Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Originální záplatování děravé silnice. Hlavně pořádně udupat

aktualizováno 
Černokostelecká ulice je velmi frekventovaný průtah Říčan. Před pěti lety prošla komunikace, kterou projede denně dvacet tisíc aut a tři tisíce kamionů, rekonstrukcí. Nyní je speciální „tichý asfalt“ opět plný děr a provizorní opravy výtluků probíhají velmi svérázným způsobem.

Video z letošního února poskytla redakci čtenářka iDNES.cz. „Asfalt z nekvalitně opravené silnice je dnes na fasádách přilehlých domů. Je zapečený všude, jen ne na silnici a nejde dolů, vše je zničené,“ popisuje. „Ulicí projedou každý den tisíce kamionů. Při každém průjezdu mi nadskakuji skleničky v kuchyni,“ líčí.

Rekonstrukce jedné z nejfrekventovanějších komunikací východního okolí Prahy skončila v říjnu 2012. Po necelých pěti letech je komunikace opět plná děr (jak vzniká z asfaltu ementál čtěte zde).

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) si u společnosti Eurovia pro opravu komunikace objednalo použití speciální asfaltové směsi. „Tato asfaltová směs umí snížit hluk z pneumatik na hladinu odpovídající 50 % snížení intenzity dopravy a má vynikající protismykové vlastnosti. Vlákna napuštěná asfaltem totiž působí jako tlumič hluku,“ popisovali při slavnostním otevření v říjnu 2012 zástupci ŘSD a města Říčany.

Protihlukový efekt je u „tichého asfaltu“ zajištěn větší poréznosti materiálu. Podobné jako ve zvukových studiích, kde se zvuk láme o nerovné stěny se speciálními výstupky.

Tichý asfalt ovšem torturu silného provozu dlouho nevydržel snášet. V průběhu letošní zimy se celý průtah městem začal rozpadat. „Slalom mezi výtluky byl čím dál náročnější. Silnici provizorně opravili, takže už v ní nejsou hluboké díry, ale materiál v záplatách se stejně drolí a propadá. Auta na Černokostelecké stejně pořád drncají,“ popisuje jeden z místních obyvatel své každodenní jízdy městem. (jak se mají záplatovat silnice čtěte zde).





Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.