Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renaultem na Kilimandžáro

  19:06aktualizováno  19:06
Francouzský výrobce pravděpodobně nejavantgardnějších sériových aut současnosti chystá zajímavé SUV. Na podvozkové platformě méganu má vzniknout nástupce scénicu RX4, s kterým chce pokořit nejvyšší horu Afriky - Kilimandžáro. Alespoň jméno by tomu nasvědčovalo: Renault Kilimandjaro.

Se zprávou o dalším přírůstku do rozvětvené rodiny méganů, která už nyní čítá sedm členů, přišel britský AutoExpress.

V roce 2006/7 by tak mělo Kilimandjaro obohatit trh s SUVčky, který je jedním z posledních, kde je hra o zákazníka ještě otevřená. Pohon 4x4 zajímá stále více řidičů, i přesto že do terénu se svým vozem zavítají povětšinou spíše omylem.

Na rozdíl od svého předchůdce, který zrovna velkou díru do světa neudělal, se bude terénní mégane více odlišovat od ostatních modelů rodiny a bude "off-roadovější" než RX4.

Vývoj Renaultu 4x4 bude probíhat pod taktovkou francouzské automobilky, velký kus práce by ale měli odvézt také inženýři od Nissanu.

O nabídce motorů toho AutoExpress moc nezjistil. Dieselová dCička 1,5 a 1,9 jsou téměř jistá. Cosi se prý šeptá i o hybridním pohonu (spalovací motor/elektromotor), který si pro potřeby Renaultu vypůjčí Nissan od Toyoty.

Zajímavá je informace o případném "rodišti" Renaultů Kilimandjaro. Měla by jím být Korea. 

V roce 2006/7 by tak mělo Kilimandjaro obohatit trh s SUVčky, který je jedním z posledních, kde je hra o zákazníka ještě otevřená.

Na rozdíl od svého předchůdce, který zrovna velkou díru do světa neudělal, se bude terénní mégane více odlišovat od ostatních modelů rodiny a bude "off-roadovější" než RX4.

Autoři:




Nejčtenější

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.