Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Restaurátoři promění v Kopřivnici vrak slavné Tatry 87 ve výstavní vůz

  17:29aktualizováno  17:29
Šikovné ruce kopřivnických restaurátorů přemění vrak slavného vozu Tatra 87 ve výstavní automobil, byť dědečkovského věku. Čtenáři iDNES.cz a MF DNES mohou renovaci skvostu sledovat v několika dílech, restaurátory čekají stovky hodin práce.

Přesun vozu Tatra 87 z kopřivnického muzea do restaurátorské dílny. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Ještě před pár dny mohli starý vrak vozu Tatra 87 spatřit návštěvníci muzea známé automobilky v Kopřivnici. Spolu s dalšími dvěma vozy tam dotvářela atmosféru výstava fotografií Vladimíra Cettla zachycující rozkládající se automobily.

LEGENDA T 87. Aerodynamická Tatra 87 se vyráběla v letech 1937 až 1950,...
ZAČÁTEK OPRAV. Tatra 87 se přesunuje z kopřivnického muzea do restaurátorské...

Čtenáři iDNES.cz a MF DNES budou sledovat proměnu tatřičky.

Výstava předminulý týden skončila a vrak poválečné Tatry 87 se přesunul o pár kilometrů dál do renovátorské dílny firmy Ecorra, kde jej během roku čeká kompletní proměna.

"Není na něm součástka, kterou by nebylo nutné vzít do ruky a provést na ní restaurátorskou nebo renovační práci," říká majitel firmy Vítězslav Hinner. Vůz z roku 1947 si poté vyzvedne soukromý majitel z Česka.

Tatra 87
Tatra 87
Tatra 87

Kopřivnická krasavice Tatra 87, s vozem cestovali i slavní Zikmund s Hanzelkou.

Tatra T 87 se vyráběla v letech 1937 až 1950. Jde o luxusní vůz s aerodynamickou karoserií. Mezi její majitele patřil například básník Vítězslav Nezval. Proslula také jako vůz, kterým cestovatelé Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund projeli Afriku a Jižní Ameriku.

Právě Tatra 87 se stala překvapivým vítězem soutěže deníku The New York Times o veterána roku 2010. Finále klání se zúčastnilo třicet vozů, o kterých rozhodovalo zhruba devět tisíc hlasujících.

Autoři: ,




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.