přátelské tvary se kvůli pařížskému autosalonu převlékly do závodní kombinézy. Sedmnáctipalcová kola, velké spoilery, malá závodnická zrcátka, velké koncovky výfuku a lakování ve dvou odstínech světlé modři s motivy kostiček startovní vlajky by nedělaly ostudu ani na startovním roštu rallye. Uvnitř pak čeká čtveřice anatomických sedaček a sada sportovních doplňků.

I přes sportovní vizáž však twingo přináší především pohodu pro všední den. Interiér poskytuje absolutní maximum z malého půdorysu, spoustu odkládacích prostor a přístrojový štít, znovu umístěný uprostřed palubní desky, zřejmě jen pro koncept osazený klasickými analogovými přístroji. Provozní údaje, které se nevešly na hlavní přístrojovku, zobrazí menší modul na sloupku řízení, podobně jako u Citroënu C4.

Ozvláštněním je výsuvná obří obrazovka multimediálního rozhraní – té se u  sériového Twinga také zřejmě dočkáme jen stěží.

Renault znovu dokázal starou pravdu, že spolu s Fiatem je skutečným specialistou na malá auta právě on. Bát o své pozice by se měl začít nejen domácí Citroën C2, ale i kolíňata (Toyota Aygo, Peugeot 107, Citroën C1) a celá paleta asijských minivozů. Twingu nelze než popřát dalších úspěšných 13 let!

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.