Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Obří bagr nazouvá řetězy i na léto. Je na to třeba jeřáb

  12:58aktualizováno  12:58
Nastává sezona zimních řetězů a řidiči trénují jejich navlékání. Pewag, jeden z významných evropských výrobců, který má továrny na řetězy v Česku, má experty, kteří k nasazování řetězů používají jeřáb. Velké stroje pracující v lomech je potřebují celoročně.

Řetězy se používají hlavně jako ochrana proti zničení pneumatik těžkých strojů v lomech, nebo také v ocelárnách, kde chrání před horkou struskou. Jedna taková pneumatika totiž stojí i statisíce. Jejich doprava a výměna pak další desetitisíce. Odstavení stroje kvůli proražené, roztavené či jinak poškozené pneumatice stojí další desetitisíce až statisíce, když nemůže pracovat.

Řetěz Pewag Square Tycoon 23 váží přibližně 6,5 tuny. To je hmotnost jednoho řetězu na jedno čtyřmetrové kolo. Jeden takový řetěz stojí kolem dvaceti tisíc eur, což je přes půl milionu korun.

Montér na nasazení jednoho řetězu potřebuje jeřáb, speciální montpáky, stahováky a asi dvě hodiny času.



Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Vegani hledají auta bez kůže jen těžko. Výrobci teprve zkoumají terén

Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet

Trend veganství dospěl i do světa automobilů. Poptávka po autech bez živočišných produktů stoupá. Jaká je v tomto...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Čech pečuje o vůz mistra světa rallye. Ogierovi radí a nastavuje mu auto

V rallye týmu pětinásobného mistra světa Sébastiena Ogiera pracuje jako „car...

Leze po skalách, má rád fotbal a když má chvilku, tak doma, kousek od Kyjova, pomáhá na vinohradu a ve sklípku....

Najdete na iDNES.cz