Vzpomínky na rodinný vozový park: Zánovní tatrovkou k Černému moři

aktualizováno 
Jak moc se motory zapsaly do vaší rodiny? Čtenáři magazínu AUTO DNES vzpomínají, do jakého auta poprvé usedli za volant, nebo čím je vozili rodiče. „Kola a motory provází naši rodinu celý život,“ popisuje Ervín Dostálek z Ústí nad Labem.

Vzpomínky na náš rodinný vozový park | foto: Ervín Dostálek

Vzpomínky na náš rodinný vozový park

Vzpomínky na náš rodinný vozový park

Dokumentuje to pár fotografií. Na první je manželka Alena se svým bratrem a otcem. To bylo v padesátých letech, vypravili se tenkrát se svým opelem na Slovensko k Váhu a Dunajci.

Na dalším snímku jsou moji rodiče s kamarády na výletě. Otec vlastnil sajdkáru z belgické i zbrojní továrny značky FN, byla to pětistovka. Než jsem se narodil, zbrázdil s ní všemožné závody po Evropě. Já si pamatuji na nejdelší naši jízdu do Bošáce za moravsko-slovenským pomezím. Otec s matkou v kožených kuklách na stroji, my se sestrou v lodičce.

Vzpomínky na náš rodinný vozový park

Vzpomínky na náš rodinný vozový park

Jeli jsme do rodiště mého strejdy, československého generála, ještě před mým narozením popraveného Němci v koncentračním táboře Ploetzensee u Berlína. Od tety v Bošáci jsme se pak nemohli hnout. Vždycky když jsme už chtěli odjet, našla se pro otce jakási další lahev jakostní slivovice a bylo po odjezdu. Jelo se až čtvrtý den.

No a poslední snímek je už z doby pozdější. Na počátku sedmdesátých let jsme vyrazili s mojí čerstvou manželkou, jejím bratrem a jeho dívkou a malou sestrou k Černému moři. Čím? Ojetou šestsettrojkou, kterou tchán poměrně levně odkoupil ze svého pracoviště. S tou jsme tábořili v kempu v Transylvánii a pak překonávali na trajektu Dunaj pod Bukureští. A končili jsme v bulharských Škorpilovcích. A ta jízda zpátky...

Vzpomínky na náš rodinný vozový park

Vzpomínky na náš rodinný vozový park

Autoři:

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

Jozef Kabaň: Změny budou, hlavně musí posouvat BMW správným směrem

Šéfdesignér značky BMW Jozef Kabaň

Jozef Kabaň se v Česku proslavil především coby šéfdesignér domácí automobilky Škoda. Když před rokem přestoupil do...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Další z rubriky

OBRAZEM: České Bugatti Chiron z Lega je v Praze. Byli jsme u vybalování

Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.

Bugatti Chiron z Lega Technik je k vidění v showroomu Alza. Hypersport, který z více než milionu dílků Lega postavili v...

Ředitelka muzea Škody: Veteráni jsou dobrá investice

Andrea Frydlová vede Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi

Andrea Frydlová vede Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi a za pět let z něj vytvořila vyhledávané multifunkční kulturní...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Najdete na iDNES.cz