Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Návrat krále. Elvisovo BMW 507 prošlo renovací

aktualizováno 
Po dvou letech náročné rekonstrukce se slavný roadster ještě slavnějšího zpěváka znovu vrací na svět. Nádherně opravená 507 bude mít obnovenou premiéru již tento měsíc na Concours d'Elegance v Pebble Beach v Kalifornii.

Renovace BMW 507, které vlastnil Elvis Presley. | foto: BMW

V roce 1958 měl Elvis Presley nepochybně hezké Vánoce, i když byl právě na vojenské službě ve Friedbergu v západním Německu, 20. prosince si totiž pořídil krásný BMW 507 roadster, jeden z 250 vyrobených kusů.

Fotogalerie

Na celé sérii ale BMW prodělalo kalhoty a teď si vůz krále popu zrekonstruovalo samo.

Vůz totiž automobilka koupila od majitele, který ho měl zhruba půl století ukrytý v kůlně, a i když si ho přál zrekonstruovat, nikdy se k tomu nedopracoval.

BMW mu vrátilo původní bílou barvu a při lakování použilo stejné metody, kterými se lakovalo před šedesáti lety.

Zrekonstruovaný vůz kombinuje staré a zcela nové součástky. Pod kapotou mu hřmí vidlicový osmiválec o objemu 3,2 litru a výkonu 150 koní.

BMW 507

  • Délka: 4380 mm
  • Šířka: 1650 mm
  • Rozvor náprav: 2840
  • Motor: osmiválec 3,2l
  • Největší výkon: 110 kW
  • Převodovka: čtyřstupňová manuální
  • Pohon: zadní kola
  • Největší rychlost: 225 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9 s
Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.