Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Twingo: pro holky make-up, pro kluky turbo

  9:53aktualizováno  9:53
Nejmenší renault byl jedním z těch, který začátkem 90. let odstartoval módu motorizovaných nákupních tašek. Nové twingo se bude vyrábět i ve "zlobivé" verzi GT, kterou výrobce slíbil už v Paříži. Pohánět ji bude turbomotor s objemem 1,2 litru.

Renault Twingo | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Oblíbený minifrancouz vznikl za téměř neuvěřitelných čtrnáct let v 2,4 milionech exemplářích. První generaci, představenou v roce 1992 v Ženevě, nahrazuje na tom samém místě nová, konvenčněji střižená, o něco větší a dospělejší varianta.

Třetina potenciálních kupců twinga má podle čísel Renaultu méně než 35 let a ve Francii a Německu se prý 47% jeho majitelů k renaultíku zase vrací. Rozhodování, jestli vůbec vyvíjet nástupce tak bylo jednoduché.

Jednoprostorovou karoserii nahradila klasičtěji tvarovaná a rozvržená s povystrčeným čumákem. Twingo jde stejnou cestou, kterou mu prošlapalo větší clio.

Malinký renault oproti subtilnímu vajíčkovitému předchůdci narostl. Nově je 3600 milimetrů dlouhý (oproti předchůdci je o sedmnáct centimetrů delší), vedle chodníku bude zabírat 165 centimetrů do šířky a 147 na výšku. Rozvor je 2367 milimetrů.

Zadní samostatní sedadla lze posouvat, twingo tak odveze podle potřeby 165 až 285 litrů nákupu. Když se místo zadních sedadel usadí náklad je to suma sumárum 959 litrů. Sám řidič s sebou odveze 2,15 m dlouhé věci.

V seznamu příplatkové výbavy figurují prvky, o kterých si před pár lety i o pár tříd luxusnější renaulty vyprávěly: parkovací senzory, automatická klimatizace, elektricky otevíratelná prosklená střecha (Vzpomínate? První generace přijela před lety s plátěnou.), automatické stěrače a světlomety, tempomat, 2 - 6 airbagů, stabilizační systém ESP (ABS je samozřejmostí), USB vstup... Specialitkou pro fintilky je make-up box namísto popelníku.

Kola budou roztáčet 3 benzínové motory o objemu 1.2 s s šestnácti ventily. Jejich výkony jsou 43 kW/60 koní/93 Nm a 56 kW/75 koní/107 Nm u atmosférických verzí. Přeplňovaných sto koní (74 kW/145 Nm) verze GT rozjede twingo na stovku za 9,8 s. Výrobce slibuje spotřebu 5,9 litru benzinu na 100 km, poznáte ho podle patnáctipalcových kol. Turbodiesely zastoupí sedmdesátikoňový turbodiesel 1,5 dCi (47 kW) s točivým momentem 160 Nm. Pětistupňovou manuální převodovku doplní automatizovaný Quickshift  se stejným počtem stupňů.

První Francouzci se začnou objednávat v červnu, vyrábět je budou Slovinci.

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.