Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault Twingo - tryskokabelka

aktualizováno 
Zvenčí vypadá jako hračka inspirovaná velkoprostorovým scénicem, uvnitř připomíná italský designový mixér. Ale miniatura do města vlastně takto vypadat má. Jméno Twingo vzniklo prý kdysi kombinací slov Twist, Swing a Tango. Přesně všechny tyto tance si s malým renaultíkem můžete dovolit, jízdní vlastnosti jsou totiž přímo skvělé.

ZVENČÍ  |  ZEVNITŘ  |   MOTOR  |   JÍZDA  ZÁVĚR

Šestnáctiventilová dvanáctistovka bojuje s 950 kily malého renaultu víc než statečně. Francouzská miniatura navíc startuje pod dvousettisícovou hranicí. Chyby jsme hledali jen těžko.

TWINGO V AKCI




ZVENČÍ: OKATÝ TRPASLÍK 
 
Dnes už téměř legendární předchůdce byl o 20 centimetrů kratší. 3,6 metru délky nového twinga ale i přesto slibuje příjemné parkování v každé mezeře. Navíc je z twinga dobře vidět... i sousedův nárazník.

Na pohled je to renault se vším všudy. Má velká světla, líbivé tvary i hračkovité proporce a tváří se dostatečně dospěle, aby se do něj nestyděla sednout ani hlava rodiny.

Renault Twingo

Už není tak revoluční jako předchůdce, který přežil ve výrobě 14 let a svět jich spatřilo 2,4 milionu. Decimetry délkové i krychlové přibývaly hlavně na čumáku, aby poskytly posádce lepší ochranu v případě nehody (v crashtestech EuroNCAP dostal za ochranu posádky 4 hvězdičky z pěti). Má klasičtější proporce než bonbonovitá první generace, je i vcelku vysoký.

Trochu archaicky působí otevírání dveří páčkou (nijak předimenzovanou) za vypouklým prolisem na hraně dveří. Při řízení oceníte příjemně velká zrcátka.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Renault můžete koupit na www.automodul.cz

Designovou převratnost svého otce postrádá, rozhodně mu to ale sluší. Ostatně, na jeho kabátek si uděláte nejlepší názor při pohledu do fotogalerie ZDE.

ZEVNITŘ: HRAJEME SI
Hezky řešená přístrojovka se zalíbí hlavně ženám, chlapi bez předsudků o tom, že "měkčí (plast) je lepší", v ní najdou zalíbení také. Plasty jsou sice tvrdé, ale hezké a nevypadají lacině.

Renault Twingo

Kaplička přístrojů ukrývající budík rychloměru, kontrolky a displej palubního počítače a audiosoustavy, se usadila uprostřed na vrcholu přístrojovky. Ciferník otáčkoměru, který najdeme až ve vyšších výbavách, je uchycený na sloupku řízení pod volantem.

Posuvné zadní sedačky mělo už předchozí twingo a mnoho konkurentů o nich sní dodnes. Když je odsunete na úkor litrů kufru vzad, vejde se tam i čahoun. Trochu problém bude mít s místem pro hlavu, což ale není nic neobvyklého pro kategorii městských pidižvíků.

Druhou řadu sedadel tvoří ve vyšších verzích dvě samostatné sedačky, které lze nejen posouvat, ale také nastavovat sklon opěradel. V nejlevnějších verzích je namísto nich vzadu lavice.

Renault Twingo

Rozvor 2 367 mm je jen o deset centimetrů kratší, než má o velikost větší Škoda Fabia, oproti minulému twingu tak mají cestující vzadu o 22 centimetrů pro kolena víc.

V seznamu příslušenství najdeme i takové položky, jako make-up box, který se usadil na místě popelníku.

Zajímavý doplněk, který jeden zahodí a druhý využije, vidíme skrz volant. Vypadá to jako plastová tráva a vyplňuje to prolis nahoře na přístrojovce. Dokonale to udrží mobil, klíče, brýle a vůbec všechno harampádí, která se jinak toulá po kapsách a chrastí v přihrádkách auta, jediná potíž je v tom, že se věci v "trávě" odložené zrcadlí v čelním skle. Dojem z netradičního doplňku trochu odvádí pozornost od faktu, že jinak to s odkládacími prostory uvnitř twinga moc slavné není. Aspoň že se do kapes ve dveřích vejde jedenapůllitrová lahev s pitím.

Jediným vysloveným neduhem interiéru jsou ploché sedačky, ze kterých v řezaných zatáčkách sklouzáváte. Vzhledem k jízdním kvalitám auta je trochu na obtíž moc vysoký posaz. Necelých 180 centimetrů vysoký řidič už měl střechu nebezpečně na dohled, každý, kdo se za volant twinga posadil, chtěl sedět aspoň o tři, nebo raději pět centimetrů níž. Pokud si připlatíte 15 tisíc za střešní okno, oberete se o další drahocenné milimetry. Do všech ostatních směrů je jinak prostoru dost i pro kyprá česká těla.

Přístup k sedadlům je díky doširoka otevíraným dveřím dobrý. Nastupování vzad je takové, jaké může u malého třídveřového auta být. Chce to trochu zvyku, ale jde to. Stejně vzadu pojede nejčastěji kabelka, notebook nebo nákup.

Plato kryjící kufr je nezvykle uchycené přímo na třetích dveřích. Prostor pro zavazadla je dobře přístupný, víkendový nákup do něj naskáče skoro sám. Ze supermarketu odveze podle polohy zadních sedadel 165 až 285 litrů věcí, při jízdě ve dvou naložíte až 959 litrů. Díky sklopnému sedadlu spolujezdce odvezete i dvoumetrové věci.

MOTOR: TOČ MĚ TOČ
Točivý motor objemu 1,2 litru se probouzí od 3 500 otáček. Když se rozdovádí, uhání, co mu jeho 55 kilowattů stačí.

Při běžném poskakování po městě je dobře odhlučněný. Ve vyšších otáčkách je trochu uřvanější, ale má hezký zvuk.

V městském provozu si vzal něco kolem 7,5 litru benzinu, což odpovídá továrním tabulkám. Naše kombinovaná spotřeba pak byla přibližně o litr až litr a půl nižší, Renault udává 5,7 litru na 100 km kombinované jízdy.

Twingo by určitě zasloužilo přesnější a méně "gumovou" převodovku. Skříň má hodně dlouhé převody, zvládá tak bez problému i rozjezdy na dvojku. Rozhodně by využila šestku, která by motor uklidnila a možná uspořila něco benzinu a decibelů.

JÍZDA: SAMÉ JEDNIČKY
Jízda je vrcholovou disciplinou malého renaultíku. I přes - nebo díky - krátkému rozvoru a kapesním ostatním mírám se podvozkářům francouzské automobilky podařilo dát twingu jízdní suverenitu motokáry, která ale není na úkor komfortu.

Na pohled se to nezdá, ale má hezky vysoký podvozek, terénnější disciplíny v pražských ulicích tedy zvládá s přehledem.

Renault Twingo

Dokonale tlumí nerovnosti. Když vymetete zatáčku tryskem, neodskakuje, drží jako přibité. Skvělému podvozku sekunduje dobré řízení, dostatečně měkké pro ručku s nalakovanými nehtíky jemné ženy, zároveň ale dobře přesné a komunikativní pro závodivého manžela při "supermarket rallye".

I přes kapesní míry kombinované s relativně vysokou střechou je klidný na dálnici, kde hezky drží směr.

Ve městě je twingo neskutečně obratnou "elektrickou myší". V táhlém oblouku okresky se tento nasupený prcek přisaje k vozovce a drží až nečekaně statečně. Žádné dramatické náklony se nekonají. Podvozek je tvrdší, ale rozhodně ne tvrdý tak, aby z vás vyklepal duši.

Pro techniky můžeme ještě dodat, že nové twingo stojí na podvozkových skupinách předchozí generace clia

ZÁVĚR: POVEDENÁ KABELKA
Jízdní vlastnosti by mohl vyučovat auta několikanásobně dražší. Nevypadá lacině zvenku ani zevnitř. Je s ním legrace a vejde se do každé škvíry. 

Pokud vás namísto kubíků  stěhovacích zajímají centimetry pro zaparkování, rozhodně se u twinga zastavte. Je na něm vidět, že při jeho navrhování konstruktéři opravdu přemýšleli.

Renault Twingo

Za nejlevnější twingo zaplatíte 199 900 korun. Bude mu ale chybět posilovač řízení, centrální zamykání, boční airbagy, rádio (příplatek 8 tisíc), nejde do něj přikoupit klimatizace a hlavně bude postrádat variabilní zadní sedadla. Výbavu Acces tedy raději v ceníku přeskočte a jděte po vyšších Expression, případně Dynamique.

Nejslabším motorem je dvanáctistovka 8V s výkonem 60 koní. Když budete chtít "naši" šestnáctiventilovou 1,2, připravte si aspoň 249 900. Za ostré Twingo GT se stokoňovým turbomotorem (také objem 1,2 litru)  budou chtít 335 900.

RENAULT TWINGO v číslech 
délka x šířka x výška
x rozvor (mm)

3 600 x 1 654 x 1 470 x 2 367 

objem kufru/nádrže (l) 165-959
MOTOR zážehový 
1,2 16V 75k
objem (ccm) 1149
max. výkon (kW/k) 56/75
max. krouticí moment (Nm) 107
max. rychlost (km/h) 170
zrychlení 0-100 km/h (s) 12
spotřeba město/mimo město/kombinovaná (l) 7,5/4,7/5,7
hmotnost pohotovostní/celková (kg)

95/1370

základní cena s daným motorem (Kč) 249 900

základní cena  a výbava: 199 900 (motor 1,2 16V 90k)

Pozn: údaje uváděné automobilkou





Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.