Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Revoluce přichází z Ruska

  0:58aktualizováno  0:58
Frankfurtský autosalon hýří koncepty vozidel všech druhů. Nechybí samozřejmě ani ryze sportovní nářadí. Sporťáka určeného pro řádění na okruhu má na svém stánku i automobilka od které bychom to příliš nečekali. Nutno však přiznat, že rudá jednomístná formule od Lady rozhodně nevypadá špatně.

Ve změti ostrých hran a zlomů  najde divák po úvodním lehkém šoku brzo zalíbení. Mohutné spojlery vpředu, vzadu, nahoře i dole, po stranách ... dávají formuli revolution dostatečně agresivní výraz.

Obliny blatníků ukrývají bílá osmnáctipalcová kola. Smysl pro detail dokazují pohledná zrcátka, či provedení výfuku. Zajímavé je i ploché, absolutně kolmé zadní čelo vozu, kde mimo chromovaných koncovek výfuku zakomponovaných do pohledné mřížky najdeme dvě dvojice kruhových světel a mezi nimi velmi efektně vyvedené pojmenování vozu - REVOLUTION. Nad vším pak trůní dvakrát zalomené křídlo spojleru.

Uprostřed umístěný motor o objemu 1600 ccm pohání kola zadní nápravy. Šestnáctiventilový agregát dává při osmi a půl tisíci otáčkách výkon 200 koní. Maximálního točivého momentu 179 Newtonmetrů dosahuje při 7 200 otáčkách. Maximální rychlost Lady Revolution je 260 km/h, sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 6,5 sekundy.

Vystavený sporťák dokazuje, že ruský výrobce umí nejen lidové automobily nejnižší cenové kategorie, ale i takové lahůdky, u kterých se návštěvník autosalonu rád zastaví.

Lada Revolution:

Motor
Umístění uprostřed, napříč
Počet válců / ventilů na válec 4/4
Objem (ccm) 1 600
Kompresní poměr 11:1
Výkon (kW/koně) 149/200 při 8 500 ot./min
Točivý moment (Nm) 179 při 7 200 ot./min
Převodovka šestistupňová manuální
Maximální rychlost (km/h) 260
Zrychlení 0 - 100 km/h (s) 6,5
Podvozek
Hnaná náprava zadní
Přední náprava dvojitá ramena
Zadní náprava McPherson
Konstrukce ocelový rám
Karoserie hliník + skelná vlákna
Kola 255/40 R18
Rozměry
Délka (mm) 3 650
Šířka (mm) 1 750
Výška (mm) 1 200
Rozvor (mm) 2 400
Rozchod vpředu/vzadu (mm) 1 545/1 502
Hmotnost (kg) 650

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.