Renault Twingo | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Renault Twingo Concept: Malý velký renault podruhé

  • 8
Největší francouzská automobilka se na domácí půdě pochlubila velkou novinkou – konceptem nového twinga. Samozřejmě přichází ozdoben kvanty sportovních doplňků, avšak i bez nich to twingu II sluší. Po třinácti letech výroby se tedy může twingo I chystat na odpočinek a nástupce zřejmě nebude vůbec špatný!

3,6 dlouhý, 1,7 široký a 1,4 m vysoký vozík bude delší a širší než stávající twingo, které se bez větších úprav vyrábí již neuvěřitelných 13 let.

Znovu výhradně třídveřový minivůz opustil hlavně kvůli bezpečnosti jednoprostorovou koncepci; příď je krátká, ale přeci jen vystupuje z obrysu a skrývá jednoduchou techniku kvůli udržení nízké ceny.

O pohon se postarají tři zážehové dvanáctistovky – základní (60 koní),
šestnáctiventilová (75 koní) a překvapivě také přeplňovaná (99 koní a 145 Nm), která také, spolu se šestistupňovou převodovkou, číhá pod kapotou vystaveného konceptu.

Jednoduché a přátelské tvary se kvůli pařížskému autosalonu převlékly do závodní kombinézy. Sedmnáctipalcová kola, velké spoilery, malá závodnická zrcátka, velké koncovky výfuku a lakování ve dvou odstínech světlé modři s motivy kostiček startovní vlajky by nedělaly ostudu ani na startovním roštu rallye. Uvnitř pak čeká čtveřice anatomických sedaček a sada sportovních doplňků.

I přes sportovní vizáž však twingo přináší především pohodu pro všední den. Interiér poskytuje absolutní maximum z malého půdorysu, spoustu odkládacích prostor a přístrojový štít, znovu umístěný uprostřed palubní desky, zřejmě jen pro koncept osazený klasickými analogovými přístroji. Provozní údaje, které se nevešly na hlavní přístrojovku, zobrazí menší modul na sloupku řízení, podobně jako u Citroënu C4.

Ozvláštněním je výsuvná obří obrazovka multimediálního rozhraní – té se u  sériového Twinga také zřejmě dočkáme jen stěží.

Renault znovu dokázal starou pravdu, že spolu s Fiatem je skutečným specialistou na malá auta právě on. Bát o své pozice by se měl začít nejen domácí Citroën C2, ale i kolíňata (Toyota Aygo, Peugeot 107, Citroën C1) a celá paleta asijských minivozů. Twingu nelze než popřát dalších úspěšných 13 let!