Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Revoluce přichází z Ruska

  0:58aktualizováno  0:58
Frankfurtský autosalon hýří koncepty vozidel všech druhů. Nechybí samozřejmě ani ryze sportovní nářadí. Sporťáka určeného pro řádění na okruhu má na svém stánku i automobilka od které bychom to příliš nečekali. Nutno však přiznat, že rudá jednomístná formule od Lady rozhodně nevypadá špatně.

Ve změti ostrých hran a zlomů  najde divák po úvodním lehkém šoku brzo zalíbení. Mohutné spojlery vpředu, vzadu, nahoře i dole, po stranách ... dávají formuli revolution dostatečně agresivní výraz.

Obliny blatníků ukrývají bílá osmnáctipalcová kola. Smysl pro detail dokazují pohledná zrcátka, či provedení výfuku. Zajímavé je i ploché, absolutně kolmé zadní čelo vozu, kde mimo chromovaných koncovek výfuku zakomponovaných do pohledné mřížky najdeme dvě dvojice kruhových světel a mezi nimi velmi efektně vyvedené pojmenování vozu - REVOLUTION. Nad vším pak trůní dvakrát zalomené křídlo spojleru.

Uprostřed umístěný motor o objemu 1600 ccm pohání kola zadní nápravy. Šestnáctiventilový agregát dává při osmi a půl tisíci otáčkách výkon 200 koní. Maximálního točivého momentu 179 Newtonmetrů dosahuje při 7 200 otáčkách. Maximální rychlost Lady Revolution je 260 km/h, sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 6,5 sekundy.

Vystavený sporťák dokazuje, že ruský výrobce umí nejen lidové automobily nejnižší cenové kategorie, ale i takové lahůdky, u kterých se návštěvník autosalonu rád zastaví.

Lada Revolution:

Motor
Umístění uprostřed, napříč
Počet válců / ventilů na válec 4/4
Objem (ccm) 1 600
Kompresní poměr 11:1
Výkon (kW/koně) 149/200 při 8 500 ot./min
Točivý moment (Nm) 179 při 7 200 ot./min
Převodovka šestistupňová manuální
Maximální rychlost (km/h) 260
Zrychlení 0 - 100 km/h (s) 6,5
Podvozek
Hnaná náprava zadní
Přední náprava dvojitá ramena
Zadní náprava McPherson
Konstrukce ocelový rám
Karoserie hliník + skelná vlákna
Kola 255/40 R18
Rozměry
Délka (mm) 3 650
Šířka (mm) 1 750
Výška (mm) 1 200
Rozvor (mm) 2 400
Rozchod vpředu/vzadu (mm) 1 545/1 502
Hmotnost (kg) 650

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Toyota má nový královský sedan, který neznáte. Teprve třetí za 50 let

Toyota Century

Se značkou Toyota si v Evropě málokdo spojuje luxusní limuzíny s velkými motory. Pro nás je to značka s dobrým poměrem...

BMW má zase superkupé. Českou cenu má zatím jen diesel za 2,7 milionu

BMW 8 2018

BMW začne na podzim prodávat velké luxusní kupé řady 8, která se tak vrací do hry po téměř dvaceti letech, kdy se...

Najdete na iDNES.cz