Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renaulty a Nissany pro Izrael budou jezdit na elektřinu

aktualizováno 
Francouzská společnost Renault a její japonský partner Nissan budou pro Izrael vyrábět automobily s pohonem na elektrický proud. Dohoda je součástí izraelského projektu pro rozvoj alternativních zdrojů energie.

Carlos Ghosn představuje koncept Nissan Pivo 2 | foto: Yukihiro MasudaiDNES.cz

"Bude to nejekologičtější sériově vyráběný automobil na trhu," řekl generální ředitel obou automobilek Carlos Ghosn.

Dodal, že automobily na jedno nabití baterie ujedou zhruba 100 kilometrů ve městě a až 160 kilometrů na dálnici. Jejich maximální rychlost bude činit 110 kilometrů za hodinu.

"Izrael si stanovil za cíl učinit život v zemi lepší a čistší, s nižší závislostí na benzinu a ropě," řekl izraelský premiér Ehud Olmert.

"Do konce příštího desetiletí budeme zcela osvobozeni od ropy a jejích produktů v roli paliva, jež v Izraeli pohání dopravu," dodal.

Izraelský prezident Šimon Peres prohlásil, že prosazuje projekt elektromobilů, protože ropa se stala "největším znečišťovatelem naší doby a největším finančním podporovatelem terorismu".

Automobily, které se budou vyrábět v Evropě, by se měly na izraelský trh dostat v roce 2011. Izraelská vláda poskytne kupcům těchto vozů daňové úlevy.

V rámci projektu bude v Izraeli vybudována síť zahrnující 500 000 dobíjecích míst, která bude napájena elektřinou z obnovitelných zdrojů.

Ghosn uvedl, že Renault a Nissan hodlají tyto elektromobily prodávat rovněž v některých evropských zemích a Asii, a později také ve Spojených státech.

"Očekáváme, že tento automobil bude úspěšný," řekl.

Firmy Renault a Nissan spolupracují již od roku 1999 a jejich aliance představuje mimořádný úspěch ve srovnání s ostatními partnerstvími v automobilovém průmyslu. Renault vlastní zhruba 44 procent Nissanu. Ten naopak drží ve francouzském partnerovi patnáctiprocentní podíl.

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.